Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Riktigt Blåsväder & Mera Roliga Historier

Av Heratorpets Vinja - 24 juli 2011 22:49

I morse när jag rastade Vinja så var jag väldans glad åt alla mina kilon   . Det blåste ju nästan storm ute Tornado. Verkligen inte skönt alls kan jag tala om, och mulet var det också och har varit så nästan hela dagen Black Cloud.


Har varit en sån där seg dag idag vaknade vid 9, rastade Vinja och gav henne mat. Hamnade sen i soffan vid Tvn Recliner, käkade lite frukost och fortsatte slappa vid Tvn. Tror nog även jag somnade till igen också  Sleeping.


Vid halv 3 taget så blev det en tur ut till udden med Vinja för lite rastning och borstning. Har börjat fälla en massa igen.


Lite bilder från den svängen börjar vi med.


.

  

Vinja poserar lite framför en av alla "sina" bryggor.


  

Riktigt mörka moln var det.


  

Vinja ute vid udden.


  

Hittade en kul pinne att busa med.


  

Blev lunch i bilen.


  .

Var lite lat med matlagningen så vi åkte till kvällskröken och köpte oss varsin 200 gr hamburgare med alla tillbehör och räksallad  Burger Joint, det var väldans mums och mätt blev man också. Så efter maten blev det åter igen lite slappande i soffan Couch Potato.


På kvällen så blev det en promenad för Vinja och migWalking The Dog Female . Blåste fortfarande en massa så gå ut mot Viggeby kunde man glömma. Blev istället svängen ut mot Kolsta och sen genom skogen och hem. Ca 7 km fick vi ihop på dagens promenad.


Självklart blev det även lite bilder från den svängen   .


.

  

Mysko väder var det....När man kollade över båtslipen såg det ut att bli regn vilken minut som helst....


  

Men på andra sidan gatan så var det hur fint som helst.


  

Lite mumsiga hallon hittade jag.


  

Vinja har en liten vattenpaus.


  

Vinja hittade en redig pinne som hon kämpade med.


  

Hmm, hur ska man lösa dett nu då.....


  

Går kanske bättre från det här hållet.


  

Går kanske att gnaga av den.....


  

Ser ni nått som inte hör hemma på den här bilden???? Ser ni den oranga vägpinnen mitt i skogen, fattar verkligen inte hur den hamnat där Thinking.


  

Denna stora svamp växer på en stubbe vid udden, men jag har ingen aning om vad det är. Kanske kan Sigge svamphunds matte veta vad det är....


.

Ja, det är vad vi har sysslat med idag. Nu tänkte jag ni skulle få er en liten rolig historia igen. Får väl på förhand be alla manliga läsare om ursäkt och hoppas ni inte tar den allt för hårt   .


.

Mamma och pappa satt och tittade på TV. Mamma sa:
"Jag är trött och det börjar bli sent. Jag tror att jag vill gå och lägga mig".
Hon gick ut i köket för att göra i ordning mackor till nästa dags lunch, tömde popcornbunkarna, tog ut kött ur frysen till dagen därpå, såg efter hur mycket cornflakes det
fanns kvar i kartongen, fyllde socker i skålen, satte socker och
skedar på bordet och gjorde kaffebryggaren klar till att brygga.


Sen la hon kläder i torktumlaren, satte på en ny tvätt, strök
en skjorta och sydde fast en lös knapp. Hon tog tidningarna, som låg på golvet.


Hon samlade ihop leksaker, som låg på bordet, och la telefonboken ner i lådan. Hon vattnade blommorna, tömde en tvättkorg och hängde upp en handduk, så att den fick torka. Hon stannade vid skrivbordet
och skrev en lapp till skolan, la fram små pengar till barnen och samlade upp en bok, som hade gömt sig under en stol. Hon skrev ett födelsedagskort till en väninna och satte ett frimärke på kuvertet, skrev en minneslapp och la båda bredvid sin portmonnä.


Sen tvättade hon ansiktet, tog på nattkräm, borstade sina tänder
och kammade håret.


Harry ropade från vardagsrummet :
'Jag trodde att du var på väg att gå och lägga dig?'
'Jag är på väg', sa hon. Hon hällde vatten i hundskålen, släppte ut
katten och såg till att alla dörrarna var låsta. Hon tittade till barnen,
släckte deras lampor, hängde upp en blus på en stol och la
några smutsiga strumpor i tvättkorgen o pratade kort med barnen, som satt uppe och gjorde läxor. I hennes eget sovrum ställde hon väckarklockan,
la fram kläder till nästa dag och tog överkastet av sängen. Hon
skrev 3 saker till på minneslappen.


I samma ögonblick stängde Harry av Tv-n
och sa till sig själv, 'Nu vill jag gå och lägga mig...' och det
gjorde han.
Skicka detta till 5 fenomenala kvinnor och alla andra som tål att
läsa detta!
Du är en av dom fenomenala











 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

25 juli 2011 00:18

Hahaha, stämmer ganska bra med verkligheten ;-)
Blåst är inget vidare, värre än att gå i regn. Vi hade regn hela vägen hem i kväll. Men väl hemma, sken solen........näe, jag bara skojar ;-)
Tack så mycket! Vilken lycka, att båda två klarade av det. Dom är minsann smartare än man tror, hehe.
Nu väntar min egna säng....du vet, borta bra men hemma bäst.
Kram på dig

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

25 juli 2011 00:19

Jag instämmer faktiskt med texten!

Tänk vad många mödrar får slita i det tysta för att allt kring familjen ska flyta smidigt!

Sv: Jag har bett sambon sy ett nytt täcke till buren, så vi ska nog kunna skydda packningen från väta :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Kerstin

Kerstin

25 juli 2011 11:10

Jag förstår att du tycker det är skönt att åka på läger...
HAhahaha ja så kan det vara kanske i vissa fall, fast inte alla är nog så som tur är:)
Ja det är lite hit o dit väder nu, har just varit ute och jag blev dyngsur på kuppen!!!!!
Härliga promenadvägar du hittar och långa...
Ha det så bra på lägret nu:)
Kramkram

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

25 juli 2011 15:20

Lite mycket för tillfället men annars är det lugnt,kul när någon saknar en;-)))
Ja i går blåste det fast jag tyckte det var riktigt skönt all fukt blåste bort, i alla fall här. Nu vill vi inte ha tillbaka fukten eftersom vi ska måla lite på huset.
Svampen tror jag är någon form av ticka.
Ja nog stämmer historien alltid, hur skulle dom klara sej utan oss, kaos i universum är bara förordet ;-))))))))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

25 juli 2011 17:48

Va roligt Vinja har med den stora kvisten, såna där brottades jag oxå med när jag var yngre, nu tycker jag inte att de är så kul längre. Roligast är när matten eller hussen kastar tallkottar, för dem hämtar jag gärna, hihi.

Matten hälsar och tackar för historien, hon läste den högt för hussen som oxå skrattade gott.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

25 juli 2011 21:02

Svampen är en syllsvamp. Vacker men oätlig.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
 Rudi

Rudi

25 juli 2011 23:50

Det där var en rejäl pinne du hittade! Det blev mycket jobb med den. Visst är det skönt när mattar har semester. Det blir roligare alla dagar då!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards