Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Heratorpets Vinja - 16 februari 2012 20:45

Vad vädret är konstigt nu för tiden   . I går kväll när jag åkte till jobbet så var det ca -2 grader ute när jag åkte hem i morse så var det -15 grader   . När jag sen vaknade vid 12-taget så var det åter igen -2 grader.


Var ju tyvärr väldans länge sen som vi tränade nån dragträning med lilla fröken   . Men det känns tyvärr rätt meningslöst då det är tillplattad snö/is överallt och dragvikten blir knappt nått alls.


Men det snöade ju som sagt en massa igår så ja tänkte att nu måste det ju vara lite mera motstånd om man går vägen ut mot Viggeby, och det var det helt klart. Dagens dragvikt låg på mellan 3-4 kg tror jag, gjorde iaf det när jag kollade med vågen.  Men hu så jobbigt det var att pulsa i den snön som låg där   . Tror jag fick lika mycke träning som Vinja idag   .


Uppvärmningen och avvärmningen bliv inte i att pulsa i snön uten vi gick lite fram och tillbaka på den plogade grusvägen där. Räckte gott och väl med att traska dom 15 min som Vinja drog kedjorna.


Men det var verkligen inte skönt ute idag, blåste faktiskt rätt kallt där ute på gärdena   . Så det blev inte så lång promenad idag, bara ca 3,5 km. Inte mycke men det var det som blev.


Blev heller inte så mycke fotande idag för det blåste attans kallt om fingrarna, men det blev iaf så det blev några här i bloggen   .


  

En snöig Vinja.


  

Nyfiken på vad som rör sig längre bort.


  

Men hallå morsan, kan vi inte hitta på nått då.....


  

Poserar lite på snöhögen.


  

Mattes fina flicka.


  

Är ni redo att hänga med på lite dragträning.


  

Vinja kämpar på med sina kedjor.


  

Vinja med sin boll efter dagens träning.


  

Som ni ser så blev det lite extra dragvikt av all snö som fastnade på kedjorna.


  

Så söt med lite snö på nosen   .


.

I natt så är det min sista natt, äntligen   . Har varit rätt segt och ändå så är det faktiskt en kvar. Men det är ju rätt naturligt att man blir rätt trött när man inte kan sova ordentligt   . Kommer väl i säng vid 7-taget och sen uppe vid 12-taget vilket redan där är alldeles för lite. Brukar lägga mig och försöka sova lite på em också, har som mål att lägga mig runt 5-tiden men det lyckas jag tyvärr aldrig med, klockan blir oftast en bra bit över 6 innan jag kommer i säng   . Sen somnar man ju sällan direkt utan ligger oftast och vrider o vänder på sig ett tag.


Nog om det, ska inte hålla på att klaga. Inte kul att läsa om mitt klagande.


Nu börjar det bli dags att göra sig klar för avfärd till jobbet. Hoppas att ni haft ett bättre väder än vad som varit här idag.


Som vanligt så hörs vi nog i natt.


Natti Natti   .



Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards