Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Utforskat Promenadvägar I Vilsta

Av Heratorpets Vinja - 6 mars 2012 20:45

Idag så har det blivit en promenad i Vilsta skogen när jag vaknat. Det var jag, Vinja, Zäpo med matte som åkte dit.


Även idag så har det varit strålande väder med blå himmel och en  härlig sol  


Vi tänkte vi skulle testa lite nya vägar idag   , finns ju även en massa grusvägar i Vilsta skogen så vi tänkta utforska en del av dom    . Tyvärr så var det rätt så mycke is kvar på dom på vissa ställen så det blev en hel del traskande i skogen för att inte dratta på backen   .


Vi gick väl inte så långt på grusvägen som tänkte för det var verkligen inte kul efter ett tag med all isen   . Så vi fortsatte i stället ett av spåren tillbaka.


Efter en massa halkande här o där så var vi till slut tillbaka till bilen efter ca 2 timmar och vi hade fått ihop ca 9 km   . Så idag så blev det i alla fall en ordentlig promenad   .


När vi åkte hem så stannade vi på Jump in Ridsport för att köpa lite färskfoder, sen styrde vi kosan mot Konsum I Torshälla för att hämta paketet som beställt från Börjes   .


Klockan hade tyvärr susat iväg alldeles för mycke med tanke på att jag skulle sova en stund på em inför nattens jobb. Tyvärr så blev det inte mera än en timme kvar att vila när maten var klar och vi ätit   . Så i natt så kommer jag nog vara super trött känns det som   .


En massa bilder från promenaden blev det självklart, kan ju inte gå utan att fota   .


.

  

I Vilsta backen ligger det fortfarande en massa snö.


  

Här börjarde vi att gå och det började rätt halkigt som ni ser.


  

Mor och son poserar lite i solen.


  

Fina Zäpo.


  

Mattes raring.


  

Utforskar Vilsta skogen.


  

Rena isgatan var det på flera ställen.


  

Så gott med vatten i skogen.


  

Kolla in vad dom smyger bägge två på varandra.


  

Som ni ser så var det mycke is kvar i skogen. Tur man kunde gå på sidan.


  

Vinja på höga höjder.


  

Dom vilda grisarna har varit i farten.


  

Mattes sötnos.


  

Hallå....När ska vi börja grilla då.....


        

Sen blev det lite bus i skogen.


  

Mera hala vägar.


  

Men även flera med barmark som var så underbara att gå på   .


  

Hörru grabben....Ska vi busa lite kanske...


    

Tjoohoo vad kul vi har   .


  

Två sötnosar fulla i bus.


  

Kolla vad underbart, barmark och sol.


  

Härliga vägar är det i Vilsta.


  

Mor och son poserar på några stockar.


.

Nu är det snart dags att åka till jobbet och jag är hur trött och seg som helst   . Just nu vet jag inte hur jag ska kunna hålla mig vaken tills kl 6 i morgon bitti, men det är väl bara bita ihop och köra på.


Vi hörs väl i natt som vanligt om jag lyckas hålla mig vaken   .

 
 
Emma och Malte

Emma och Malte

6 mars 2012 21:05

Kul att prova nya vägar sådär :-) Det har vi också gjort idag i den strålande solen!! Fast det är attans kallt ännu när man ska fota :-P
Kram!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
 Rudi

Rudi

6 mars 2012 21:07

Den lilla taxen Nisse som försvann i Vilsta igår kom jag genast att tänka på nu. Den lille stackaren. Hoppas någon hittar honom snart!
Vilstaskogarna är verkligen ett riktigt fynd för dem som bor i Eskilstuna. Där har jag som sagt tillbringat många,många timmar med min förra hund.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

6 mars 2012 21:18

Har du somnat än??????? ;-)
Låter som en superdag, förutom det där med sömnen då :-(
Hoppas ni blir av med isen snart.
Har hört att det ska komma SNÖÖÖÖ på torsdag. Hoppas verkligen vädergubbarna har fel!
Klart man måste ta lite bilder ;-)
Kram, och sov gott i morgon!!!

http://quilaoronja.blogspot.comquilaoronja.

 
Mia och Greta

Mia och Greta

6 mars 2012 22:06

Usch vad isigt! Var som hastigast i Vilsta och rastade Greta igår :-)

http://www.razzeltrazzel.se

 
Ingen bild

Eva & Elda

6 mars 2012 22:47

Tack för hälsningen ,,,,,vi kommer till valpträffen på sönd, hoppas även kenneltanten kommer . du tar fin kort på dina hundar alltid kul att se.

 
Monica

Monica

7 mars 2012 09:27

Ja vad man längtar efter barmark, nästa vecka ska det visst bli uppåt 15 grader varmt och då vore det väl själva f-n om inte isen skulle smälta så man kan gå som folk igen.
Fina busbilder.
Hoppas du sover riktigt gott nu;-)
KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

7 mars 2012 10:08

Sv. Spåren är runt 5-600 meter.
Hoppas du får en fin dag!
Kram

http://quilaoronja.blogspot.comquilaoronja.

 
Hillman

Hillman

7 mars 2012 11:26

Jistanes va isgator ni har, ja där vete katten om det ens hjälper med isbroddar, borde nog vara isspikar på dojorna, hihi. Fast där det var bart såg det dömysigt ut, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Kicki

Kicki

7 mars 2012 11:59

...härliga foton!!...men halkan kan man ju va utan!!! har åkt på en redig förkylning så jag hoppas verkligen den ger sig snart!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Malin

Malin

7 mars 2012 12:56

Så härligt foton du bjuder på, men usch för den hemska isen!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
VIntertass

VIntertass

7 mars 2012 13:07

Låter som en härlig promenad- men halt :) Ska snart ge mig ut i snön här hemma och gå en promenad med Aska, funderar kanske på en skidtur :)

http://vintertass.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards