Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Jösses Vad Trött & Seg Jag Varit Idag

Av Heratorpets Vinja - 30 oktober 2011 23:32

Nog märks det helt klart att man inte är van att gå så långa promenader som vi gick igårPhew. För jösses vad jag och min kropp varit trött och seg idagSleeping.


Blev först en redig sovmorgon fram till halv 10, sen ut och rasta Vinja och in och ge henne frukost. Efter det så fastnade jag vid datan en stund Computer, åt lite frukost vid 12-taget och sen hamnade jag i soffan med täcke och kudde och somnade gott nån timme. Kroppen var verkligen helt borta idag.

Man tycker ju att så korta promenader brukar vi ju inte gå i vanliga fall, men men när det blir så långt som igår så känns det verkligen. Men det var en kanon skön sväng, även om kroppen var lite otränad.


Så idag så har det inte blivit så långa promenader. På em så hämtade jag Zäpo och åkte och gick en bit mot våtmarken, eller mera upp mot golfbanan en sväng. Blev bara lite drygt 3,5 km, men det räckte för mig idag.


Vi har haft rätt mulet väder idag  Black Cloud så det har varit halv mörkt hela dagen känns det som. Inte blir det ju ljusare heller av att vi ställt om klockan, för nu blir det ju ännu fortare mörkt om kvällarna  Pulling My Hair Out.


Blev inte så många bilder från dagens lilla sväng, men några kan vi bjuda på i alla fall.


.

  

Vinja och Zäpo trodde dom skulle kunna få bada lite....Men inte alls, är alldeles för kallt för det.


    

Mor och son kollar in bryggan.


  

Så fina dom är.


  

Som ni ser så har vi haft mulet och trist här idag.


  

Måste ju posera lite också.


  

Paus vid hål 4.


.

Sen blev det hem och lagade lite mat, efter det så gick hela familjen en promenad till kyrkogården   . Den svängen blev ca 5 km.


.

    

.

Efter promenaden så fick Vinja ett märgben, det var mums tyckte hon.


Mera än så har inte hänt hos oss idag. Klockan har blivit rätt mycke, igen. Men jag ska kolla in hos några av er innan jag lägger mig   .


Hoppas att eran helg varit bra   .






 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

31 oktober 2011 05:08

Långa promenader kan verkligen ta på kroppen - men det är samtidigt en härlig trötthet! :)

Ett märgben säger dem aldrig nej till!! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Ingen bild

Brita, Siri och Smilla

31 oktober 2011 05:35

Låter som en toppenhärlig söndag!

 
Ingen bild

AnnicaÄlsa o BollnäsTrollet

31 oktober 2011 07:03

Men så många fina foton...vad kul att träffa snygg Rudi hälsar mina vovvor=)ja det var en redig promenad ni gick, då blir man skönt seg sen=))
Jag har bytt dator så det har inte hänt så mycket på bloggandet hos oss
ha en skön dag:-)

 
Sarah

Sarah

31 oktober 2011 07:21

Vissa prom känns mer än andra :) Fina bilder!

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

31 oktober 2011 08:44

Men oj! Vi kunde ju ha tagit en kortare sväng...
Skönt att du hade ledigt i alla fall och kunde vila kroppen! Och tur att du inte gick i gummistövlar :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

31 oktober 2011 09:55

Jag tycker det är skönt när man har gått en sån lång runda och verkligen blir trött, för då har man ju verkligen gjort lite nytta ;-)
Har inte provat ge Malte märgben ännu, men ser att det är många som ger sina hundar det. Måste nog prova snart :-)

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Nina

Nina

31 oktober 2011 11:44

Det kallar jag långrunda det - 1.6 mil!! Herregud att du orkade promenera över 8 km igår oxå ... imponerande :). Tro tusan man blir trött i kroppen efter dylika övningar *hehe*. Ha en go vecka! Och vila benen lite oxå va :)? //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Monica

Monica

31 oktober 2011 16:55

Ja jag förstår att den promenaden lämnade sina spår i kroppen;-)))
Vilka härliga bryggbilder, speglar hon sej Vinja eller fiskar
hon;-)
Ha en skön måndagkväll;-)))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Elin & Noz

Elin & Noz

31 oktober 2011 19:23

Vilka härliga bilder! Jag älskar ju hösten så det är riktigt mysiga höstbilder. Hoppas allt är väl med er och ha det riktigt gott!

http://www.aussiennoz.cybersite.se

 
Malin

Malin

31 oktober 2011 22:18

Kan förstå att du var lite seg dagen efter =) ... Jätte fina bilder!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
sofie

sofie

31 oktober 2011 23:21

igår trodde jag att jag aldrig ville gå upp från sängen. Man ska inte jobba natt säger det om och om igen :) och alltid gör man samma missat och tackar ja till jobb ;) Men jag skyller på klockan att man fick sova så dåligt.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

3 november 2011 10:43

Märgben är dösmarrigt men jag får inte såna längre, för jag blir så risig i kistan, hihi. Det var vackert med vattnet där vid bryggan, men va mycket vatten det är, mycke mera än i somras tycker jag.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards