Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Simträning Med Vinja, Zäpo & Glimma

Av Heratorpets Vinja - 8 februari 2012 23:00

Ja då var all tre förmiddagarna avklarade   , skönt för då behöver man inte gå upp så tidigt. Fast i morgon blir det upp tidigt i alla fall, ska nämligen lämna bilen på verkstan för att fixa felen som dom hittade när jag besikta bilen. Så dom vill ha bilen till kl 8 så det blir att gå upp till kl 7   .


Idag så har det inte blivit nån promenad för vi har varit och simtränat på kvällen. Så jag passade på att slappa lite på em   . Idag så var det Vinja, Zäpo och Glimma som fick sig ett träningspass i bassängen   .


Dagens simpass blev ca 30 min och sen 2*3 min intervaller, tyvärr så funkade inte Jet Streamen idag heller   . Super tråkigt när man åker dit för att träna, men dom håller visst på att bygga om en massa saker där så personalen sa det är mycke saker som inte funkar som det ska.


Självklart blev det lite bilder idag också. Har lite svårt att veta vilket objektiv som passar bäst inne. Hade idag det 18-55 men idag så funkade det tyvärr inte så bra, det gjorde det sist men då var det ju ljust ute så det kom in mera ljus. Nu var det ju mörkt, så egentligen så funkar nog det fasta 35 bättre men tyvärr så måste ja vara attans snabb då för dom kommer ju nära så fort då.


Men här kommer i alla fall några kort från dagens bildskörd.


.

  

Hela gänget i bassängen.


  

Glimma.


    

Vinja.


  

Glimma tar en liten paus och Zäpo simmar vidare.


  

Zäpo, Vinja, Glimma och Jessica.


  

Glimma försöker sno Zäpos dummy.


  

Glimma och Vinja.


  

Glimma.


  

Zäpo.


  

Mattes pärla.


.

Det var vad vi gjort idag. Är nog dags försöka hitta till sängen strax om klockan ringer vid 7-taget i morgon bitti.


Hoppas att ni haft en bra dag, nu på kvällen när vi kom hem så blåste det i alla fall kallt som bara den ute   . Bara hoppas att det inte blåser lika mycke i morgon.


Natti, Natti   


 



 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

9 februari 2012 02:38

Du borde kanske testa att skaffa ett undervattenshus till kameran, så kan du ta kort underifrån också! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Nina

Nina

9 februari 2012 07:47

Herregud va många hundar i plurret :)! Imponerande att de håller sams - våra tre grabbar hade drunknat direkt, för att de troligen hade blitt osams om en kampdutt :). Bilderna väller in! Härligt att du börjar bli vän med din kamera! //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

9 februari 2012 07:50

Bilderna är verkligen jättefina...men jag kan förstå att det är svårt att använda rätt objektiv.
Hoppas dagen blir bra och att bilen fixas snabbt.
Här blåser det mycket idag och det har faktiskt kommit lite snö inatt!
Vov o kram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

9 februari 2012 09:27

Bara för att jag hade skrivit så till dig igår så gick träningen faktiskt bättre sen :-) Kändes som att fot fungerade bättre igår och jag behövde inte visa honom riktigt så mycket!
Men om jag flyttar mig en bit som du skriver så brukar han flytta med ibland och ibland inte.
Du kanske kan maila mig istället? Lite lättare och skriva på mail :-) min mail är eeemmis@gmail.com.
Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

9 februari 2012 09:41

Massa fina bad och busbilder sen jag kikade in sist:)

Lite vanesak också det där med objektiv. Fotar du i autolägena eller manuellt? Värt att testa sig fram även med manuella inställningar om du inte gjort det tidigare, då kan du kanske nyttja 18-55:an även i klurigare ljus.
Ha en skön helg!:)

http://www.yrlabus.se

 
Kicki

Kicki

9 februari 2012 10:47

Härliga foton som vanligt!!...att de kan samsas alla tre e ju guld värd...mitt lilltrolls uppgift hade nog varit att försöka sno allas leksaker de har i munnen!!*L*

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Monica

Monica

9 februari 2012 12:38

Lämna bilen på verkstad är aldrig kul, kan göra stora hål i plånboken om man har otur,-(
Fina badbilder;-)))
Ha en bra torsdag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

9 februari 2012 19:16

Sv: Ja, nu pirrar det ordentligt i magen!! :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Annica

Annica

9 februari 2012 19:24

Ja inget kul med knölen...man blir ju fundersam också vad det kan vara!
Hoppas det gick bra med bilen på verkstan!!
Så kul att se att det kan vara tre vovvar som samsas så bra i bassängen =)
ha det bra kram!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny N

9 februari 2012 20:14

Vilka fina badbilder! Alldeles fullt i poolen :)

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

9 februari 2012 20:41

Isen är inte farlig, i alla fall inte när de kör med bil på den. Här är den ca 4 dm nu så den är säker.
Jo nog var det poliser så det räcker och blir över allt i skogen.
Vore faktiskt bra om de berättade att de ska ha övningar

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

9 februari 2012 21:04

Tänk att du alltid har kompisar att göra allt kul tillsammans med, Vinja! Vilken tur du har!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

9 februari 2012 21:45

Hm....jaa, det är "marigt" när ljuset är dåligt. (Som det ofta är i "simmet".) Dom är bra (bilderna) i alla fall!
I "vår" bassäng, skulle det absolut inte fungera med flera hundar. Inte stora hundar. Men det fungerar ju ändå, för oss.

Hoppas ni haft en bra dag, i dag också :-)
Kramar

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards