Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

En Sväng Ut Mot Våtmarken Med Klövjeväskan

Av Heratorpets Vinja - 27 januari 2012 20:30

På fm idag så har vi mest slappat lite vid datanComputer och även lite vid Tv:n  TV 3 . Skulle ju ut och jobba på natten så då är det skönt att ta det lite lugn på fm.


Vädret har inte varit så mysigt idag heller, mest grått och mulet   .


Vid halv 2 taget så åkte jag, Vinja, Zäpo med matte och gick en sväng mot våtmarken. Vi gick inte ända ut till våtmarken utan vände vid E20 bron. Den svängen blev nästan 6 km.

Vinja fick sig ett pass med klövjeväskan idag, blev 15 min med ca 1,5 kg på varje sida.


Vi såg en aning blå himmel idag på promenaden och även solen försökte att ta sig igen molnen   . Och bara av den lilla solen kändes det genast mycke roligare ute   , men tyvärr så var det inte sol så jätte länge   .


Har tyvärr inte hört nått om kameran än, men hade nog inte räknat med det heller. Den kommer när den kommer och tyvärr kan man ju inte göra så mycke mera än att vänta.


Så ni får fortfarande nöja er med bilderna från min gamla kamera   .


.

  

Här började dagens promenad.


  

Det var ett tag sen vi gick här så Vinja hade en massa nyheter att läsa   .


      

Att Vinja älskar att snörulla antar jag att ni förstått.


      

En massa bus han mor och son med också.


  

Dom hittade mera spännande nyheter.


  

Ser ni den lila, lilla blå himlen som visade sig.


  

Naturens konstverk.


  

Vinja redo för ett träningspass med klövjeväskan.


  

Solen gjorde ett tappert försök, men mera än så här blev det inte.


  

Zäpo och Vinja med sina bollar.


  

Mattes pärla.


  

En gruppbild måste det självklart bli också.


  

Hmm, verkar som om dom som bodde här har blivit vräkta.....


  

Lilla pluttan med sin boll.


  

Han med att fota det sista av solen innan den försvann när vi skulle åka hem.


.

Sen var det hem och fixa lite mat och förbereda sig inför nattskiftet.


Får se om det blir nått bloggande i morgon, om vårat material tar slut så ska jag ev byta min 2 nätter som är kvar mot em-skift. Vilket innebär att jag kommer hem i morgon bitti strax efter kl 6 och ska sen vara på jobbet till kl 14,00 igen   . Men det kommer ju stå stilla i så fall så jag får väl vila på jobbet   .


Hinner som sagt inte besöka er nu för snart ska jag susa iväg strax. Men om datan på jobbet inte krånglar så besöker jag er under natten.


Hoppas att ni haft en bra fredag   .







 
 
Emma och Malte

Emma och Malte

27 januari 2012 21:23

Tråkigt att du inte fick kameran idag heller, blev så spänd när jag såg att du hade uppdaterat!
Men hoppas du får den iaf nästa vecka.
Ni ser ju ut att ha haft en härlig dag ändå :-) Och visst ser vi att Vinja gillar snörullning ;-)
kram och trevlig helg!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

27 januari 2012 22:34

Vilka härliga snörullningar :)

Önskar er en skön helg!

http://timsevimse.wordpress.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 januari 2012 23:06

Tråkigt att du inte fått kameran än, men du tar fina bilder med den du har nu :)

Sv: Ja, det skadar aldrig att ha lite kunskaper rörande överlevnad. Själv kommer jag dock att ha med mig väldigt mycket utrustning, men går något sönder måste man kunna improvisera :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Kerstin

Kerstin

28 januari 2012 09:49

Den som väntar på nåt gott...förstår att du är sugen på att ta bilder med din nya kamera. Har man bestämt sig så vill man ju att det ska hända snabbt! Men som mannen ovanför, du tar ju fina bilder redan!
Härliga tokiga hundar som rullar i snön, det känns igen och speciellt Cesar var som galen när vi var ut, han var lika i allt som var blött:))
JA det är tråkigt och trist väder, mera snö har det kommit och mera snö kommer det! Vi får se vart vi hamnar i år!
Ha en bra helg och jag hoppas du får lite ledigt, jag ska klippa pudel och det tar några timmar när man är så ovan som jag är:)
Tjingeling//kram

http://fyrakillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

28 januari 2012 10:04

Härliga bus, is och solbilder, här sjunger fåglarna på morgonen så det blir nog vår snart;-)))
Ha en skön lördag även om du får kort mellan tjänsterna/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

28 januari 2012 13:06

Hej på er! Det är alltid roligt att kika på dina bilder, oavsett vilken kamera du använder. kan väl bero på att du har bra motiv ;).

http://crllaue.blogspot.com

 
Mia och Greta

Mia och Greta

28 januari 2012 16:48

Fast tycker inte din "gamla" kamera är så väst dålig. Tar ju bra bilder - eller det är kanske den som står bakom ;-)
Vad gör du på jobbet eftersom du kan "surfa" ut på nätet då?

http://www.razzeltrazzel.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

28 januari 2012 21:26

Hej o hallå!! Vilka jobb-pass!!!
Men, fy vad trist med kameran :-( Vad händer, liksom?
Tur du ha en kamera under tiden. (Tycker inte alls bilderna är dåliga)
Bara man får en liten glimt av solen, så blir man lite glad :-)
Pannkakor är egentligen ingen favorit, men vad gör man inte för dom fyrbenta, hahaha
Härlig promenad med "bus-vovvarna"
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

28 januari 2012 21:47

Sv: Ja, det löste sig till slut - men jösses vad dem inte är sugna på att bada! Annat är det när man åker till sjön! :P

Ha en fin kväll!

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman

Hillman

31 januari 2012 10:52

Knasrullningarna i snön och busbilderna gillar jag helskarpt, härligt ser det ut som, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards