Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Heratorpets Vinja - 19 januari 2012 23:30

I morse när jag vaknade och rastade Vinja var det ett kanon väder med en stor sol ute   . Hmm, var kanske inte morgon precis utan mera fm för klockan var strax efter halv 10   . Men himla vackert väder det i alla fall   .

Kom något sent i säng, igen. Så det var inte konstigt jag sov lite längre. Tror klockan var runt halv 3 i natt innan jag hittade in i sängen   .


Tyvärr så var det fina vädret borta när vi skulle gå ut   , men vi slapp regn i alla fall fast det fanns en del mörka moln ute.


Idag så har vi blivit välmotionerade både jag, Vinja och Zäpo. Zäpos matte jobbade så han fick hänga med oss idag. Vi var ute i nästan 3 timmar idag och fick ihop 12,5 km Phew. Var skönt att komma ut på en redig promenad, men nog blev man allt lite trött och seg efteråt   . Så det blev några timmar vid Tvn och slappa lite   .


Ett gäng bilder från våran tid ute idag blir det självklart, om dom kommer här.


.

   

Så härligt med sol, synd den inte kunde stanna hela dagen.


    

Vinja roar sig med lite snörullning.


  

Och Zäpo hittade sig en bra pinne.


  

Lite blå himmel fanns det när vi gick ut.


  

Två glada vovvar med varsin pinne.


  

Zäpo kommer farande med isklump som han hittade och Vinja sitter längst bort och väntar.


  

Vinja gnager på sin pinne.


  

Och Zäpo roar sig med din isklump.


  

Men hallå där.....Så där kan man väl inte sitta när man ska bli fotad....


  

Okej då, nu är vi klara så fota på.


  

Hela vägen ut mot Viggeby gick vi.


  

Blev lite poserande på en sten också.


  

Fina Zäpo.


  

Sen gick vi förbi vid Gärdtre och mot Glömsta gård. Var attans halt på många ställen så det var tur man tagit broddarna på sig.


  

Den blåa fina himlen är borta och nu är det bara grått på himlen   .


  

Lite bus blev det också.


.

Var inte lätt att få några bra busbilder idag så i stället så får ni se en liten filmsnutt när dom leker.


.


.

 

Här är vi vid Krusgårn och Hamnen, så här i från var det inte långt kvar innan vi var hemma.


  

Bävrarna hade varit ännu mera flitiga.


  

Undrar om detta kan vara spår efter bävern, tror det i alla fall.


  

Hör du min son, ser du nån bäver måntro....Nää, ser inget alls.....


  

Skönt att slappa lite i soffan efter man gått så långt.


.

På em och kvällen har som sagt inte hänt så mycke utan jag har mest slappat vid Tv:nCouch Potato . Tyckte jag var värd det efter en sån ordentlig promenad.


Klockan börjar närma sig 24,00 och när jag kommer i säng idag har jag ingen aning om änThinking. Men nån gång blir det i alla fall, det vet jag   .


Hoppas att ni haft en bra dag, sköt om er så hörs vi i morgon   .

 













Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards