Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Träffat Sigge Svamphund & Promenad Med Laila På Kvällen

Av Heratorpets Vinja - 1 november 2011 21:15

Idag minsann så har vi varit på äventyr i skogen. Vi har nämligen varit med Sigge Svamphund och hans matte och gått i deras skogar.

Var jätte kul att få besöka lite mera nya ställen   . Har plockat en otroligt massa svamp, fick tyvärr lämna massor som vi hittade för man måste ju hinna rensa dom också. När jag kom hem så vägde jag dom och det var nästan 4,5 kg svamp   .


Blev även lite fika vid en av Sigges sjöar där även Sigge badade lite. Vinja tyckte det var orättvist att hon inte fick bada   .


Vi var ute i ca 3 timmar och fick ihop nästan 6 km på dagens promenad.


Blev självklart en väldans massa bilder från idag. Kan ju självklart inte lägga ut alla för det blir alldels för många. Så jag har rensat, och sen har jag rensat ännu en gång men ändå så blev det 23 st kort kvar.

Hoppas ni orkar kolla på alla.


.

  

Vinja tigger lite gottis från Sigges matte.


  

Sigge med en pinne i en av sina spaagropar.


  

Hallå där....Våga inte ta min pinne......


  

Vinja undrar vad Sigge sysslar med när han spaar och har sin spaaskall.


  

Sigge i en av alla spaagropar han hittade.


  

Sigge väntar på att matten ska kasta ut pinnen i vattnet.


  

En glad Sigge i vattnet.


  

Den här skylten stod mitt i skogen, lite konstigt kan man tycka   .


  

En massa stora trattkantareller hittade vi.


  

Sigge visade Vinja hur man rullar tunna.


  

Hallå, hur länge ska man behöva vänta på fikat då.....


  

Sigge badar.


  

Och Vinja tyckte det var attans orättvist att hon inte fick.


  

Sigge i närbild.


  

Vinja stjäl godis från Sigge mattens ficka.


  

Sigge äter sin macka.


    

Vinja hittade en pinne som hon kämpade med.


  

Jag och Sigge har dragkamp.


    

Kolla in vilka stora trattisar vi hittade   .


  

Sigge vid en liten mini bäck mitt på kalhygget.


  

Lite poserande blev det också, men ingen av dom var speciellt samarbetsvilliga.


.

Har som sagt haft en väldans trevlig dag med Sigge och matten i skogen idag   . Men i morgon kommer jag garanterat ha träningsvärk i armarna    efter att ha burit på all svamp i skogen.


Var verkligen super trevligt så det gör vi säkert om nån gång. 


Men dagen var inte slut med det för på kvällen så åkte vi hem till Laila och hennes och gick en stadspromenad. Blev en tur mot Tuna Park, sen mot Ekeby ridskola, sen irrade vi runt på en massa gator och kom fram vid Lundby skolan. Där i från gick vi sen mot Tuna Park igen och sen hem till Laila.


Vi var ute lite drygt 1h o 30 min och fick ihop 7 km. Så det blev till slut en rätt redig promenad idag också, blev ca 13 km på hela dagen.


Tyvärr blev det inga bilder för det var ju becksvart ut.


I morgon så är det jobbar dags igen och klockan ringer tidigt Thumbs Down, så man skulle kanske försöka hitta till sängen snart.


Hoppas att ni alla haft en skön dag. Hörs igen i morgon.


Natti, Natti Dreaming.







 
 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

1 november 2011 21:43

TACK för idag!
Jag dejtar SÅÅÅÅÅ gärna Vinja igen.
Ni är välkomna tillbaka till mina skogar när ni vill. Har flera bra att välja på.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Patricia

Patricia

1 november 2011 22:22

Men vilken superdag ni haft i skogen!!
Bilderna är hur fina som helst....precis som vanligt!!
Ha det så bra!!
Vov från grabbarna boys!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

1 november 2011 22:28

Alltså, Vinja, ska du turnera runt bland alla din blogg-killar? Tur att Sigge inte också drog med din matte på långpromenad då, fast nu fick hon ju träna bär-armarna i stället förstås! Jag och Tiger gick en sån där 1,7 mils prommis idag, fast på andra sidan vägen.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Laila o& Doggsen

Laila o& Doggsen

1 november 2011 22:41

Heeeeej å Tack för idag.. Jättetrevligt!!! Å verkligen tur att du har bra lokalsinne.. det kommer vi säkerligen ha nytta av... men just jaaa.. hur går det med dina elitspår?? kanske inte ska lite på dig fullt ut ändå.. hahahaha... hoppas vi ses nästa vecka... Kram från oss

http://www.2vallhndar.se

 
Ingen bild

Jessica Gnista Glimma

1 november 2011 23:23

oj vad ni är flitiga att gå promenad med olika vänner - när är det vår tur då???
Den där Sigge-svamphund ser ut att vara en hund i Glimmas smak ;)

 
Malin

Malin

1 november 2011 23:29

Men åh vad skoj att se bilder på två av favorithundar vars blogg man följer :D så himla roligt!!! .. Klart man orkar se på alla foton,superduper fina verkligen! ...Kram kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

2 november 2011 00:13

Ni åker på turné var o varannan dag alltså ;-) Vad kul!
Taskig matte då, som inte lät Vinja bada ;-)
Kul att se flera badtokiga hundar. Fin-fin promenad.......eller promenader! Långt blev det också.
Har du rensat all svamp? Det är ju det värsta med att hitta så mycket.
Jaha, jobb-dags igen. Då har du nog kommit i säng nu.....eller? :-)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
lanthandel.bloggplatsen.se

lanthandel.bloggplatsen.se

2 november 2011 01:41

hej oj så mycket svamp!
själv gilar jag inte svamp,MEN OM jag hade gjort det hade jag varit JÄTEGLAD för gratis mat!
jätefina bilder,de kan man INTE få nog utav så hädanefter släng upp ALLA du har tack! kram från en stadig läsare utav din blogg!

http://lanthandel.boggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

2 november 2011 05:31

Oj, 4,5 kg svamp - då blir det lite att rensa sen då? :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Emma och Malte

Emma och Malte

2 november 2011 10:43

Vilka roliga dagar ni måste ha haft! Först åka och umgås med Rudi och sen till Sigge svamphund!! Kommer ni ner här och umgås med oss också snart då??? :-)
Kram!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Monica

Monica

2 november 2011 11:44

Härliga bilder vad säger kroppen om ännu en mangling tro;-)))
Ja det var ena riktiga dasslock svamparna, stackars Vinja som inte fick bada vad duktig hon är som håller sej på land.
Ha en bra dag/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Hector

Hector

2 november 2011 18:03

Vilken härlig dag du haft, men jisses vad ni har gått ! Men dte är alltid roligare med en kompis, eller hur.
Hoppas du haft en härlig dag idag med !

http://rocketbuz.blogspot.com

 
Katarina, Nanna & Leia

Katarina, Nanna & Leia

2 november 2011 19:23

Vad kul att få träffa bloggkompisar!
Jag hade ingen aning om att trattkantareller kunde bli så stora. Imponerande!

http://hunddagboken.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny N

2 november 2011 19:59

Oj så mycket spännande nya promenadvägar ni är på nu för tiden :) Sigge är bra söt han med, fast lite orättvist att vinja varken fick bada eller äta nån macka...
Wow vilka bamsetrattisar!!!

 
Hector

Hector

2 november 2011 20:29

Ja det visste jag redan för matte har stenkoll på länkarna, men jag säger till henne att ta bort den. konstigt att en del håller på sådär !
Jodå vi har fått jobba en del idag, men vi har haft jätteskojigt !
Ha nu en skön kväll ! Här sska vi bara slöa och "relaxa"

http://rocketbuz.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards