Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Frostigt På Fm & Soligt På Em

Av Heratorpets Vinja - 4 mars 2012 22:00

Idag så har det varit kallare ute   , på fm var det riktigt frostigt ute och såg verkligen läckert ut med alla vita träden.


Vid 12-taget så blev det en snabbis ut mot udden och tillbaka. Passade självklart på att fota lite när vi var ute   .


.

  

Ser riktigt läckert ut med frosten på träden.


  

Vinja han med en liten snabbkoll av en brygga.


  

Söta tjejen.


.

På em så kom solen fram och lyste så vackert   , fast det var fortfarande lite minus ute.


Blev en liten sväng med Zäpo och matten   . Blev inte så lång sväng idag, blev ut mot udden, mot Torsharg och runt vid Kråketorp och sen över gärdet tillbaka och samma väg hem. Fick ihop ca 4,5 km på den svängen.


Även då så gick kameran varm och många bilder blev det   . Så det har blivit en väldans rensande innan jag bestämde vilka som skulle vara med i bloggen.


.

  

Lite bus när mor och sonen träffas.


  

Vinja har hittat sig en pinne.


  

Två glada vovvar med varsin pinne.


  

Zäpo.


  

En smygande Vinja.


  

Gott med lite vatten.


  

Kul att leka lite i vattnet.


  

Fina Zäpo.


  

Bäst passa på att snörulla lite medans snön finns kvar.


  

Zäpo o Vinja på Torsharg.


  

Kolla vad jag hittat säger en stolt Zäpo.


  

Zäpo i full fart.


    

Full fart på Vinja också.


  

Passa dig sa jag ju......


  

Hmm, vad kan ha gått här mån tro.


  

Zäpo i farten igen.


    

Dragkamp är kul.


  

Lika envisa bägge två.


  

Var rätt fint när solen lyste vid ån.


  

Zäpo fick posera lite.


.

Resten av em har det mest blivit slappande vid Tv:n, var så skönt   .


Blir lite längre ledighet denna gång eftersom jag gör min vecka med nätter och börjar då på måndag kväll att jobba. Skönt med en dag längre ledigt men att göra 4 nätter är verkligen inte kul alls   .


Får väl hoppas att det soliga vädret även vill vara här i morgon också   .


Hoppas att ni haft samma härliga väder i helgen som det varit hos oss   .



 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

5 mars 2012 05:11

Det ser onekligen kallt ut med frosten på träden! Det var en riktigt härlig bild du fångat på ån!

Sv: Jag förstår inte själv hur jag orkar - men samtidigt är det skönt och se att man gör det! För när jag väl börjar vandringen kommer jag att ha mängder med tid och energi för att genomföra dagsetapperna :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

5 mars 2012 07:29

Soligt och fint men kallt så isen smälter inte, så tråkigt att inte kunna gå vart man vill;-(
Fina rimfrostbilder det blir ju så fint av den som att gå i en saga:-)
Ha en bra dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

5 mars 2012 10:24

Den näst sista bilden var verkligen jätte fin :-)
Den skulle du skrivit ut och haft som tavla! Och dina springbilder på hundarna är också jätte fina :-) Såna klarar minsann inte min kamera av att ta om jag kör på Auto. Det måste vara en riktigt bra kamera du köpt :-D
Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Vintertass

Vintertass

5 mars 2012 10:37

Ser mysigt ut med frost på träden och is på vattnet :) Och jättefina hundar.

http://vintertass.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

5 mars 2012 12:31

Jo, nog har solen lyst men det var kallt som attan, blåste och var allmänt gråkallt. Det ser så skönt ut när matten och jag tittar ut, men när vi väl är ute då vill jag in igen, hihi. Fast i helgen har jag mest motionerat hussen, bäst att passa på när han är hemma, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

5 mars 2012 19:21

Men så fint med frosten=) och första bilden ser det ut som att dom kramas=) härligt!!
Men Ååå vad jobbigt med 4 nätter!! Hoppas du inte blir allt för trött!!!
Kram=)

http://leonland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards