Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Härlig Dag Med Sol & Fortfarande Förkylt

Av Heratorpets Vinja - 10 december 2011 23:15

Har varit ett strålande väder här idag med blå himmel och sol   . Men tyvärr så har det inte blivit nån promenad alls idag   , är fortfarande förkyld och seg. Kroppen värker och näsan rinner Big Sneeze.


Zäpo har varit här idag då matten varit på Stora Stockholm med en kompis.


Blev bara en sväng ut mot udden och på gärdet, men dom busade en hel del som tur var   . Himla skönt när man själv är seg. Var ute lite drygt 1 timme men vi gick inte mera än lite drygt 3 km.

Verkligen typiskt man ska vara sjuk när det är så fint väder.


Lite bilder från idag blir det självklart, och även en liten filmsnutt när Vinja och Zäpo busar.


.

  

På väg hem till Zäpo.


  

Lite busig med en pinne.


  

På väg ut mot udden.


  

Söta Zäpo.


  

Kul att busa med pinnar tycker Vinja.


  

Håller koll på Zäpo.


  

Zäpo undrar vad morsan gör.


  

Lite bus blev det.


  

Kolla vilken härlig sol vi hade idag.


  

Vinja och Zäpo kollar in isen.


  

Vinja försöker krossa isen.


  

Zäpo krossar också is så vattnet stänker.


  

Stiliga Zäpo.


  

Blev lite mera bus ute på gärdet.


  

Det bästa man har sätter man på bordet   .


.

Här kommer filmen när Vinja och Zäpo busar.


.


.

  

En trött Zäpo.


  .

På em har det sen mest blivit slappat i soffan Couch Potato, rätt skönt faktiskt när man inte känner sig bra Sick In Bed. Har blivit en del Ipren, Treo och Alvedon under dagen för att hålla huvudvärk och värken i kroppen borta. Hoppas verkligen den går över snart för jag gör väl av med minst en toarulle om dan att snyta mig iAwww Shucks .


Hoppas att ni haft en skön lördag hos er med sol ni också   .









 
 
Madde

Madde

11 december 2011 09:08

Så typiskt att bli förkyld i samma veva som solen visar sig, men det är faktiskt himmla skönt att bara vara ute i lugn och ro i solen också.
Dom 4-benta verkar ju roat sig kungligt endå.

Krya på dig och hoppas du har en fin andra advent!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

11 december 2011 09:48

Vad tråkigt att du blivit förkyld!! Jag är inte heller bra, har hosta som bara den.
Hoppas du slipper det snart i alla fall!
Kramis

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
 Rudi  o matten

Rudi o matten

11 december 2011 14:05

Men oj, är du sjuk? Trist! Men det var en fin bus-film du visade idag! Härligt med någon jämbördig att brottas med!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sara

Sara

11 december 2011 15:26

Uch så trist att må sådär :( Hoppas du blir frisk snart!
Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

11 december 2011 15:48

Sv; Förstår din saknad!

Näe så är det ju,man har inte all tid i världen att pyssla med allt, tyvärr!

Jag valde ju pga olika orsaker att sluta med tränandet och tävlandet med Jizza, vi gör annat och har det bra ihop på andra sätt istället. Visst saknar jag det också ibland och jizza älskar det men hon älskar även livet som gårdshund och känns mera tillfreds nu än vad hon gjorde när jag träna och tävla, hon var mera stressad. Kanske för att jag var mera stressad av det helt enkelt!

För mig passar det mera bra med häst och ha det som mitt "stora intresse" än hunderiet och man måste ju känna efter vad man vill göra helst och mest :)

Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

11 december 2011 16:26

Vad trist att du inte kunde njuta fullt ut av det fina vädret!!

Det är så härligt att se vovvar busa med varandra! :)

Sv: Ja, den kvinnliga listen ska man inte underskatta! :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

11 december 2011 17:14

Skönt med två som håller igång varandra när man inte är i form.
Fina bilder och bra busfilm, hoppas du tar död på dom elaka bacillerna snart men skönt att det kom nu och inte till jul.
Ha en skön adventskväll/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

11 december 2011 20:14

Jo du jag har precis hur mycket bra rundor som helst att gå!
Matte hade förkylning på gång men tog väck den med specialhonung från vår lokala biodlare

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards