Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Heratorpets Vinja - 24 september 2011 22:12

Idag har vi faktiskt hunnit med både lite lydnadsträning och en lång promenad   .


Vid 1-taget så knallade vi ut och gick ut mot udden och till Torsharg för lite träning.

Vi började med lite apportering, det jag tränade på idag var att försöka få lite bättre fart in  Running . Det gick lite blandat men lyckades till slut även få några med galopp in  Thumbs Up .


Sen tränade vi på sakta delen på framåtsändandet, la ut en boll för att hon skulle få riktningen och drag framåt i stället för att kolla var jag är. Det gick rätt bra, det ända är ju att hon har en aning bråttom när bollen där. Men det är väl bara träna vidare på det för trotts allt så ligger det ju ingen boll när man tävlar.


Krypet tragglade vi också med en stund. Den lilla damen har ju tyvärr lite bråttom och "tränger" även där eller hur man ska förklara det. Men hon har i alla fall lite för bråttom så det försökte jag få lite ordning på. Vet inte om det blev nått bättre, kanske en aning på slutet. Men det är bara kämpa vidare där också för nu har vi ju verkligen god tid på oss att träna för det blir ju i alla fall ingen mera tävling i år.


Blev även lite fritt följ med mest vänster svängar, är inte lätt få bort att hon trängerPouty. Vet inte om jag nånsin kommer få bort det, men det är väl även där bara att kämpa vidare.


.

Ja just ja, jag visade ju härom dagen att jag hittat en massa trattisar. Glömde tyvärr bort dom igår   men rensade dom på fm idag. Men så lite det blir kvar efter rensning   .


Efter jag rensat så var det så här mycke i kastrullen.


.

  


.

Efter dom kokat en stund var det bara så här mycke kvar.


.

  


Kanske lite svårt se för det glänser, men det var bara lite på botten kvar.


.

  

Löven börjar ändra färg vid ån. men inga riktigt läckra höstfärger än.


  

Passar på att läsa lite nyheter när vi är ute.


  

Spanar lite vad som händer.


      

Hade som vanligt svårt att välja huvudbild så ni får alla.


  

Var verkligen kanon skönt ute idag.


  

Lite poserande innan träningen blev det.


  

Vinja med dagens träningskitt.


  

Med metallapporten.


  

Skönt att vila lite efter träningen.


.

Sen blev det hem en stund och äta, både för Vinja och mig. Efter det blev det lite slappande i soffan och titta lite på Tv Recliner.


Vid 6-taget så blev det dags för en promenad Walking Dog, blev en rätt skaplig sväng idag. Började att gå Lilla Göksten, fortsatte sen en liten bit på Stora G men fortsatte mot Glömsta Gård och sen förbi Gärdtre. Fortsatte ner mot Viggeby och gick vid åkern och hem.


Vi var ute ca 2 timmar och den blev ca 9,5 km. Så nu kommer man sova gott i natt.


Tog lite bilder utefter våran promenadväg, tyvärr så mörknar det ju på så väldans fort. Vid 7 började det skymma, vid halv 8 var halv mörkt och innan vi var hemma var det riktigt mörkt ute.


.

  

Började dagens sväng vid slussen.


  

Dom håller visst på att röja på flera ställen här och på varje ställe blir det lika geggigt   .


  

Vinja ställer upp på allt, till o med hoppar upp i träd för matte ska få en bra bild.


  

Gick sen förbi hamnen.


  

Änderna hade redan lagt sig för att sova.


  

Här var väldans nära att jag tog till vänster vilket hade blivit en kortare väg. Men jag skyndade mig snabbt förbi innan jag ändrade mig.


  

Lite vattenpaus måste man ju ha.


  

Långa vägen upp mot Glömsta gård. Som ni ser börjar det bli lite mörkt.


  

Här är vi vid bäcken som går från Viggyby, nu är det bästan helt mörkt.


.

Så har våran lördag sett ut, nu ska jag kolla lite vad ni gjort för kul innan jag lägger mig.


Ha det så bra och sköt om er alla Blow Kiss









Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards