Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Promenad Med Dragträning

Av Heratorpets Vinja - 21 december 2011 22:00

Idag så blev det lite sovmorgon   , så skönt   . Snön ligger som tur fortfarande kvar, men det hänger nog på gränsen att den stannar nån dag till för det har varit strax över noll grader hela dagen.


Dagens promenad blev ut till Kolsta och tillbaka. Vinja fick sig lite dragträning idag, har ju köpt en omgång kedjor till för att öka på träningen lite. Men tyvärr så var det inte så bra att hålla sig till plogad snöväg för dragvikten blev inte alls som jag tänkt mig   . Förut har dragvikten varit ca 1,5 kg och jag trodde det skulle bli det dubbla med lika mycke kedjor till men det var alldels för slätt där vi gick så det blev nästan lika mycke dragvikt som innan. Blev kanske en aning mera. Så nästa gång får vi gå på lite mera "knölig" mark   .


Zäpo med matte var också med och han fick sig ett träningspass med klövjeväskan.


Dagens promenad blev ca 7,5 km.


Inte har vi haft nån sol idag heller, men det var ändå bra mycke ljusare ute att fota på fm än på em.


.

  

Mysigt med lite snörullning.


      

Vinja har kul med en snökockla igen. Att dom är så roliga att leka med.


  

Zäpo har hittat en pinne och Vinja roar sig med snön.


  

Zäpo har hittat sig en egen snökockla.


   

Morsan i smygar tagen.


   

Vinja startklar för lite träning med kedjorna.


    

Vinja och alla kedjorna. Fastnade en massa snö i dom.


    

Bollen får man som belöning när man varit duktig.


  

Fina Zäpo i snön.


  

Visst är hon söt min lilla flicka   .


  

Zäpo och Vinja poserar fint.


.

Mera än promenaden hans inte med innan det var dags att äta lite och sen susa iväg till jobbet.


I morgon fm så ska jag och Jessica gå en promenad på fm igen, hoppas verkligen att det är minus grader då så man slipper en massa slask   .


Kan verkligen inte fatta att det bara är 3 dagar kvar till julafton, har inte mycke julkänsla alls.


Hoppas att eran dag varit bra   , ska kolla lite vad ni gjort och sen försöka komma i säng inte allt försent, fast jag vet inte riktigt om jag tror på det själv .


Sköt om er och Natti, Natti   .  

 
 
Mia och Greta

Mia och Greta

21 december 2011 22:34

Härligt med "styrke"träning och lite bus. Ja snökockor är goda! Tror kanske det är därför som Greta har varit lite dålig i magen. men nu är hon bättre. Ha det bra!

http://www.razzeltrazzel.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

21 december 2011 22:41

Vad härligt att ni har fått behålla snön! Vi längtar nästan också efter snön nu för här är det lika kalt och trist som vanligt :-(
Vad hon ser ut att ha roligt, Vinja! :-) Tänk att snö kan vara sådär roligt egentligen ;-)
kram!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Rudi o matten

Rudi o matten

22 december 2011 07:34

Ja, passa på med snörull så länge det går! Till jul är snön borta och sen ska det bli tio plusgrader i mellandagarna spås det ju.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Monica

Monica

22 december 2011 10:19

Ja nog har det frusit på alltid, blankis på vissa ställen så det gäller att se sej för.
Jag har ingen julkänsla jag heller fast det har jag inte haft på flera år om jag tänker efter man dras bara med i hysterin.
Fina bilder, det var ett tag sedan men igår var UFO:t och kladdade i min blogg igen. Där måste det ha brunnit rejält i elskåpet.
Ha en bra dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

22 december 2011 10:53

Duktig draghund ;-) Fina bilder!!
Här ligger snön också kvar, 4-5 minusgrader. Skönt!
Är du ledig hela julen?
Frågan är var vi ska hitta julstämningen???
Hoppas du får en härlig promenad i dag........också ;-)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Malin

Malin

22 december 2011 16:25

Super fina bilder :) Ser ut som hon e lika tokig i snö som min jason :)
Hoppas ni slapp slasket idag!
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

22 december 2011 18:48

Testa annars att kombinera kedjorna med klövjeväskan :)
Det blir ju inte riktigt samma belastning för musklerna, men kan kanske vara en ide :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Anna med flock

Anna med flock

22 december 2011 21:32

Nyttigt att låta Vinja dra lite nu när den lilla snön kommit, det gäller att utnyttja vädret :)

Vill bara tassa in och önska er en fin julhelg med massa mysigheter!

http://timsevimse.wordpress.com

 
maja o zoro

maja o zoro

22 december 2011 21:37

fina bilder :D gillar hon att dra?

http://www.majazoro.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards