Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Varit Ute I Blåstväder

Av Heratorpets Vinja - 26 november 2011 19:45

Idag så har vi haft sol hela dagen   , tyvärr så har det blåst väldans mycke också Hurricane. Och det har inte varit skönt  No.


Har idag gjort min andra fm, har varit rätt segThumbs Down , för tyvärr som kom jag som vanligt lite för sent i säng och det blev bara lite drygt 4 timmars sömnTired . En aning för lite kände jag när klockan ringde i morse Wake Up.


När jag slutade jobbet så var det bara ge sig ut på promenad direkt  Walking The Dog Female , blir ju attans snabbt mörkt nu. Vid 4-taget har det ju blivit nästan helt becksvart.


Blev inte så jätte lång sväng idag för det var verkligen inte skönt i blåsten. Blev en sväng ut mot udden, genom skogen till elljusspåret och sen elljusspåret hem. Ungefär 5,5 km blev dagens promenad.


Lite bilder blev det självklart, tyvärr så började det ju skymma så fort så korten blev bara mörkare och mörkare   . Skulle gärna få bli lite minus grader här nu så man slipper få hem en lerig hund på varje promenad.


.

  

En liten skymt av solen han jag få.


        

Blåsten hindrade inte Vinja från att sköta sitt bryggjobb.


  

Hmm, den här tror jag skulle behövas fixas till lite. Börjar rasa lite här ser jag....


  

Lite poserande han vi med också.


  

Solen på väg ner vid udden.


  

Om ni kollar på vassen så ser ni hur mycke det blåste.


  

Hittade en kul pinne som blev flisad.


  

Bus med pinnen, tyvärr lite suddig bild.


  

Att gnaga sönder pinnarna är nog roligast.


  

Vinja hjälpte till och röjde lite sly i skogen.


  

Detta är i o för sig taget ute på åkern, men det känns som om det ser ut så här på många ställen nu.


Så man får väl kanske citera Robban Broberg: Varför gå i lera och sörja, när man kan gå på isen och ha det glatt   .


Måste verkligen försöka komma i säng lite tidigare i kväll   , finns kanske hopp för det då klockan är före 8 på kvällen och jag har snart bloggat klart   .


Inte har man pyntat nått till 1:a advent än heller, känns lite konstigt när det inte finns nån julstämning alls. Men lite ljusstakar måste man väl försöka få upp i alla fall.


Hoppas verkligen att vi slipper blåsten i morgon för den är verkligen inte kul alls Pouty. Ska kolla vad ni pysslat med idag och sen blir det att försöka hitta till sängen.


Bye, Bye Hello.












 
 
Ingen bild

Brita, Siri och Smilla

26 november 2011 20:28

Julstämningen kommer förhoppningsvis så småningom, men advent blir det även om man inte har pyntat!

Ha det bra!

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

26 november 2011 20:47

Ska du kanske komma på kurs hos mej och matte i hur man går och lägger sej på kvällen och sen inser att morgonen är dagens bästa tidpunkt?
Du vet upp på morgonen det är då man märker att det t ex regnar, natar att du sov då. För att inte tala om underbara tidiga morgonrundor, det är grejer det ;))

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

26 november 2011 20:47

Här har det också blåst men solen har visat sig rackarns mycket hela dagen.....dock vräker det ner ute just nu.
Här är det ingen vidare adventsstämning heller men med ljustakarna i fönsterna så är det faktiskt helt okej!!
Ha en fortsatt bra helg.
Vov o kram!!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

26 november 2011 22:04

Blåst, jo det har det ju gjort, fast i skogen märktes det inte!
Några adventsljus har vi lyckats få upp och nu på kvällen är det ganska mysigt med dom.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

26 november 2011 22:17

Ja, idag har man verkligen fått hålla i hatten!

Hoppas att morgondagen blir bättre!

Sv: Jag har aldrig sett en sån söt liten munkorg tidigare :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Emma och Malte

Emma och Malte

26 november 2011 22:19

Ja, det ser ju väldans blåsigt ut hos er!! Är det Berit som är och hälsar på? :-)
Vi har haft lite sol idag men den missade jag då jag har jobbat eftermiddagen :-( Men vi hoppas på lite sol imorgon med!
Kramis

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

26 november 2011 23:44

Är det inte det ena, så är det det andra ;-) En liten skymt av solen fick vi i dag, hurra! Och så var det blåsten :-( Ska visst bli värre i morrn.
Jaa, det gäller ju att snabba på med promenaden, om man vill ha lite "ledljus".
Sv. Ronja hade nog inte velat gå någonstans, absolut INTE mot det håll som grisskanken låg. Även att den inte låg på hennes spår. Jag kan inte komma på någon annan förklaring, än att hon tyckte just vildsvin var läskigt. Hon fick nosa på en skank, lite senare, och hon såg inte ut att gilla den. Det som fick henne, att till slut fortsätta spåret, var att jag "pushade" henne. Det är väl kanske inte rätt, men jag ville ju inte heller avsluta, innan hon hittat spårslutet.
Hoppas du sover för läääänge sedan :-)
Ses i morgon. (Det blir inget bloggande hos mig i dag........)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Monica

Monica

27 november 2011 07:51

När dom sa blåst och regn tänkte jag fan mina nytvättade fönster men dom har klarat sej än så länge;-)))
Härliga bilder, nej inte frysa på då blir det ju halt klarar mej bra eftersom jag har skogen alldeles utanför och där är det inte lerigt.
Ha en skön första advent/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

27 november 2011 08:30

Här var det också värsta orkanen igår men minus. På kvällen kom dock regnet :( ja nej det är verkligen inte någon advents stämning här heller. Mycket trist men en ljusstake har jag hittat på men funderar på var jag har gömt de andra två ;) Har faktiskt ingen anning.

Ja visst verkar lottningen mysko. Jag fattar ingenting. På pricken sammma ekipage på två tävlingar är mysko. Då har det inte gått rätt till tycker jag. Alla har inte fått samma chans. Sedan ska det väl inte stå att de som anmäler till båda tävlingarna ska premieras. Vad är det för skit när det knappt är några tävlingar här i området. Kanske bara kan anmäla till en pga olika orsaker. Nej jag är förbannad

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Madde

Madde

27 november 2011 08:57

Hoppas ni klarar er från stormen idag, i STHLM verkar det inte bli så stormigt iallfall!
Idag första advent, +10 och regn :-(

ha en superfin advent *kram*

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

27 november 2011 10:26

Jag har också svårt att komma i julstämning ska se om jag orkar ta tag i att fixa till fönstren idag innan jag kan få upp nåt adventspynt....dom är så skitiga...

Visst är det tråkigt med detta gråväder... men jag är glad så länge det inte är allt för kallt och halt med tanke på Tims leder och sena även om det gärna kan få bli lite mer vinterlikt. Förra året var det riktigt tufft för honom med allt snöpulsande som blev.

Hoppas blåsten har lugnat sig hos er nu, det är verkligen inget mysigt när det viner om knutarna...

http://timsevimse.wordpress.com

 
Malin

Malin

27 november 2011 11:12

Så fina bilder,är svag för bilderna då vinja sitter och poserar så snyggt på en sten eller i detta fall,en stubbe :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards