Heratorpets Vinja

Alla inlägg under oktober 2011

Av Heratorpets Vinja - 23 oktober 2011 21:13

Jösses vilket kalas väder vi haft idag   , klar blå himmel och sol hela dagen   . Attans otur bara att man har jobbat   .


Så när jag kom hem vid halv 3 så hämtade jag kamera   och vovven   och sen begav vi oss ut. Sen var det ju nästa fråga, Var ska man gå???? Är alltid samma dilemma och komma på var man ska gå  Thinking.


Dagens sväng blev Gökstens rundan, hade först bara tänkt att gå lilla svängen för jag kände mig rätt trött. Men när jag kom vid Gökstens skolan så var det så himla härligt ute så det blev stora rundan i stället. Var så skönt att gå i solen på hela promenaden  Sunshine .


Så dagens sväng blev ca 7 km. Var ett väldans bra foto väder idag  Wakka Wakka , blev mycke fotande på Vinja och en massa härlig natur Tree.


.

  

Solen lyser härligt genom dom höstgula löven.


  

Min söta flicka.


  

Kolla vad härligt det är ute med den klarblå himlen.


  

Ett gäng änder träffade vi på.


  

Här har vi ännu en fin promenadväg vid ån.


  

Vinja bland vackert gula höstlöv.


  

Ån ner mot hamnen.


  

Och här är ån upp mot biblioteket och kvarnfallet.


  

Hittade flera läckra löv som Vinja kunde posera vid.


  

Tors Bockar.


  

Utsikt av ån vid Gökstens skolan. Tyckte denna bild blev rätt läcker med träden som speglar sig i vattnet.


  

Hittade ett läckert träd med gula löv som självklart måste fotas.


  

Gott med vattenpaus.


  

Kul med bollen.


  

Bäst skynda sig så inte morsan tar min boll.


  

Är bra med bänkar så man kan vila sig lite också.


.

Hoppas verkligen det kan vara sånt här härligt väder i morgon också   . I morgon så slipper jag i alla fall gå upp så tidigt för jag gör em i morgon. Skönt att få sova lite längre   . Fast då gäller det förstås att jag inte siter uppe halva natten utan går och lägger mig i tid   .


Nu är det dags att kolla hur eran dag har varit, hoppas verkligen att ni haft samma härliga väder hos er som det varit här.


Sköt om er  Kisses 







Av Heratorpets Vinja - 22 oktober 2011 20:10

Har inte varit nått vidare väder idag. Har varit mulet och regnet har hängt i luften Black Cloud. Men det har varit varmt här idag, har varit runt 10 grader.


Även idag så blev promenaden ut mot udden och ut till Viggeby och tillbaka. Lite drygt 8 km blev dagens sväng och Zäpo var med även idag eftersom Angie jobbade.


Lite kort från dagens promenad blir det självklart, lite tråkigt bara när det är mulet ute för korten blir inte riktigt som jag vill.


.

  

Utsikt från slussen.


  

Det bästa man har sätter man på bordet.


  

Kom igen då morsan så leker vi.


  

Lite poserande bland höstlöven.


  

Man får inte glömma att kolla nyheterna.


  

Ja, så här kan man ju också parkera....


  

Zäpo med sin pinne.


  

Vet inte riktigt vad dom gör här....


  

Zäpo har väldans bråttom ibland när vi går.


  

Medans Vinja håller sig för det mesta hos sin matte.


  

Men kan du komma då......


  

Lite bus med pinnen.


  

Men var tog den vägen då pinnen.....


  

Nu är det snart inga fina höstlöv kvar på träden.


.

Idag kanske jag kan hinna lägga mig lite tidigare. kan erkänna att jag varit redigt trött idag   . Så när jag nu lyckats blogga tidigt så vore det bara den om man inte skulle få sova lite längre.


Är väl kanske bäst att jag slutar nu då så inte klockan rinner iväg som vanligt. Måste ju hinna kolla vad ni andra gjort en dag som denna.


Sköt om er så hörs vi i morgon igen   











Av Heratorpets Vinja - 21 oktober 2011 23:20

God kväll alla mina vänner, blir en liten snabb blogg idag så klockan lyckats bli halv 12 och jag ska upp halv 5   .


Har varit kanon fint väder på em med blå himmel och sol  , så när jag slutade jobba så blev det en promenad. Var och hämtade Zäpo för Angie jobbade. Vi gick ut till udden och ut till Viggeby och vände, ca 8 km fick vi ihop på den svängen.


Lite kort kan ni få se också.


.

  

Vinja och Zäpo kollar in lite på bryggan.


    

Zäpo poserar lite.


    

Vinja fick självklart också posera lite.


  

Lilla Mor och Stora Sonen.


                        

Ett gäng kort från dagens sväng. Hinner tyvärr inte skriva.


.

Promenaden blev ju som sagt ca 8 km. Sen var det hem för lite vila, för vid 20,00 så hade vi en simtid bokad på Strömsholm.


Dagens pass blev lite drygt 30 min och även 2*2 min i Jet streamen. Så idag så har dom fått ordentligt med motion   .


Här kommer kvällens sim bilder, orkar inte skriva under varje här heller.


.

                

.

Så idag så tror jag både Zäpo och Vinja var nöjda med både promenad och simning   .


Nu somnar jag snart känns det som   , håller på att skriva fel hela tiden så nu måste jag sluta.


Sköt om er och Natti,Natti

Av Heratorpets Vinja - 20 oktober 2011 20:58

På fm idag så var det kanon väder här med blå himmel och sol   . Tyvärr så hade vi inte tid att gå då för både jag och Angie hade lite att göra.


Så istället så blev det en promenad vid 4-tiden på emWalking The Dog Female . Åkte till Bjällersta och gick en sväng runt Gunnarsskäl. Vi har alltid trott att den svängen blir ca 7,5 km, men jag har fixat till steglängden i stegräknaren för jag hade ställt in dom lite för snålt. Så om det är rätt så är svängen minst 8,5 km. Måste ta bilen nån dag och kontrollera hur långt det egentligen är  Thinking.


Inte klarade vi oss från regnet heller  Rain Cloud, det regnade som tur inte så mycke och jag hade även regnponchon med så jag klarade mig braThumbs Up.


Efter promenaden blev det hem och laga mat, efter maten så hamnade jag här vid datan.


Eftersom det mörknade på och även regnade när vi var ute så blev det inte så många kort. Lyckades även ta några kort när solen sken idag så det blir inte bara regnbilder.


.

   

På fm var det så här fint väder ute.


   

Vinja poserar i dom fina höstlöven.


   

Blev en huvudbild också.


Nu kommer lite bilder från promenaden.


.

   

En suddig bild på Zäpo som leker med en pinne.


   

Bägge två hittade varsin bra pinne.


   

Vinja har kul i en vattenpöl.


   

En del av våran promenadväg.


   

Spännande nyheter.


   

Lite bus blev det också.


   

Zäpo hittade mycke spännande nyheter på dagens promenad.


.

Ja så har våran dag sett ut idag. I kväll MÅSTE jag lägga mig tidigt för jag börjar jobba i morgon och då ringer kl 4,30Thumbs Down . Verkligen ingen kul tid att gå upp.


I morgon är det sim tajm igen  , gårdagens simning var ju bara lite extra när det var dåligt väder. 


Nu ska jag kolla en snabbis vad ni andra gjort idag och sen gå och sova   . Är bara hoppas att man kan somna också.


Sköt om er och hoppas ni haft en bra dag   . 







Av Heratorpets Vinja - 19 oktober 2011 21:53

Attans väderprognos att inte stämma   . Dom hade lovat uppehåll med en aning sol, vad tror ni det blev.....Jo REGN såklartPulling My Hair Out . Så typiskt då jag och Angie hade planerat att åka till Vilsta och gå en promenad efter vi fixat lite ärenden i stan. Vi var verkligen inte glada då vi sett fram emot att gå på lite nya ställen.


Visst kan man ta på sig regnkläder och traska ändå, men tyvärr så hade vi glömt dom hemma då det var uppehåll när vi åkte. Sen gillar ingen av oss att gå när det både blåser och regnar.


Så det blev bara en rastning borta vid vägen mot våtmarken. Men nånting ville vi ju göra eftersom det blev vila även igår. Kom då på att det är ju faktiskt onsdag idag och då har dom ju egensim på Strömsholm.

Så jag tog en chansning och ringde dit och kollade och hade tur för kl 19,00 fanns en ledig simtid   .


Var ju kanon att det fanns ledigt   . Så istället för att vi alla skulle bli blöta så blev bara hundarna det   . Ja förutom då att jag fick mig en redig dusch när Zäpo kastade sig i vattnet och det kom en redig våg på mig....


Idag så fick Vinja sig ett lite längre simpass. Vi simmade sammanlagt i ca 30 min och gjorde 2*2 min i Jet streamen, så hon var lite trött sen när vi var klara.


Blev lite bilder från våran lilla rastning och när dom simmade.


.

  

Zäpo läser lite nyheter.


  

Vinja travar på.


  

Lite bus.


  

Lyckades fånga Vinja mitt i ett språng. Visst blev det läckert.


  

Här var det visst nått väldans spännande.


  

Fina Zäpo.


  

Vilken kul pinne du har då ser det ut som Vinja tycker.


  

Stolt Vinja med en snodd pinne.


  

Zäpo i badet.


  

Det här mina bloggvänner är toppen säger Vinja. Synd ni inte också är här.


  

Krock i bassängen.


  

Vinja kämpar i Jet streamen.


  

Zäpo i närbild.


  

Kolla in Zäpo när han tar ett skutt ut i bassängen. Tyvärr blev bilden suddig, men rätt häftig ändå.


  

Sonen och morsan.


  

En rätt trött Vinja som väntar på att få åka hem.


.

Måste försöka komma i säng i tid idag också för i morgon fm ska jag träffa sonens lärare. Hade ju varit skönt att få en liten senare tid än 8,30 inte kul behöva ställa klockan när man är ledig. Speciellt när ja sen börjar jobba på fredag och måste upp ännu tidigare Thumbs Down.


I morgon så lovar dom visst uppehåll och även lite sol   , hoppas verkligen dom har rätt. Vore så skönt att slippa regnet.


Nu blir det en snabbkoll inne hos er och sen sängen   , tror jag.







Av Heratorpets Vinja - 18 oktober 2011 21:37

Idag har verkligen inte varit nån kul dag   , har regnatRainy och blåst Hurricane HELA dagen. Inte kul alls tycker jagPouty.


Så det blev en vilodag för Vinja idag  Hammock 1 , blev bara en tur ut till udden och tillbaka på em.


Var verkligen inte lätt att få till några kort idag. Man fick vara väldans snabb med kameran om man skulle kunna fota nått Snappy. Men vad gör man inte för er kära bloggläsare så ni ska slippa en fotolös blogg, för det är ju inte kul alls.


.

    

Så här grått, vått och trist har vi haft hela dagen   .


      

Att det regnar får inte hindra att man sköter sitt jobb att kolla att bryggorna är okej.


  

En väldans snabb posering han vi med också.


.

Inte nån speciellt kul blogg idag, men vad kan man göra i så trist väderI'm sorry . Jo om man heter Rudi kan man ha kul i regnet, läste att dom varit ute en massa timmar i regnet. Är absolut inte avundsjuk alls.


Beställde ju som sagt fint väder igår, men det verkar inte som om beställningen kom framNo. Får väl göra ett nytt försök tills i morgon då och se om man har bättre tur dåTeethy .


Har tyvärr inte så mycke mera att berätta just nu så det är väl kanske lika bra att avsluta här innan man börjar svamla om alla möjliga konstiga saker. Råkade föresten hamna med boken ända tills halv 3 i natt igen   . Förstår inte att klockan rasslar iväg så.


Men med lite tur kanske jag kan somna lite tidigare i kväll   .







Av Heratorpets Vinja - 17 oktober 2011 23:20

Men vilken jobbig förkylning det var då, lagom man trodde det började bli bättre så blev det lite sämre igenPulling My Hair Out . Attans envis förkylning.


Fm så blev det mest slappande vid datanComputer och även vid Tv:n Recliner.


På em så träffade vi Angie och Zäpo för en liten promenad  Walking Dog , eftersom det blåste en del så blev det elljusspåret i skogen. Känns inte alls så blåsigt där som på andra ställen.


Dagens sväng blev ca 5,5 km och lite kort från dagen kommer här.


.

  

Fortfarande finns det lite läckra höstfärger ute.


    

Vinja tog en snabb bryggkoll.


  

Zäpo läste lite nyheter.


  

Utsikt vid udden.


  

Mattes fina flicka.


  

Zäpo hittade en kul pinne.


  

Två snyggingar.


  

Lite stenposerande blev det också.


  

Vinja med sin kära boll.

  

.

På em så har det frostats av en frys, det behövdes verkligen för det var väldans mycke is i den. Men nu är den fixad så nu kan man fylla upp den igen. Är dags att köpa lite mera färskfoder åt lilla fröken.


Hoppas vi får fint väder i morgon med en massa sol och ingen blåst tack. Vet inte riktigt om den beställningen kommer att funka. Kan vara så att jag beställde den för sent nu på kvällenWink.


Hörs i morgon igen.

Bye, Bye Kisses.









Av Heratorpets Vinja - 16 oktober 2011 21:56

Idag så har det varit höst premiär på simträningen för Vinja och Zäpo   . Bägge uppskattade simningen och tyckte det var jätte kul   .


För Vinjas del så blev ca 25 min simning och en gång i Jet streamen på 2 min. Har ju inte simtränat på länge så en gång fick räcka idag i Jet streamen. Men det dröjer nog inte många gånger innan vi kan öka på det också.


Är fruktansvärt svårt att få bra bilder i simhallen   . Tycker jag har testat massor av olika inställningar men får inte till det. Men några bilder kommer i alla fall även om kvaliteén inte är den bästa. Blir även en liten filmsnutt när dom simmade, men det var inte heller så lätt när man var tvungen springa runt bassängen när man filmade.


.

  

Vinja läser lite nyheter på väg till bilen.


  

Zäpo i bassängen.


  

Kompis simning.


  

Vinja trivs i bassängen.


.

Här kommer filmsnutten när dom simmade.


.


.

  

Zäpo och Vinja efter badet.


  

Vinja läser Strömsholms nytt.


  

Zäpo myser i solen.


.

Så har våran dag sett ut idag. Nått mera än simma har vi inte hunnit idag.


Lovade ju lite bilder från gårdagens MH, tänkte visa dom här.


Först ut är Zigge, tyvärr blev det inte så många bilder på honom då jag inte hade fått in snittsen att både fota och filma samtidigt.


.

  

Dragkamp.


  

Aktivitet.


     

Lek och skott.


  

En nöjd husse och Zigge.


.

Sen var det Ztellas tur.


.

   

Hantering.


     

Dragkamp.


   

Förföljande o gripande.


     

Avståndslek.


       

Överraskning.


       

Skrammel/Ljudkänslighet.


       

Spöken.


       

Lek och skott.


.

Det fanns ännu en Heratorpare med idag, dock inte från Vinja kull utan från kullen innan. Hon heter Yaffa och här kommer lite bilder på hennes Mh, tyvärr så kom bara halva med då batterierna i kameran tog slut   .


.

   

Hantering.


         

Lek och dragkamp.


   

Förföljande/gripande.


   

Avståndslek.


.

Här la kameran av, attans otur. Sen fick den vila lite och jag lyckades sen ta några kort på Vinjas dotter Ztella och dom kommer här.


.

       

Visst är dom rätt lika ändå Vinja och hennes dotter.


.

Hoppas att ni orkade kolla på alla bilder för det blev allt en väldans massa bilder idag. Men så blir det ibland.


Ska ta och kika in ett tag till er nu innan jag lägger mig. Måste verkligen släcka lampan och somna lite tidigare idag. Började att läsa min bok    strax efter kl 1 i natt och la inte i från mig den föräns halv 3. Var väl inte riktigt så sent jag tänkt jag skulle läsa.


Hoppas nu att eran helg varit bra.

Hörs i morgon och Natti, Natti   


Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards