Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Promenad Med En Massa Kul Hundbus

Av Heratorpets Vinja - 7 februari 2012 21:30

Har tyvärr inte varit nån sol idag   , men det har heller inte varit så kallt o inte blåst nått heller   .


Idag efter jobbet så träffade Jessica för en promenad med hennes tjejer Gnista & Glimma och även Enter som är hos Jessica nu.


Traskade som sagt iväg direkt jag kom hem, hade självklart kameran med mig. Och skulle fota lite på Vinja, fattade inte varför det hände nått hur mycke jag än tryckte   . Kom då på att jag faktiskt hade satt på och laddat batteriet igår och tydligen glömt att sätta i det igen   . Är det okej att skylla på åldern eller är det bara dåligt minne   .


Gick som sagt hem och satte i batteriet och så funkade kameran perfekt igen   .


Först så fick Vinja busa lite med Enter dom hade kul och busade en hel del   . När dom busat ett tag så upptäckte Vinja att det låg en massa delikatesser på backen.....Harpluttar så det blev en hel del mumsande på det, förstår inte att det ska vara så gott   .


Sen blev det även bus med Glimma, det var också kul tyckte Vinja   .


Dagens sväng gick över Torsharg, där dom även busade en del och sen ut en bit på vägen mot Viggeby och vände. Ungefär 6 km fick vi ihop på dagens promenad.


Blev som sagt en väldans massa busbilder idag, har rensat en hel del men dessa blev kvar och dom ska ni nu få se.


.

     

Dagens promenad började med lite snörullning.


          

En massa bus med Enter.


  

Lite korv utdelning hos Jessica.


  

Sen blev det lite mera bus med Enter.


      

Vinja och Glimma busar och har kul.


  

Enter, Gnista, Glimma och Vinja.


  

Fina Enter.


  

Vinja smyger på Glimma.


        

En massa spring och bus blev det.


  

Vinja spanar in Glimma.


      

Sen blev det en del brottning också.


  

Mattes lilla sötnos   .


.

I morgon så är det sista fm och även dags för lite simträning igen   . Det är Vinja, Zäpo och Glimma som ska få sig ett träningspass i morgon. Så i morgon blir det ingen promenad utan det får räcka med simningen.


Börjar bli dags att försöka hitta till sängen snart och försöka sova lite   . Förstår inte varför det ska vara så svårt komma i säng i tid, blev bara lite drygt 4 timmars sömn i natt också   .


Nej nu ska jag ut och kvällsrasta Vinja och göra mackor till jobbet i morgon. Med lite tur så hinner jag besöka er också en snabbis innan jag lägger mig.


Sköt om er och sov så gott   .

 

 
 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

7 februari 2012 21:56

Det har varken med åldern eller att man är glömsk...det där med att glömma batteriet till kameran.
Det är bara mänskligt säger matte....för det händer henne titt som tätt också.
Vi säger däremot: UNDERBARA och HÄRLIGA bilder!!
Vov o kram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

7 februari 2012 22:18

Åh, Enter är ju bara såååå snygg! Precis en sån var det jag ville ha när jag tog kontakt med Jessica första gången! Så vacker! Jag kan ju inte alls ha en till hund just nu, annars skulle jag omedelbart ställa mig i kö för honom!
Fina foton, Ann! Och det där att ha betteri i kameran är ingen dum idé :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Mia och Greta

Mia och Greta

7 februari 2012 22:37

Härligt med hundbus!
Måste nog försöka ta med kameran nästa gång jag går på promenad med Greta och hundkompisanra på klubben. Blir inte så ofta tyvärr.

http://www.razzeltrazzel.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

7 februari 2012 22:39

Fniss, fniss...........batteri är bra att ha I kameran ;-)
Sert ni också haft en härlig "bus-med-kompisar-dag". Man blir så glad av att se hundar leka och ha roligt tillsammans.
Men Ann!!! 4 timmar är ju alldeles för lite!!! Se så, i säng med dig NU!!!
Ses i morrn
Kramar

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

7 februari 2012 22:56

Hm........jag förstod att du fortfarande satt kvar här!
Jag ska själv göra ett allvarligt försök att stänga av datorn, släppa ut hundarna en sista gång, och sedan "BUMS" i säng ;-)
Godnatt, godnatt :-)

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

7 februari 2012 23:08

Såna fina busbilder det blev:-)
Du, det där med batteriet har hänt här hos mig oxå !! Så det är nog ett vanligt syndrom;-)
Har du något bra tips på hu jag kan lära in Malte fot? Just nu försöker jag med hjälp av klickern men det går sådär.. Tror det är någon löptik i närheten för han är fruktansvärt ofokuserad när vi är ute:-( eller så är jag bara tråkig!
Vad kul med en valp sen :-) ska bli roligt att få följa det när det är dax:-)
Kram

http://cockerkillarnavardag.blogspot.com

 
Ingen bild

Emma och Malte

7 februari 2012 23:22

Att han ska komma in och sätta sig fot vid sidan :-) hoppas jag inte är till för mycket besvär:-)
Kram

 
Cruellas sida

Cruellas sida

8 februari 2012 00:03

Släng dig i sängen kvinna!
Du som får.

http://crllaue.blogspot.com

 
Monica

Monica

8 februari 2012 06:25

Harpluttar ja det påminner mej om när Jacob gick kurs med Elsa, han var gråtfärdig;-( när han kom hem för hunden gjorde ingenting annat än plöjde på plan och åt harpluttar;-))))Jag fick avsluta kursen eftersom han gav upp;-)))
Fina bilder, ha en bra dag på jobbet/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

8 februari 2012 12:02

Härligt med vovvebus :)

Trist att du glömde batteriet hemma - har hänt mig själv också, eller att jag glömt minneskortet i datorn! :S

http://www.henrikolsson.eu

 
Malin

Malin

8 februari 2012 12:08

Åh vilka fina bilder på superfina voffsingar! Och vilka fina namn alla har :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Jenny N

Jenny N

8 februari 2012 12:53

Vilka underbart härliga bus- och snörullarbilder!
Hihihi! Ja det är svårt att få kameran att samarbeta utan ström ;)

http://www.kulmedhund.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

8 februari 2012 18:37

Jo, vi har tränat som du skriver att göra en liten båge för att han ska komma i rätt position. Men jag har tränat detta på honom i flera månader och jag tycker att han verkar fortfarande inte förstå vart det är jag vill ha honom. Visar honom ändå med handen och om jag inte gör det så hoppar han på mig.
Har provat också att sätta honom och sen gå in i fotposition.

Kanske kan jag be mamma filma det nån gång när vi tränar så att du kan se det på något vis :-)
Känns bara som att vi har fastnat just nu och att träningen inte alls går framåt. Börjar ju få lite ångest då Lydnadskursen börjar om en månad :-(
Och de jag tränar tillsammans med tycker jag ska klicka in honom och att börja på ett nytt moment tar ju sin tid.

Jag är jätte tacksam för din hjälp! Det har hjälpt mig jätte mycket :-)
Jag har cirka 50 mil till Eskilstuna, enkel resa.
Kramar!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Annica

Annica

8 februari 2012 19:52

Du får göra som jag...köp ett till batteri....så när det ena laddas så har jag ett färdig laddat som direkt sätts i kameran, då slipper du detta irriterande att glömma sätta i det=))
Ååå så härliga busbilder, vad jättefin han är Enter tycker jag=)
ha det bra!

http://leonland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards