Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Ofrivillig Vilodag Igen För Det Blåste Halv Storm Ute

Av Heratorpets Vinja - 19 mars 2012 20:45

Har sett så härligt ut här idag med en stor sol som lyser   . Men ack vad man bedrog sig, har ju blåst halv storm här idag så det har bara blivit en snabb rastning nere vid Torshargs skogen och sen en tur ut till udden och hem igen.


Jösses vad man frös ute   , inte Vinja förstås som tyckte det var jätte mysigt ute   . Men matten frös attans mycke. Inte mycke att göra såna här dagar än att vila lite, fast nog hade man sett fram mot en promenad allt.


Även om vi inte var ute så länge så lyckades ja fixa lite kort i alla fall   . För hur tråkigt hade det inte varit att bara läsa mitt svammel och sen bli blåst på korten   .


.

  

Tur det finns lite pinnar att roa sig med.


  

Blir det bra kort om jag poserar här....


  

Usch vad trött jag blir på allt fotande ibland....


  

Finns väldans massa bra pinnar i skogen.


  

Vid udden hittades det pinnar också.


  

Stolt Vinja med sin pinne.


  

Lite poserande vid udden. Man ser på vassen bakom att det blåser attans mycke.


  

Mattes lilla älskling.


.

Ja så mycke roligare än så har det inte varit här idag   . Får hoppas verkligen att det inte blåser lika mycke i morgon så man kan ut och gå nått.


Är fm skift även i morgon så jag ska försöka komma i säng snart för jag börjar känna mig riktigt trött   .


Hoppas ni haft roligare väder hos er idag än det varit här.


Sköt om er så hörs vi i morgon igen   .





 
 
Ingen bild

Brita, Siri och Smilla

19 mars 2012 21:20

Mot slutet av veckan skulle det bli riktigt fint, i alla fall här i Norrköping. Hoppas att ni får riktigt bra väder ni med!

 
Emma och Malte

Emma och Malte

19 mars 2012 21:39

Så tråkigt med storm :-( Här har det också blåst som bara den så vi höll nästan på att blåsa bort på kursen! Skit trist.
Den bilden när Vinja räcker ut tungan var ju riktigt rolig ;-) haha!
Hoppas det går bra på jobbet imorgon!
Kram!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

19 mars 2012 22:30

Här har det blåst så bilen styrde sig själv nästan när vi åkte och hämtade lillebror idag!!
Vi gillar också bilden på Vinja när hon räcker ut tungan!!
Vov från grabbarna boys!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
ulf

ulf

19 mars 2012 22:34

Svar: Du skrev inte alls för långt:) Du har rätt i att det behövs samma bestämdhet i andra situationer. Jag har aldrig haft problem med den biten(bestämdhet). I mitt fall är det snarare så att jag för lätt blir otydlig med kommandon och att jag gör för många saker samtidigt. Ostrukturerat med andra ord. Han är en oerhört kul hund att jobba med och vi blir ett allt bättre hund/husse ekipage. Jag tar tacksamt emot dina kommentarer och tips. Det jag ska jobba mest med nu är mig själv 1.att inte snacka i tid och otid 2 ge tydligare kommandon.
Ha det riktigt bra.
Ulf

http://schferliv.blogspot.com

 
Cruellas sida

Cruellas sida

19 mars 2012 22:40

Snygg bild på udden med vassen bakom. Hoppas ni får bättre väder imorgon.

http://crllaue.blogspot.comp

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

20 mars 2012 05:38

Ja, nog kan man lätt luras av solskenet och tro att det är varmt - men tack och lov går det på rätt håll!

Det dröjer inte så länge innan vi kommer att gnälla över att det är för varmt! :P

Sv: Ja, jag tror också att jag är väl förberedd när det gäller träningen, och känner ingen större panik.

Men samtidigt svider det lite och erkänna att jag är trött! :P

http://ww.henrikolsson.eu

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

20 mars 2012 09:10

Vad har vi sagt om blåst???? Gillar absolut INTE!!! Usch o fy. Man höll på att blåsa av vägen!
Som vanligt, så är bilderna så fina!
Sv. Ingen dator alls för mig i går :-)
Ha en bra dag. Här ska vi spåra lite. Ska bli kul!
Kram

http://quilaoronja.blogspot.comquilaoronja.

 
Hillmans matte

Hillmans matte

20 mars 2012 18:42

Det tycks ha blåst överallt, här i dalgången var det inte så farligt med vinden men det var nästan 6 minusgrader. Vi var till Mora och där blåste det väldigt kallt, fast det var flera plusgrader så kändes det kallare.

Kramar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

20 mars 2012 21:48

Ja, fy 17 vad det blåste kallt igår! Men idag har det i stället varit underbart vårlikt, så det jämnar ut sig :-)
Hoppas din arbetsdag blev Ok och att du får ordning på sömnen så det funkar med ditt nya skift!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards