Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Heratorpets Vinja - 30 januari 2012 23:45

Måste börja med att berätta att jag ÄNTLIGEN fått hämta min kamera   . Men jag vet inte bär det blir några kort med den här i bloggen, för jag fattar absolut inte alls hur den funkar   . Ska försöka kolla om jag hittar nån som kan visa mig lite hur jag ska göra.


Eller också får jag åka tillbaka och fråga på Expert så dom ger mig en lektion, måste nog föresten åka dit ändå för hur jag än letat så hittar jag inte nått som gör att jag kan föra över korten från kameran till datan   . Inte nog med att den har dröjt, sen finns inte alla sakerna med   .


Ja, ja nog om om kameran för tillfället.


Har haft ett kanon väder idag också med blå himmel och strålande sol   . Så idag så tog vi vovvarna och åkte iväg för en promenad, är ju lite roligare att få gå lite på andra ställen också   .


Så vi åkte upp och ställde bilen vid Bjällersta och sen gick vi svängen runt vid Gunnarsskäl, den svängen blev nästan 8,5 km.


Bilder från dagens sväng blir det självklart och dom kommer här   .


.

  

Här började vi dagens promenad.


  

Efter ett tag så kom vi till denna långa backe. Skönt att gå nerför den i alla fall.


  

Men hallå där bak.....Kan ni skynda er lite då....


  

Lite bus blev det självklart.


  

Två söta schäfer rumpor på promenad.


  

Mor och son så fina.


  

Vinja den smygande pantern.


  

Så blev det lite bus igen. Kolla in Vinja så hon ser ut.....Vilken min.


  

Visst är det vackert ute när solen lyser.


  

Attans otur att stråt var ivägen för annars hade det blivit en rätt bra bild.


  

Fina Zäpo.


  

Mattes lilla pärla.


  

Att det ska vara så himla svårt att få till en läcker bild med solen bakom   .


  

Mera sol.


  

Lite busiga med pinnen.


  

Härlig promenad väg är det på denna runda.


  

Min solstråle   .


  

En gruppbild måste det ju självklart bli i solen.


          

Är alltid lika kul att ha dragkamp med pinnar.


  

Kolla, vi hittade Lilla Gubben i en hage, men vi såg varken till Pippi eller Herr Nilsson. men det kanske duger med Herr Nelson i stället   .


.

Våran promenad tog lite drygt 2 timmar och blev 8,5 km. Efter promenaden susade vi iväg till Tuna Park för att shoppa lite kläder och även kolla på Expert om kameran kommit.


Jag hittade bara en tröja i modell 4-mannstält   , som passade perfekt. Kompisen där i mot hittade en massa fina saker. Fast hon behöver ju inte heller leta kläder modell 4-manns tält utan kan mera hålla sig till dom små nätta förtälten  .


Efter att vi gjort Tuna Park osäker så gick vi till Expert för att fråga om kameran. Och helt otroligt så fanns den där   .


Men jag säger bara det med facit i handen så skulle dom fått visa mig mera hur den funkade med olika inställningar. Så det blir väl att åka dit igen rätt snart för att få lite hjälp och hoppas att dom har kabeln som saknas för att föra över korten på datan. För annars blir det ju inga kort i bloggen   .


Efter Tuna Park så åkte vi till Jumpin för att köpa lite färskfoder, efter det en snabbis på ÖoB. Sen mot MAX för att inhandla dagens lunch. Men sen var vi klara med allt handlande så vi åkte hem.


Så har våran dag varit idag, riktigt kul har vi haft   .



I morgon fm så ska jag följa med Ingrid som ska veterinär besiktiga sina valpar som om bara nån dag börjar att flytta till sina nya hem.


Börjar bli hög tid att försöka sova lite nu så jag är pigg när ja ska hålla i spralliga valpar.


Natti Natti   .



Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards