Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Har Varit Super Trött Hela Em

Av Heratorpets Vinja - 27 februari 2012 21:00

Ja då var första fm av 3 avverkad då   . Var tvungen att sluta lite tidigare idag för det fanns ingen som kunde rasta Vinja. Var väl hemma runt 1-taget och gick ut en snabbis för att sen in och ge henne lunch.


Medans magen vilade så passade jag på att kolla på ett avsnitt av CSI och tanken var att vi skulle gå en sväng efter det. Men strax innan det var slut så blev ja bara så super trött   , så det var bara och hämta kudden och täcket och sussa lite i soffan   . Vaknade vid 4-taget och hade verkligen ingen lust att gå upp alls, hade gärna sovit mycke längre.


Till slut så kom jag väl upp men hu så seg jag var   . Så det blev verkligen ingen lång sväng för lilla fröken idag. Gick bara ut mot udden och runt Torsharg och den blev ca 3,5 km.


Inte var jag på humör för att fota heller, men några lyckades jag ändå få ihop.


.

  

Vinja spanar in en katt som går längre bort.


  

Mattes pärla.


  

Busig med en pinne.


  

Full fart med pinnen.


  

Märks att det snart är dags för löp för det är ett väldans skvättande när vi är ute.


  

Vinja har hittat en massa smaskens på gärdet   .


  

Vilken tur att vi inte valde vägen för backen såg attans hal ut.


  

Här gick det bra mycke bättre att gå.


  

Skönt att vila lite när man kommer hem.


.

I morgon så ska vi åka till Rehab på Strömsholm för en liten kolla av muskler och en del annat. Tanken är att sen när hon kommer hem efter valparna så ska vi åka igen för att se hur mycke hon har tappat och även för att få bra tränings hjälp så vi ev ska kunna hinna tävla lite i höst också.


Så det ska verkligen bli spännande att mäta morgondagens resultat med det som blir efter mammaledigheten.


Är fortfarande super trött så jag ska försöka orka in till er en snabbis innan jag måste lägga mig.


Sköt om er så hörs vi i morgon igen   .

 
 
Emma och Malte

Emma och Malte

27 februari 2012 21:34

Usch, det är farligt att gå och lägga sig så på eftermiddagen när man är trött. Man har ju så svårt att vakna till liv igen då :-)
Man orkar ju inte alltid gå superlånga rundor så några dagar får de ju bli lite kortare! Ni går ju så mycket ändå :-)
Hoppas ni får en bra dag imorgon!
kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

27 februari 2012 21:41

Heeej Kompis!! Fy sjutton, för att vara så där trött :-/ Men det är ju inte så konstigt, med dina arbetstider.
Men gud, är det dags för parning snart då??? Vad spännande! Vi får väl följa med? ;-)
Ang. Mammut-killen. Tjejerna skulle väl behöva säga till riktigt ordentligt. Mammut har en schäfer-kompis, en tik. Hon säger till ordentligt, är mycket vassare, och henne går han inte ens i närheten av.
Gå o lägg dig nu!!! ;-)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Monica

Monica

28 februari 2012 06:37

Skönt att kunna vila när tröttheten sätter in, höll själv på att somna framför tv:n i går.
Härligt att få följa henne fram till och efter valpning;-)
Här har det kommit en halv decimeter blötsnö på svallisen så efter att ha trillat på näsan en gång blev det ingen längre morgonpromis.
Ha en bra dag/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

28 februari 2012 06:47

Vissa dagar orkar man helt enkelt inte *zzzz*. Fast jag tycker det var bra kämpat att traska 3.5 km och ta kort ändå, jag. Hoppas att du är piggare idag! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

 
Monica

Monica

28 februari 2012 07:26

Vad avundsjuk jag blir, härligt med en liten efter din egen Vinja;-)
Själv letar jag efter lugna (typ diesel) tysta linjer och ett långhår men det får bli när dom bara är två.
Nej jag slog mej inte men vände och gick hem för säkerhets skull.
Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Rudi o matten

Rudi o matten

28 februari 2012 07:48

Ja, med dina arbetstider är jag inte ett dugg förvånad om du somnar på soffan när tillfälle ges. Tänk att det drar ihop sig till vårlöpet nu! spännande!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Hanna

Hanna

28 februari 2012 09:41

Visst är det härligt, härligt, men farligt, farligt att lägga sig på eftermiddagen :)

http://www.kennelblagul.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

28 februari 2012 18:35

Va helhäftig Vinja ser ut när hon lattjar med pinnen, hihi. Här har vi en trötter matte med men det kan bero på att jag väcker henne tidigare för varje dag, bara för att det blir ljust så tidigt, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

28 februari 2012 19:07

MEN ska Vinja paras och du ska ha en valp då eller?=))Meeen ååå det lät mysigt och härligt=)
kram!!!

http://leonland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards