Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Vinja På Promenad Med Zäpo Och Hans Matte

Av Heratorpets Vinja - 3 februari 2012 22:30

Idag så har Vinja fått följa med Zäpo och hans matte på promenad eftersom jag har jobbat. Dom gick en sväng ut till Viggeby och tillbaka och tillbaka som blev ca 7 km.


Så tyvärr så blir det inga bus och promenadbilder idag   . Tanken var ju att vi skulle gått en sväng när jag fixat mina ärenden i stan. Men klockan blev så mycke och det var super kallt och ja frös en massa   . Men eftersom lilla fröken redan fått promenera så gjorde det ju inget att jag tog mig en vilodag   .


Men lite kort ska jag i alla fall bjuda på. Vinja fick posera lite innan vi åkte till stan och sen när vi gick hem från bilen blev det några kort   . Men satan i gatan vad jag frös fort om händerna, gällde verkligen att fota snabbt. Det snöade även lite här på kvällen så det blev snabbfoto även för den delen.


Blev väl tyvärr inga mästerverk i dagen blogg   , men ni slipper ju i alla fall bara läsa en massa text   .


.

  

Men hallå där Vinja.....Kan du kanske koncentrera dig åt det här hållet ett tag.


  

Mattes flicka.


  

Men kan du skynda dig att fota för det blir kallt att sitta här.


  

Här är klockan ungefär vid 6-tiden på kvällen. Tycker det blev rätt bra bilder fast det var mörkt.


  

Kollar in dom senaste nyheterna   .


  

Gott med mat.


.

Hoppas verkligen att det inte blir så kallt ute i morgon, just nu har vi nästan -14 grader här och det är verkligen super kallt   .


Ska kolla lite vad ni gjort för kul med era vovvar idag och sen försöka komma i säng inte allt för sent.....Om jag nu klarar det   . Från och med nästa vecka så börjar vi ju att jobba 3-skift, verkligen en hemsk skiftgång med bara ledigt på helgerna   . Kommer verkligen inte kännas som om man har nån ledighet alls när man går från att vara ledig 4 dagar till bara 2 dagar   .


Ha en fortsatt bra fredag den lilla tiden som är kvar   .

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

3 februari 2012 22:45

Jaa, jösses vad kallt det är. Men i solen kunde man känna lite värme ;-)
Vad trist med dom nya tiderna på jobbet :-( Alltid tråkigt när dom ändrar till det sämre.
Kul att du är så nöjd med kameran! Visst är det skillnad.
Ha en skön helg och hoppas det blir några grader varmare
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

3 februari 2012 23:13

Nu ser man skillnad på dina foton! Kul! Vi vare nyss på sista kisseturen i 19 minusgrader, men både jag och Rudi gillar ju kyla så det blev en mysig månskenspromenad med mycket snörull! Ja, inte jag då förstås :-) I morgonmår jag nog mycket bättre och orkar gå normala promenader, hoppas jag!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

3 februari 2012 23:24

Svar: Nä,Rudi är en riktig polarhund. Jag vet att han NÅN gång förra vintern fick tasskramp efter flera timmars promenad i tjugogradig kyla. Men det gick över när jag kramat tassen en stund. Finge han välja så skulle han ha fötts som slädhund tror jag :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Monica

Monica

4 februari 2012 08:01

USCH för denna kyla här har vi som grädde på moset fått
3 dm snö;-((((
Både Kajsa o Signe fick köldkramp i morse;-(
Fördelen är att man inte behöver betala för att bränna kalorier för så fort man skottat klart börjar det snöa igen.
Ha en bra dag i kylan/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

4 februari 2012 08:53

Skönt att A kunde ta Vinja då du jobbade! Henke tar ju Nelly då jag jobbar så det blir lite tomt hemma men skönt för både mig och Nelly.

Idag är det kallt i sthlm -18 då jag klev upp (17 i köket så inte varmare inne)
pratat med våran BRF om inne temperaturen, vi skall tydligen ha 20 grader inne så....
Ha en fin helg.

Kram

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

4 februari 2012 09:16

...här var de minus 17 på morgonpromisen...jag gillar ju kylan när de e så här å snön förgyller verkligen dagen som e mycket ljusare å trevligare än innan...ha en bra helg! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

4 februari 2012 11:44

Det är viktigt med täcke dessa kalla dagar :) Är det ett vanligt vintertäcke eller ett backontrack? :)

Sv: I natt var det drygt -15 här hemma, och det biter rejält i kinderna för minsta lilla vindpust :S

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman

Hillman

4 februari 2012 11:53

Snygg täckjacka som Vinja har, det är nog bäst att va välklädd när det är så kallt.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

4 februari 2012 15:40

Ja händerna blir som isklumpar så fort man tar ut dom från vantarna :)
Bra att Vinja kan följa andra på promenader då du jobbar :)
Hoppas er helg blir/är bra!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

4 februari 2012 16:03

Tycker det sys en enorm skillnad på korten. Bilderna på Vinja och Zäpo när de busar i ett tidigare inlägg är ju kanon!
Skönt täcke Vinja verkar ha.

http://crllaue.blogspot.com

 
Mia och Greta

Mia och Greta

4 februari 2012 21:57

Här är det -17 just nu tror jag. Brrr ... Men ganska skönt idag på promenaden. Bara -11 och solsken :-)

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards