Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

Härlig Promenad I Solen Med Mia & Greta

Av Heratorpets Vinja - 3 mars 2012 23:30

Idag så har jag och Vinja varit i Flen hemma hos Mia & Greta och gått promenad   . Vi gick en jätte härlig sväng runt på vägarna där. Vi var ute i drygt 2,5 timma och fick ihop ca 1,1 mil på dagens sväng.


För det mesta var det bra underlag fast tyvärr en hel del kladdigt, men på många ställen där solen inte kommit åt var det rena isgatan   . Så det var attans tur man hade broddarna med sig som åkte på och av flera gånger under dagens promenad   .


Vinja har inte träffat Greta sen i somras men det gick himla bra tycker jag. Greta var lite vild i början så Vinja talade om för lilla fröken att hon skulle hålle sig lugn. Hon fick väl tala om för Greta att hon skulle veta hut några gånger men sen gick det kanon   .


Som ni förstår så blev det en väldans massa bilder   . Var 150 st så det blev att rensa en massa. Efter första rensningen så var det 64 st kvar och efter en andra rensning så blev det 38 st kvar som även hamnade här i bloggen.


Så nu är ni varnade att det kommer en väldans massa kort.


.

  

Kom igen o busa lite då tycker Greta.


  

Yxtaholms slott.


  

Ge fan i att störa mig när jag snörullar tycker Vinja. Kolla in det fina leendet   .


  

Okej, okej ja flyttar mig väl då.


  

Lite poserande på gärdet av Vinja o Greta.


    

Fina Greta.


  

Mattes pärla.


      

Sen blev det lite bus på gärdet.


  

Kom igen då Vinja, spring mera tycker Greta.


  

Greta och Vinja.


  

Vinja.


  

Greta på språng.


  

En skitig Vinja o skitigare skulle hon bli innan vi var tillbaka.


    

Sen blev det lite mera spring och bus.


    

Och ännu mera bus.


  

Hör du du lillskiten, håll dig lugn sa jag.....


  

Vinja o Greta väntar på att Mia ska kasta ut gottis som dom letade efter.


  

På väg ut och leta gottis.


  

Var tvungna att leta på samma ställe.


  

Greta i solen.


  

Hmm, bäst kolla så det inte ligger nått gottis kvar....


  

Där tror jag att det ligger nått.


  

Ropade ni undrar Greta, ja kommer.


  

Mattes fina flicka.


  

Greta ville också posera lite.


  

Var rätt geggigt på vägen på många ställen.


  

Hallå Vinja, ska vi busa lite undrar Greta.


  

Mattes älskling.


  

I det vita huset som syns där bort bor Mia och Greta.


  

Lite poserande på en mossig sten.


  

Till slut fick vi även upp Greta så länge att det gick att fota.


  

Söta Greta.


.

Var en väldans härlig promenad och ett kanon väder hade vi också som ni sett med sol hela promenaden   . Kanon kul som sagt att få gå en ny promenad som man inte gått förut   .


Efter promenaden så blev jag bjuden på våfflor, sylt och grädde och det var verkligen mumsigt   . Sen när det var avklarat så blev det kladdkaka med grädde som också var super gott   .


Så efter allt vi åt hade vi väl egentligen behövt gå samma sväng igen    .


Var verkligen super kul att gå med Mia o Greta så förhoppningsvis så var det inte våran sista promenad.


Strax efter kl 5 så var vi hemma och vi var verkligen trötta bägge två. Så jag la mig i soffan och Vinja under bordet och sen sov vi en stund   , det var super skönt.


Avslutar med en bild på solen som var på väg ner när vi kom hem. Hoppas att ni haft det lika soligt som vi haft det.


Hörs i morgon igen   .


.

 



 
 
Monica

Monica

4 mars 2012 06:30

Härliga bilder bäst gillar jag dom två där Vinja verkligen visar att hon är äldst;-)))vilket stomatolleende;-)
Ha en skön söndag;-)
KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

4 mars 2012 07:30

Jag ser att ni också blivit av med nästan all snö! Nu kommer det nog bara att vara lite kladdigt ett tag, men snart kommer vi att få se det gröna återvända :)

Sv: Ja, det är inte varje dag man promenerar i dagsljus, men helgerna är ju lite enklare att göra det på! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Annica

Annica

4 mars 2012 08:33

Åh vilka underbara bilder du tagit!!! Syns riktigt hur busig Greta är=) hahahaaa gillar bilden där Vinja visar tänderna och sen där Gretas tass syns där dom busar på vägen ser hel festligt ut, ser ut som hon vinkar=)
ha en skön söndag..kram!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Mia och Greta

Mia och Greta

4 mars 2012 09:22

Jo jag hade nästan precis somnat när smset kom ;-) Därför svarade jag inte *f* Roligt att titta på dina bilder och se hur lika vi har fotat. Många bilder blev det och jag har väl ännu mer i bloggen. Får lära mig sortera mer ;-) Ja visst var det en underbar promenad, vill ha mer!

http://www.razzeltrazzel.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

4 mars 2012 10:22

Inte mycket att klaga på, när det gäller vädret inte :-)
Hahaha, jaa, det blir en himla massa bilder...........;-)
Vilken härlig promenad ni haft. Alltid kul med nya ställen.
Sv. Näe, man kan inte vara rädd för allt. Det finns så mycket som kan hända.
Ha en riktigt bra söndag!
Hörs i kväll
kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

4 mars 2012 12:37

Sv: Det går bra för lilla Ådi! Ska maila dem och fråga om vi kan få lite bilder på honom! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Malin

Malin

4 mars 2012 14:20

Åh jag älskar mycket bilder :) Så roligt att se! :)
Hoppas helgen varit och fortfarande är till belåtenhet för er :) och hoppas ni får en bra start på den kommande veckan!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

4 mars 2012 16:50

Men det var väl två samspelta tjejer det där! Mycket bus finns i Greta , det syns!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
VIntertass

VIntertass

4 mars 2012 18:13

Jättefina hundar och kul med så många bilder. Härligt nu när det börjar vår, fast hos mig lär inte snön försvinna på ett bra tag :)

http://vintertass.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

4 mars 2012 19:41

Sv: Jag skickade det igen. Något måste gått fel förra gången, för den la till filen, men den laddades inte upp korrekt! :S

http://www.henrikolsson.eu

 
Emma och Malte

Emma och Malte

4 mars 2012 19:49

De där två tjejerna ser ju ut att ha haft superduper kul tillsammans :-)
Ja förutom på de där bilder där Vinja ler lite väl stort ;-)
Och fina var ju alla bilderna som vanligt också!!!
Kramar!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Nina

Nina

4 mars 2012 20:04

Vilka härliga promenadkort! :) Solen tittar fram oftare och oftare nu tycker jag. Kallt fortfarande men SOL - det räcker! //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Patricia o grabbarna boys

Patricia o grabbarna boys

4 mars 2012 21:52

Ja, det var värst vilken massa bilder...men nu gillar matten att titta på bilder så det gör ju absolut ingenting!!
Alla bilder är verkligen så fina!
Vov o kram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Cruellas sida

Cruellas sida

4 mars 2012 22:06

En väldans massa härliga bilder!

http://crllaue.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

5 mars 2012 12:27

Åh, så härliga promenixvägar såna önskade jag att det fanns här med men det är så mycket trafik så det är inte lönt att ta sig ut på stora vägen. Matten ylar nåt om att så skulle man bo och det är inte slottet hon menar, för hon gillar inte att städa, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards