Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Har Haft Ett Kanon Väder Här Idag Med Sol :)

Av Heratorpets Vinja - 29 januari 2012 22:15

Jösses vilket kanon väder det varir här idag   , har varit en blå himmel och strålande sol   . Så idag var det så härligt på våran promenad   . Det ända tråkiga var att jag inte kunde gå en riktigt ordentlig promenad då jag skulle iväg och jobba på em   .


Men den tiden som vi var ute var verkligen super härlig   . Dagens promenad blev ut mot Kolsta och sen in genom skogen och hem, den svängen blev lite drygt 6,5 km.


Vinja fick sig även ett träningspass med kedjorna idag, tyvärr så blir inte dragvikten så mycke då det är snö ute då det glider alldeles för lätt   . Tror att dragvikten bara blev runt 2 kg idag, kanske något mera i backarna som vi gick. Det ända som är tråkigt med att köra ett dragpass är ju att jag måste släpa på 5 kg kedjor på hela promenaden och det är inte så kul   . Skulle väl egentligen behöva köpa ännu mera kedjor för att få lite mera träning men jag vet inte om jag orkar att släpa runt på mera kedjor   .


Idag när solen lyste   så fick kameran jobba ordentligt, bäst passa på att fota när det är bra väder för man vet inte när det blir mulet och trist igen   .


.

  

Visst blir man glad när det ser ut så här på ens promenad   .


    

Var ju länge sen som Vinja kontrollerade sina bryggor, men idag så fick dom sig en snabb koll.


  

Lite poserande i solen.


  

Mattes sötnos   .


  

Fina Vinja.


    

Så fint det är ute med sol och en blå himmel.


  

Hittade en utmärkt barkbit som blev lite massakerad.


  

En glad och sprallig Vinja.


  

Hmm, kommer det nån där måntro....


  

Får ju inte glömma bort att kolla lite nyheter.


  

Busig Vinja med sin barkbit.


  

Vinja redo för ett pass med kedjorna.


  

Väntar på att få bollen efter sitt träningspass.


  

Blev ännu mera poserande i solen.


  

Och självklart en huvudbild till på min söta lilla flicka   .


  

Visst är det så vackert när solen lyser ute, och man blir ju så glad också   .


  

Några fuskuppletande han vi också med idag.


.

Hade som sagt gärna varit ute M Y C K E längre, men tyvärr så var jag ju tvungen att åka till jobbet.


Men hu så trött jag var i morse när klockan ringde   hade gärna sovit mycke längre. Så det kändes verkligen att man jobbat 2 pass på jobbet igår. Men nu så är jag ledig en massa dagar    och börjar igen på fredag kl 06,00. Så i morgon ska det bli så skönt att slippa ställa klockan och bara få sova så länge man vill   .


Får väl hoppas att vi får lite sol i morgon också när jag är ledig. Vore skönt att få kunna gå en riktigt ordentlig promenad för det var ett tag sen tycker jag.


Hoppas att ni alla haft en riktigt skön helg och att ni också fått njuta av solen idag   ,


Ha det så bra och sköt om er   .






 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

29 januari 2012 23:12

Sv. Näe, visst är det konstigt??? Vet inte hur det gick til, hahaha
Vilken hääääärlig dag!!! Perfekt! Den första huvudbilden på Vinja är jättefin.......jaa, dom andra också, så klart ;-)
Bryggkoll också = Tur att hon fixar det :-)
Håller tummarna för att du får din kamera i början av veckan och att solen kommer lysa på oss
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Annica

Annica

30 januari 2012 07:05

Ja här var det också en superdag med sol igår!!! Oj vad jobbigt att jobba som du gjorde men vad skönt att få va ledig några dagar nu då, fina bilder på posserande Vinja=)
Kallt här på morgonen men hoppas solen kommer fram senare!
Ha en bra dag!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

30 januari 2012 09:21

Men tänk vad bra med såna kedjor för då får man ju som matte också lite träning! Jag skulle nog behöva skaffa såna ;-)
Ni ser ut att ha haft en jättefin dag hos er, sådär mycket lyste inte solen hos oss men den var iaf framme ett par gånger bakom molnen.
Vad skönt att vara ledig så länge :-) Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Nina

Nina

30 januari 2012 10:31

Underbart väder! Bästa sortens även om det är kallt ;). Vi har samma högtryck här och jag hoppas att det håller i sig ända till värmen kommer. Ha en riktigt go vecka! //Kramis

http://www.palmstrand.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

30 januari 2012 12:15

Vilka härliga bilder du fick ihop :) Solen är en underbar belysning! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

30 januari 2012 18:57

Ja hoppas verkligen kameran kommer snart, det är faktiskt ynkligt att man får vänta så länge;-(
Jo fint är det när solen skiner synd bara att det är så kallt.
Härliga bilder som vanligt, ja klart det måste kollas att bryggorna ligger kvar;-)
Härligt med långledighet;-)
Ha en skön kväll/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards