Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Promenad Med Vicky & Hennes Grabbar I Blåsten

Av Heratorpets Vinja - 13 januari 2012 23:01

Idag så har jag jobbat em, så det har blivit en liten sovmorgon   . Inte så länge men jag slapp i alla fall gå upp kl halv 5   .


Har faktiskt varit lite sol här idag   , men det har också blåst attans kallt så man har frusit en massa   .


Dagens promenad blev med Vicky och hennes grabbar ut till våtmarken och vände. Vinja och Texas hade lite kul och sprang lite grann, sen var han väldans intresserad av hennes pinne som han gick och passade på och hoppades kunna sno vid ett obevakat ögonblick  .


Som sagt så var det ju rätt blåsigt och kallt   , trotts att solen sken   . Våran promenad idag blev nästan 7,5 km.


Lite bilder blev det självklart när jag äntligen kunde fota i dagsljus   . Action bilder blev det nästan inga alls, lille Texas var ju super långt före hela tiden så det klarade inte kameran av. Men lite annat smått o gott blir det.


.

   

Om ni undrar vad det är som bländar er så kallas det för SOL. Den har tyvärr varit rätt sällsynt på sista tiden.


  

Happy och Vinja kommer springandes.


  

Texas, Vicky, Happy & Molle.


  

Alla fyra läser samma nyheter, måste vara nått väldans spännande.


  

En törstig Texas.


  

Texas håller koll på Vinjas pinne.


  

En dyngsur Happy. Han råkade gå ut på isen som brast och kunde sen inte komma upp. Vi fick jätte panik för Vicky höll nästan inte på att få upp honom. Som tur så lyckades hon få tag i halsbandet och kunde dra upp honom   .


  

Visst är solen vacker.


  

Vinja, Molle, Texas & Happy.


    

Min vackra Vinja.


    

Fina Happy.


    

Fina Molle.


    

Lille Texas.


.

Sen blev det dags att åka hem o fixa lite innan det var dags att åka till jobbet.


I morgon fm så är det dags för lite simträning för vovvarna   , det kommer med all säkerhet bli uppskattat   .


 

 
 
Monica

Monica

14 januari 2012 06:46

Härliga hundbilder gillar den skarpt med alla fyra, speciellt Texas min;-)))))
Här har det varit full snöstorm i natt, dessbättre har det inte kommit så mycket men lite skotta blev det.
Ha en skön dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

14 januari 2012 08:33

Usch vad otäckt med att hunden gick genom isen :( Vilken tur att hon fick upp honom!
Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

14 januari 2012 12:45

Vädret har onekligen varit vackert - men jösses så kallt det är i vinden!

Håller på att förfrysa varje gång jag går ut för att hämta ved :/

http://www.henrikolsson.eu

 
 BMW o Rudi

BMW o Rudi

14 januari 2012 14:12

Oj, plurrat i isvattnet? Läskigt! Tur det gick bra! Det var en attans fin samling hundar ni var ute med idag!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Malin

Malin

14 januari 2012 14:52

Nu e jag hemma igen :)
Läst igenom alla inlägg jag "missat" men kommenterar bara ett=)
Jätte fina bilder i alla inlägg, som alltid!
Hoppas helgen blir fin !
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

14 januari 2012 16:55

Sv: Jo, tanken var att lära hundarna utföra den uppgiften, men det har inte funnits tid att träna på det den senaste tiden :P

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

14 januari 2012 18:42

Sv: Ja, det kanske är hög tid att göra något åt saken :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Ingen bild

Vicky

14 januari 2012 18:47

Tack för en trevlig promendad i går:), förutom Happys badande som jag kunde ha varit utan. Tur att jag fick upp honom, annars hade jag fått hoppa i efter honom. Sen hade inte jag kommit upp och då hade du fått hoppa i efter mig. kram

 
Kerstin

Kerstin

14 januari 2012 19:07

Så härligt med sol...man njuter! Vilka fina bilder igen på dessa vackra hundar man blir glad avv kolla in dem, vi hade en Beardis förut hon hette Rufsa och blev 16 år.
Vilken tur att ni fick tag i Happy, det kommer att bli lina på våra nu när vi ska börja jobbapå isen!
Ha det så skönt i badet// kram

http://fyrakillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

23 januari 2012 17:28

Vicken tur att Happys matte fick tag på honom för med den pälsen så hade det kunnat gå riktigt illa. Isarna är inte att leka med nu, är väldans förädiska.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards