Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Tagit Oss En Slappardag Idag

Av Heratorpets Vinja - 21 januari 2012 21:45

Har inte varit nått mysigt väder alls här idag   . Har varit kallt ungefär -8 grader, mulet och grått.


Kände mig rätt seg idag, kanske beror på att jag inte kom nå tidigare i säng idag heller   . Eftersom jag både kände mig trött o seg och upptäckte att det var väldans länge sen som Vinja hade sig en vilodag, så tog vi oss en vilodag idag   . Ska det byggas några muskler så gäller det ju att vila ibland också, vilket tyvärr jag glömmer bort ibland   eftersom jag själv tycker det är så kul att ut och gå, och Vinja också förstås   .


Är mycke lättare att ta sig en vilo dag när det är riktigt dåligt väder ute   , men så jätte dåligt väder har vi inte haft på sista tiden.....Vilket är rätt skönt.


Den lilla motion som Vinja fick idag var när vi hämtade Zäpo för att rasta honom när matten jobbade. Gick bara ut till udden och det lilla gärdet vi har på andra sidan ån. Dom busade lite lagom mycke   .


Den lilla svängen blev ca 3 km, så det var väl mera en längre rastning än en kort promenad.


Var ju som sagt rätt mulet och grått ute men jag lyckades få lite bilder från våran dag. Längtar verkligen nu efter den nya kameran för att se om den är mindre ljuskänslig än den kameran jag har. Hoppas, hoppas verkligen att det ska bli ra bilder även lite mera mulna dagar.


.

  

Några fina frusna nypon, var föresten det ända som blev fotat som fick lite färg på sig.


  

Lite bus.


  

Vinja och Zäpo spanar in en hund som går på andra sidan ån.


  

Som ni ser så var det rätt grått hos oss idag   , tur ändå att den lilla snö/frost som vi har lyser upp lite   .


  

Zäpo och Vinja smyger på varandra....


  

Kolla in den djupt koncentrerade Vinja.


  

Sen blev det lite mera bus.


  

Zäpo jagar morsan som har en pinne.


  

Mums med pinne tycker Vinja.


  

Så fina dom är.


    

Stiliga sonen Zäpo.


    

Mattes lilla sötnos   .


.

På em så blev det en tur hem till dottern för att hjälp henne sätta upp en rullgardin. Vi hade även tagit med lite pizza som vi åt, var väldans mumsigt   .


Eftersom jag lyckats bli klar med bloggen ovanligt tidigt, för att vara mig   . Så finns det kanse en liten, liten chans att jag kan hitta till sängen inte lika sent som jag brukar   . Fast jag ska inte säga för mycke för det får jag säkert ångra i morgon   .


Var faktiskt super trött vid 7-taget på kvällen, men det var ju väldans mycke för tidigt att lägga sig. Då hade jag väl vaknat vid halv 3 taget när jag vanligtvis brukar komma i säng och inte kunnat somna om   .


Hoppas att ni alla haft en skön ledig lördag. I morgon ska vi föresten åka och simma, det tycker Vinja ska bli kul   .

 
 
Ingen bild

Jenny N

21 januari 2012 22:22

Oj så söta Allt-I:s valpar är :)
Vad härligt att ni har haft en fin dag och att Vinja fick busa av sig lite med Zäpo :)

 
Ingen bild

Brita, Siri och Smilla

21 januari 2012 22:26

Slappardagar behövs verkligen! Håller med om att vädret inte var det allra bästa idag! Jag hade en tre timmars kurs idag på förmiddagen och var rejält frusen när jag åkte hem!
Hoppas att du får en bra söndag! Då ska vi ta vår slappardag!

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 januari 2012 22:34

Så härliga bilder :)

Det är bra med en riktigt lugn dag - det har vi haft idag, men i natt är det dags att ge sig ut på vägarna igen :)

Sv: Ja, vi hade verkligen tur med Ådis nya ägare, så allt känns jättebra :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

21 januari 2012 22:41

Ibland är det både skönt & nyttigt med en slappardag :-)Ja, det var ett väder som liksom gick in innanför kläderna idag, ingen höjdare... Ha en bra fortsättning på helgen! Kram!

http://www.starsweepers.se

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

21 januari 2012 23:04

Jag tror det blir ganska slappt här i morrn, för då ska jag jobba och hinner bara en kort promenad innan dess.
Nu blev jag förskräckligt sugen på pizza när jag läste om att ni ätit en sån! Problem när man bor långt ute i skogen...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Monica

Monica

22 januari 2012 06:26

Nu har det kommit ett par cm nysnö, inte bra för nu ser man inte isen;-(
Skönt med en slappardag ibland, mattes sötnos vilken gullig bild och nästan så man kan läsa tatueringen i örat.
Ha en skön söndag;-)
KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Emma o Malte

Emma o Malte

22 januari 2012 07:42

visst behövs det vilodagar oxå ibland :-)
Här blirdet ingen vila förska snart köra och jobba :-( Men malte får vila iaf!
Igår fick vi minsann oxå snö, och den ligger kvar med!
kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Sara

Sara

22 januari 2012 09:12

Skönt och väl behövligt med vilodagar ibland :) KRam

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

22 januari 2012 18:32

Härligt med en slappardag...idag har de varit ett rejält snöfall här...såg knappt något när de var som värst...men de var en härlig promis i skogen med mamsen först å sen lilltroll...ha en skön söndagkväll!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Hillman

Hillman

23 januari 2012 17:44

Finfina kort på jyckarna, javisst måste man vila ibland, annars orkar man inte med det som ska göras. När man blir äldre som hund, så tycker man om att vila och gå lugna promenixer, i sin egen takt om du förstår va jag menar.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards