Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Simträning & Bilder Från Gårdagens Mh

Av Heratorpets Vinja - 16 oktober 2011 21:56

Idag så har det varit höst premiär på simträningen för Vinja och Zäpo   . Bägge uppskattade simningen och tyckte det var jätte kul   .


För Vinjas del så blev ca 25 min simning och en gång i Jet streamen på 2 min. Har ju inte simtränat på länge så en gång fick räcka idag i Jet streamen. Men det dröjer nog inte många gånger innan vi kan öka på det också.


Är fruktansvärt svårt att få bra bilder i simhallen   . Tycker jag har testat massor av olika inställningar men får inte till det. Men några bilder kommer i alla fall även om kvaliteén inte är den bästa. Blir även en liten filmsnutt när dom simmade, men det var inte heller så lätt när man var tvungen springa runt bassängen när man filmade.


.

  

Vinja läser lite nyheter på väg till bilen.


  

Zäpo i bassängen.


  

Kompis simning.


  

Vinja trivs i bassängen.


.

Här kommer filmsnutten när dom simmade.


.


.

  

Zäpo och Vinja efter badet.


  

Vinja läser Strömsholms nytt.


  

Zäpo myser i solen.


.

Så har våran dag sett ut idag. Nått mera än simma har vi inte hunnit idag.


Lovade ju lite bilder från gårdagens MH, tänkte visa dom här.


Först ut är Zigge, tyvärr blev det inte så många bilder på honom då jag inte hade fått in snittsen att både fota och filma samtidigt.


.

  

Dragkamp.


  

Aktivitet.


     

Lek och skott.


  

En nöjd husse och Zigge.


.

Sen var det Ztellas tur.


.

   

Hantering.


     

Dragkamp.


   

Förföljande o gripande.


     

Avståndslek.


       

Överraskning.


       

Skrammel/Ljudkänslighet.


       

Spöken.


       

Lek och skott.


.

Det fanns ännu en Heratorpare med idag, dock inte från Vinja kull utan från kullen innan. Hon heter Yaffa och här kommer lite bilder på hennes Mh, tyvärr så kom bara halva med då batterierna i kameran tog slut   .


.

   

Hantering.


         

Lek och dragkamp.


   

Förföljande/gripande.


   

Avståndslek.


.

Här la kameran av, attans otur. Sen fick den vila lite och jag lyckades sen ta några kort på Vinjas dotter Ztella och dom kommer här.


.

       

Visst är dom rätt lika ändå Vinja och hennes dotter.


.

Hoppas att ni orkade kolla på alla bilder för det blev allt en väldans massa bilder idag. Men så blir det ibland.


Ska ta och kika in ett tag till er nu innan jag lägger mig. Måste verkligen släcka lampan och somna lite tidigare idag. Började att läsa min bok    strax efter kl 1 i natt och la inte i från mig den föräns halv 3. Var väl inte riktigt så sent jag tänkt jag skulle läsa.


Hoppas nu att eran helg varit bra.

Hörs i morgon och Natti, Natti   


 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

16 oktober 2011 23:44

Härligt att simningen kommit i gång! Jaa, det blir ju en del spring, runt bassängen ;-) Och bilder tycker jag också känns svårt att få till.

Vinjas dotter är väldigt lik sin mamma, ser det ut som. Mh-test är kul att både titta på och medverka i. Har lite funderingar på att "bli" figurant. Vi får se.

Jag, och två "tjejer" till, är kontaktombud i Sshk för Östergötland. 5 träffar, vår och höst, blir det. Kul när det kommer så många! En del åker ganska långt, 20 mil, men vi försöker att lägga träffarna på olika ställen i länet.

Och nu!
Godnatt ;-)

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Cruellas sida

Cruellas sida

17 oktober 2011 00:06

Åh vad härligt det ser ut med simningen! De verkar njuta för fullt!Önskar att vi också hade tillgång till en sån träningsbassäng.

http://crllaue.blogspot.com

 
Madde

Madde

17 oktober 2011 08:21

Blev ju fina bilder från simmet :-) kul att kolla MH bilderna härliga hundar ser det ut att vara!
Mor och dotter kopior, ha en fin dag!

http://working-gsd.se

 
Kicki

Kicki

17 oktober 2011 08:27

Visst e de kul med MH och se deras reaktioner!!...ci filmade Novas och hennes kullsyrras...kul att ha kvar!! Vinjas dotter var riktigt lik henne!! ha en fortsatt bra måndag!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Sarah

Sarah

17 oktober 2011 08:51

Tyckte det var fina bilder från simningen :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

17 oktober 2011 09:24

Härliga bilder från MH och kul att se dem som jag aldrig har varit med på nått. Har inga MH hundar direkt men det hade varit kul att veta hur de hade reagerat på det mesta. Men det är ju svårt som jag inte kan ha de lösa.

Dottern var väldigt lik sin mamma tycker jag. Kul att få se bilder på hennes avkommor.

Sedan tycker inte jag att det är speciallt dåliga kort från simningen. Man ser ju vad det är. Hade änkt att jag skulle ha kommit igång och simmat med Astrid men nu bygger de om simhallen i falun. Men de ska tydligen installera en treadmill och det gillar jag så efter nyår kanske vi ska prova då ska den vara färdig.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Monica

Monica

17 oktober 2011 13:22

Ja nog är dom lika alltid mor o dotter, kul att ha bilder från MH:t tog tyvärr inga på Zeuskullen.
Här är det riktigt grått i dag trots att man visade solar på kartan;-(
Undrar om jag skulle kunna vara vaken så länge, var ju ett tag sedan man jobbade natt och inte hade något val.
Ha en bra dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny

17 oktober 2011 13:42

Inte förstår jag vad du klagar på när du säger att bilderna från simträninegn inte blev bra! Jag tycker att dom är jättefina! Härliga snarkljud det blir när dom simmar :)

MH är alltid spännande. Visst är det typsikt att kameran lägger ner vid helt fel tillfällen...

SV: Kul med hund blir bra, fast egentligen spelar det ingen roll. Så vill du får du välja Jennys blogg :)

 
Anna med flock

Anna med flock

17 oktober 2011 16:01

Härligt med simning!

Kul att få följa med på Mh och se avkommor, det såg ut att gå finfint för dom alla :)

http://timsevimse.wordpress.com

 
Ingen bild

Britt Marie o Rudi

17 oktober 2011 17:59

Åh, jag älskade att se på sim-filmen! Tänk vad Rudi skulle gilla att på simma så där! Nån gång ska vi banne mig dit bara för att det blir en rolig grej för honom. Det känns bara lite väl långt att åka för en lyxgrej när bensinen är så dyr. Så länge får vi njuta av Vinja och Rex i badet.

 
Ingen bild

Britt Marie o Rudi

17 oktober 2011 18:00

Skickade nyss en lång kommentar, men den försvann.

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

17 oktober 2011 18:28

Vad härligt med simträning igen! Själv längtar man till den dag man får gjutit poolen! :P

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

17 oktober 2011 19:39

Sv: Kylan är inget problem när man cyklar - men däremot är snömodd och is ett stort problem!

Fast i vinter har jag fyrhjulingen med snöblad när så krävs :P

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

17 oktober 2011 19:48

Sv: 154:an är ganska trafikerad pga Ge-Kås, så dem brukar vara ute tidigt när det gäller snöröjning.

Dock brukar det sällan underlätta för oss hårdkokta cyklister :S

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman

Hillman

19 oktober 2011 15:32

Bra träning för Vinja i bass-ängen, hihi. Det syns i alla fall att hon tränat lite under sommaren med simning, håller hon på så här kanske hon ska simma vansbrosimningen nästa år, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards