Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Härlig Promenad I Solen

Av Heratorpets Vinja - 11 januari 2012 20:00

Ja då har man avverkat sin första fm då. Idag så har vi faktiskt haft en härligt blå himmel och sol   . Var så härligt att gå promenad i solen   .


Hade möjlighet att sluta lite tidigare idag, tänkte det var bäst passa på medans vi har sol.


Blev en tur ut till Kolsta för mig, Vinja, Zäpo och hans matte. Dagens sväng blev ungefär 8 km.


Oj vad jag längtar efter min nya kamera   , hoppas det går fortare än en vecka innan dom får hem den   .


Lite bilder från dagen sväng kommer här.


.

  

Vinja roar sig med lite gräsrullning.


  

Men hallå....Vad sysslar dom med där borta egentligen.....


  

Hur törs dom gå på isen nu, så länge har det ju inte varit minus grader ute.


  

Lite bus på gärdet med sonen.


  

Så var vi på väg igen då.


  

Vackra Zäpo.


    

På väg ut mot Kolsta.


  

Vinja och Zäpo så fina.


  

Vacker sol....


  

Och härligt blå himmel.


  

Zäpo på språng.


  

Vinja kommer luffsandes efter.


  

Så har vi vänt och är på väg hemåt.


  

Mor och son så fina tillsammans.


  

Men hallå bollen....Vad gör du där nere....Du ska ju vara i min mun....


  

Duktig Zäpo som ligger på sidan och väntar på att bilen ska åka förbi.


  

Så härligt att solen lyste på hela våran promenad   .


.

Har en fm kvar i morgon och sen är det em som gäller fre-sönd. Med lite tur så kommer jag i säng lite tidigare igår, är lite sent komma i säng halv 12-12 om klockan ringer halv 5. Blir lätt lite snoozande när man är trött   .


Ska kolla lite vad ni andra roat er med idag och sen orientera mig till sängen.


Hörs i morgon.

Natti, Natti   .



 
 
Laila, Kenzo & Izac

Laila, Kenzo & Izac

11 januari 2012 20:50

.. fina bilder på en härlig promenad.. sitter och småler åt dina uttryck.. "orienetra sig till sängen".. ja du är ju bara för kul.. hoppas du hittar sängen och får en god natt sömn.. ses på söndag för lite spår och lydnad =)) om väder, vind och tid vill oss väl ;o)
Go natt Kram från oss

http://www.2vallhundar.se

 
Kerstin

Kerstin

11 januari 2012 21:34

Vilken härlig promenad i ett toppenväder...gräs att rulla i, vi har faktiskt lite snö:)
Skönt att ha en förmiddag ledig så ni kan ut och motionera. Så spännande att se dina bilder när du fått ny kamera!Det kanske är fullmånen som styr, den är ju fantastisk nu (din sömn menar jag)
kramkram

http://fyrakillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

11 januari 2012 21:35

Vad spännande med ny kamera:)
Jag har en Nikon D80 som jag är väldans nöjd med och även nästa köp blir garanterat en Nikon. Tror säkert du blir nöjd med ditt val:)
Härligt med lite sol, här har solen knappt visat sig sedan jag tog vattenbilderna i fredags men det finns hopp om sol till helgen i alla fall.
Ha det gott!:)

http://www.yrlabus.se/bloggen

 
 BMW o Rudi

BMW o Rudi

11 januari 2012 22:23

Oj, var det sol idag? Det märkte jag aldrig på jobbet. Skönt för er som kunde gå ut en sväng då.
Svar: Nej kameran var ganska lätt att lära sig. Jag visste absolut ingenting om kameror när jag köpte den. Än har jag inte lärt mig allt, men det räcker med det jag kan.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

11 januari 2012 22:32

Men hallå!!! Vad du är tidig då?! 5 timmar är ju lite, lite sömn ;-)
Vilket härligt väder!!! Man blir så glad :-) Jag var ganska mycket inomhus i dag :-( Men, men........
Jaa, att dom vågar vara på isen?
Sov gott
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

11 januari 2012 22:51

Åh vad jag är avundsjuk :-( Här skiner minsann ingen sol utan det är bara blött och kallt och grått som vanligt.. Hoppas att solen hittar ner imorgon :-)
Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Ingen bild

Jessica Gnista Glimma

11 januari 2012 22:55

Åh vad roligt med en nya kamera, hoppas du blir nöjd! Måste träffas för en promenad någon dag, kram

 
Cruellas sida

Cruellas sida

12 januari 2012 00:34

Den isen såg inte stadig ut!

http://crllaue.blogspot.com

 
Monica

Monica

12 januari 2012 07:03

Skönt med solsken och torra vägar;-)
Frågan är vad ska man ut på den där isen för, inte undra på att folk går ner sej.
Lite mer än fem timmar behöver man nog, tur du har eftermiddagar nu då blir det väl lite mer sömn.
Ha en bra dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
sara

sara

12 januari 2012 09:16

Roligt med ny kamera :D
Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

12 januari 2012 09:59

Härligt med ny kamera! Det kommer att bli en bildchock med tanke på hur många bilder du lägger ut annars :). Spännande! Jag vet inte heller vad alla siffror står för men det ordnar sig när man har provat *hehe*. Härligt med SOL - här är det betong, storm och duggregn. IGEN! Men men. Ha en go torsdag! //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Humlespunk

Humlespunk

12 januari 2012 19:08

Underbart med soool! Här har vi haft ösregn och gråaste grått hela dagen. Hoppas på lite sol till helgen, annars lär man rosta bort alldeles.

http://humlespunk.wordpress.com

 
Hillman

Hillman

13 januari 2012 14:50

Såna där isgångare tänker nog inget alls, för om de gjorde det så skulle de inte promenixa på isen som den är nu, för då kan det lätt bli en plurrare.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards