Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Skitväder & Förkylning

Av Heratorpets Vinja - 9 december 2011 23:00

Usch vilket skitväder vi haft idag Thumbs Down , har varit plus grader och regnat nästan hela dagen  Rainy. Man kan verkligen undra var gårdagens fina väder tagit vägenHmm 2.


Inte nog med att vädret var hur dåligt som helst, när jag vaknade i morse så var jag hur seg som helst och genom förkyld och hade gärna stannat kvar i sängenSick In Bed  .


Eftersom varken vädret var så lysande och jag kände mig segMessy Sneeze  så blev det bara en väldans kort promenad. Träffade Zäpo med matte runt 11 taget för en liten pytte sväng i skogen. Lite drygt 4 km blev det, så inte var det nån direkt promenad inte. Men vad gör man när vi bägge var lite sega. Dom hade ju i alla fall fått gå 1 mil igår, så det gick ingen nöd på dom.


Eftersom det regnade så var det inte lätt få så mycke bilder. Fick knäppa fort som bara den när man tog fram kameran Snappy.


.

  

Grått och trist har vi haft i Torshälla idag   .


      

Vinja roade sig med lite snörullning.


  

Attans halt var det på vissa ställen.


  

Sitter och väntar på Zäpo.


  

Lite bus blev det.


  

På elljusspåret.


  

Vinja hittade en stock som hon flisade lite på.


.

Var dags för em-skift idag, men jag mådde verkligen inge vidare när jag åkte iväg. Orkade fram till 6-taget och sen gav jag upp. Var helt trött och slut Sickly. Så jag åkte hem och åt lite o sen slocknade jag i soffanSleeping.


Tryckte i mig lite starka tabletter för en liten stund sen så nu känns det lite bättre. Bara hoppas man får sova också för näsan rinner ju hela tidenSneezy  .


Blir väl att vara hemma några dagar nu och kurera sig och hoppas att det går över snabbt.


Hoppas att ni haft en bättre fredag än jag haft.


Bye, Bye Hello






 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

9 december 2011 23:48

Nej, förkylning igen? :-( Det var ju inte länge sen´!
Ser att ni har mycket mera snö än oss,(här finns inte ett spår av den) så jag förstår att det blev riktigt halt. Dags att ta fram dobbarna till skorna!!!
Har precis badat och blåst Ronja, och mer lär det inte bli i kväll. Nu ska jag jaga all päls, som yr omkring ;-)
På söndag ska hon ställas ut, så vi (jag och en kompis) åker TIIIIDIGT på morgonen.
Mår alla valpar bra?
Krya på dig nu
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Kerstin

Kerstin

10 december 2011 00:05

Fy så jobbigt att bli förkyld åsså samtidigt när det blir så pissigt väder...Det har stormat här hela dan och de säger att det kommer mera...hjälp vattenståndet har ökat flera meter!
Åh vilka söta små gullgrisar som fötts...vilken härlig upplevelse att få vara med:)))
Trevlig Helg o krya på dig/// Kramar

http://fyrakillarsblogg.bloggplatsen.se.

 
Malin

Malin

10 december 2011 09:27

Haha vilka underbara bilder där Vinja rullar sig :D ..
Men gud vilken isbana du fotat,hoppas du tog det försiktigt så du inte trillar!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

10 december 2011 12:04

Krya på dig!

Hoppas att solen kikar fram lite också, för sånt brukar vara en bra kur! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Sara

Sara

10 december 2011 12:08

Vinja verkade tycka det var helt ok med snö blasket iaf ;)
Krya på dig nu!
Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

10 december 2011 14:50

Stackars dej som är förkyld nu igen det var ju inte så länge sedan, hoppas det blir en mildare variant den här gången.
Fina bilder med lite snö, här är det bara halt man fick se sej för ordentligt på parkeringen vid mataffären.
Ha en bra dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

10 december 2011 15:15

Usch vicken elände först trött som attan och sen snubig, inte skojsigt alls, här går matten och hostar så hon kunde skrämma slag på mig, igår natt hostade hon till halv 3 i morse, inte kuligt att lyssna på, fast jag sover rätt så gott brevid matten ändå, hihi.

Kryapådigtaxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards