Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Heratorpets Vinja - 26 juli 2011 23:06

Hmm, måste nog erkänna att det här nattsuddandet man håller på med inte är så bra kanske Thinking. I natt var nog kl 3 igen innan ja la mig. Om man då sover till runt 10, vilket man väl behöver när man lägger sig så sent. Så försvinner ju dan så fort ivägPouty. Men vad gör man när det är så skönt att sitta uppe när alla soverPillow och man får titta på precis vad man vill på Tvn  Thumbs Up .


Sen har ju jag ju en väldans tur att en av mina kära bloggkompisar också är en nattuggla och sitter vid datan halva natten Computer.


I morse hade jag i alla fall tur att sambon vaknade tidigt och rastade Vinja på morgonen. Så skönt att ligga i sängen och dra sig lite till.


Mitt på dan var det dags att ut och rasta igen. Blev då en sväng ut mot udden och till Torsharg. På Torharg så blev det en liten mini träning idag bestående av Framåtsändande och apportering.


Framåtsändande gick rätt bra, fast jag hade bollen som dragning och för att få henne gå rakt. Körde det 2 ggr åt varje håll och sen blev det lite saktagående träning.


Metallapporten blev det också, 2 ggr utan ett enda startskall Woohoo!. Känns verkligen skönt att hon varit tyst så länge nu. Så nu får vi börja träna på farten in för den går inte så speciellt fort. Men det är väl bara kämpa på och träna vidare på det.


Lite bilder från det kommer här.


.

  

Måste självklart kolla in lite bryggor.


  

Redo för ett framåtsändande.


  

Duktig flicka med apporten.


  

Bollen får man när man är duktig.


  

Man blir törstig av att träna.


  

Mörka moln kom in och det började regna, så det var bara att skynda sig hem.


.

På kvällen har vi varit hundvakt åt Zäpo då Angie jobbade. Vid halv 9 blev det en promenad ut mot Viggeby och tillbaka. Lite drygt 7 km fick vi ihop på dagens sväng.


Var inte heller lätt att ta några kort då det var en enorm dimma ute så inte var det lätt att få så bra kort heller   . Men ni får nöja er med en lite sämre kvalitee idag då jag inte kan rå på vädret.


.

  

Jag och Vinja myser i soffan.


  

Zäpo vill också vara med och gosa.


  

Zäpo och Vinja har kollat in en brygga.


  

Vinja smyger på Zäpo.


  

Solnedgång vid udden.


  

Vinja och Zäpo ute i dimman.


        

En massa bus ute på gärdet blev det.


  

Zäpo tar en paus.


  

Solnedgång i dimman.


  

Så här dimmigt var det ut mot Viggeby.


  

Kunde inte låte bli att fota en solnedgång till   .


  

Ser riktigt spöklikt ut med all dimmaBlack Bats.


  .

Ja så har våran dag sett ut idag. I morgon så åker jag och Vinja på läger fram till söndag. Tar ev med datan för att försöka uppdatera lite kort, men vet inte helt säkert om internet funkar där ute, brukar vara jätte dålig mottagning där ute tyvärrThumbs Down. Om det inte funkar så är vi hemma på söndag igen. Men jag hoppas det kan funka så jag kan uppdatera lite i varje fall. Men det kommer tyvärr i så fall inte bli så mycke kort då det tar en halv evighet ladda ner kort med det mobilabredbandet Thumbs Down.


Bara hålla tummarna att det funkar för jag vet inte om jag klarar mig utan er alla i så många dagar Sad.


.

En liten historia till ska jag väll i alla fall bjuda på idag igen. Dom börjar tyvärr ta slut snart men några till finns det   .


.


Ljug inte för mamma!


Tom hade bjudit hem sin mor på middag. Under middagen kunde inte hans mor undgå att lägga märke till att Toms rumskompis Per var väldigt stor och ståtlig. 


Hon hade länge misstänkt att de två var något mer än bara rumskompisar sa hon frågade sin son om det var så att de var mer än kompisar. Men Tom förnekade det hela och försäkrade sin mor om att de bara var rumskompisar. 


En vecka senare sa Per till Tom:
'Har du sett den vackra soppsleven i silver? Den har varit borta ända sen din mor var här på middag. Du tror väl inte att hon tagit den?' Tom trodde inte det men han skickade henne ett mail för säkerhets skull; 


Kära mor, jag säger inte att du 'tog' eller 'inte tog' soppsleven men det är ett faktum att den har varit borta ända sedan du var här på middag. Hälsningar Tom.

 
Några dagar senare fick han svar från sin mor:
Kära Tom, jag säger inte att du 'ligger' eller 'inte ligger' med Per, men faktum är att om han hade sovit i sin egen säng hade han hittat soppsleven för länge sedan. Hälsingar Mor


Dagens visdomsord : LJUG INTE FÖR MAMMA!







Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards