Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Heratorpets Vinja - 4 februari 2012 23:11

Jösses vilken chock man fick i morse när man kollade termometern, den stod på -17 grader   . Var inte kul att gå ut och rasta Vinja när det var så kallt   , men som tur var vi snabbt inne igen.


Det har i alla fall varit en härligt strålande sol här idag   vilket var tur när det var så kallt ute.


Vid 12-taget så tog jag Vinja och kameran och gick ut en sväng. Var inte lätt att fota vill ja lova, blev ju iskall om händerna på bara några minuter   . Var bara att knäppa fort och sen värma händerna i vantarna ett tag och sen på och fota igen   .


Visste inte riktigt var vi skulle gå idag, det blåste en aning och där det var mera öppet bet det rätt ordentligt i kinderna. Vi började i alla fall att gå mot Torsharg, tanken var att gå ut mot Viggeby och sen vända.


Visst bet det en hel del i kinderna men det var rätt okej, tills vi började gå rakan ut mot Viggeby. Kom väl kanske en 100 meter ut när jag var tvungen att ge upp och vända, blåste en del där ute så det var inte skönt alls där. Sen frös Vinja om tassen också så det var lika bra att vända.


När jag åter igen var på Torsharg tänkte jag fota lite igen och upptäcker då att lins skyddet ramlat av   . Brukar nämligen ha kameran under jackan, både för att hålla den lite varm och för att det är irriterande att ha den slå mot kroppen när jag går.

Så det var ju bara vackert att vända tillbaka och leta efter den   . Och självklart så låg den precis där vi vänt, hade ju fotat lite där på tillbaka vägen. Så sammanlagt med allt traskande fram och tillbaka blev dagens promenad 7 km.


En otroligt massa bilder har det ju blivit idag också så det har varit en massa rensades av alla korten. Blev även idag en väldans massa bilder så jag hoppas att ni orkar med dom   .


.

  

Vinja börjar dagens promenad med lite snörullning.


  

Var även ute och kollade till en av hennes bryggor.


  

Måste ju ha en huvudbild också.


  

Nu är det så kallt att det ligger is på hela ån, är väl inte så stark men den är ändå lite frusen.


    

Vinja på språng.


  

Kolla vilken läcker blå himmel vi haft. Buskarna är alldeles täckta av konstsnö.


  

Hmm, här ligger det en bra pinne som jag kan ta.


  

Den här pinnen släpade hon med sig på hela promenaden.


  

Kom och ta min pinne om ni vågar.....


  

Vad kommer där bort måntro då....


  

Den härliga solen.


  

Min fina tös.


.

På em så blev det en tur hem till Ingrid för att fota och säga hej då till lilla Noomi. Hennes husse kommer i morgon och hämtar henne.


Jösses vilken fart det var på henne, hennes husse får verkligen fullt upp med den lilla tjejen. Hon var som en liten piraya när man satte sig på golvet och bet på allt hon kom åt,  hu vad vassa tänderna är i den åldern.


Men hon är verkligen en liten sötnos den lilla tjejen   . Som ni förstår så blev det en massa bilder tagna på den lilla söta flickan. Är ju bäst att passa på för man vet ju inte när man får träffa henne igen.


.

  

Hade fått nått mumsigt att gnaga på.


  

Visst är hon bedårande söt lilla Noomi.


  

Hmm, vad är det här för liten mojäng måntro....


  

Fanns en massa kul saker att leka med.


  

Man blir trött av allt busande.


  

Visst är hon så söt.


  

Det är jobbigt att vara fotomodell.


      

Mera huvudbilder på vackra Noomi.


  

Det är tryggt hos sin kennel mamma.


  

Matdags.


  

Ingrid med Noomi och Allti städar matskålarna.


  

Noomi har lite dragkamp med morsan.


  

Fina Allti.


.

Sen var det dags för hemfärd och åka o handla lite mat. Blev en tur till Willys och lite inhandlande av lite Taco, var riktigt mumsigt   . Kollade även på melodifestivalen, vet inte riktigt vad man ska säga om det.....Inte var det nån super låt med i alla fall   .


Klockan börjar bli mycke så jag ska väl börja försöka att ta mig till sängen och sova lite   . Men först ska jag besöka er och se vad ni gjort idag.


Ja just ja, nu har vi -19 grader här och jag ser inte fram mot att ut med Vinja om en liten stund. Hu vad man kommer att frysa   .


Ha det så bra och sov så gott.

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards