Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Äntligen En Ordentlig Promenad

Av Heratorpets Vinja - 20 mars 2012 22:30

Hoppsan, upptäckte att klockan blivit lite mycke så här gäller det skriva snabbt   .


Har varit ett riktigt tråkväder idag på fm med en massa snöblandat regn och rusk   . Men hade attans tur att lagom när jag slutade vid 2-taget så började solen komma fram lite   . Så det blev till slut ett helt underbart väder att gå promenad i   .


Det är ju rätt kladdigt ute nu och eftersom det inte blåste så blev det en tur på grusvägarna. Vi gick nästan ända ner till Kolsta Hatt jag, Vinja och Zäpo. Zäpo fick följa med oss idag för matten hade lite ont i huvudet   .


Blev i alla fall en riktigt härlig tur idag som blev lite drygt 9,5 km. Skönt komma på en lite längre tur efter alla halv långa svängar  .


Tyckte föresten inte att jag tog så mycke kort idag, men när jag kom hem så visade det sig att jag tagit över 100 st   . Jösses vad det är lätt att knäppa många kort med denna kameran. Som tur tänker jag inte plåga er med alla, men rätt mänga blir det ändå   .


.

   

Zäpo och Vinja ligger och väntar så fint medans några går förbi.


   

Mysigt med lite gräsrullning.


  

Funderar på om dom kanske ska busa lite.


  

Nu vill jag ha lite grönt ute och inte bara brunt.


  

Mattes raring.


  

Stiliga Zäpo.


  

Dom hade lika kul i vattnet idag som sist.


  

Härligt att få se solen.


  

Zäpo kommer springandes.


  

Så har det testats igen. Denna har jag ställt in själv men fråga mig inte hur jag gjorde   .


  

Och denna med Auto. Just nu när det är så grått och trist ute tycker jag nog den "egna" bilden kändes lite varmare.


  

Zäpo.


  

Vinja.


  

Hittade en ensam tussilago i dikeskanten.


  

Ända längst ner innan backen gick vi till och vände idag.


  

Dom är så söta mor och son   .


  

Zäpo spanar in nått.


  

Sprang en joggare förbi och dom ligger så snällt och väntar.


  

Har länge undrat vad denna stege är till för, det är ju jätte långt upp från stegen tills man kommer upp. Skulle inte vilja testa att klättra där inte.


      

Blev en liten bus stund på vägen.


  

Kolla deras miner, visst är dom söta.....


  

Dikena med vatten i var attans roliga.


.

Det är himla skönt att det är ljus så pass mycke längre nu   , tror klockan var strax efter kl 6 när vi kom in och det var fortfarande ljust ute.


Är ledsen mina vänner men jag hinner inte titta in hos er nu, får göra det på jobbet i morgon   . Klockan är över halv 11 och jag måste fixa mackor, rasta Vinja och göra hennes mat tills i morgon.


Hoppas att väderprognosen för morgondagen stämmer för den säger en väldans massa sol      .


Sköt om er nu och Natti, Natti på er alla   .

  

 
 
 Rudi o matten

Rudi o matten

20 mars 2012 22:46

Jo, det vore kul om vci kan ta en sväng tillsammans igen. Fast inte under löpet, som sagt :-) Hur funkar det med Zäpo när Vinja löper då?
Skönt att ni också fick en härlig vårpromenad idag!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

21 mars 2012 08:30

...ditt foto som du ställt in var klart bättre än de andra, härligt att se de leka tillsammans...hoppats på att Nova ska gå att ha lös men de får vi nog stå över...hennes jaktinstinkt vettekatten hur jag ska få bukt på å då e de ju inte bara viltet i skogen utan annat oxxå =/

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

21 mars 2012 10:01

Fina bilder som vanligt :-) Jag gillar också den bilden du tagit själv är mycket bättre än den på auto :-)
Skönt att det hann bli lite fint väder när du hade slutat! Hur länge ska ni hålla på med de skiften? Måste ju bli jobbigt i längden :-(
Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 mars 2012 12:08

Vi fick också regn igår - och en rejäl hagelskur! Idag är det dock betydligt bättre väder och nu skiner solen från en nästan klarblå himmel!

Sv: Ja, visst ska dem hängas ut! Finns ingen anledning att skydda dem!

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

21 mars 2012 19:28

Det är skönt med ljusa mornar också och snart är hagen full med vitsippor;-)
Härliga vovve och himmelbilder;-)
Ha det bra/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

21 mars 2012 19:51

Stegen som är lutad mot stenen nära Hammaren har stått där i hundra år eller så. Eller minst 20 enligt matte
Det är ett jaktpass, så under älg och rådjursjakt händer det att det sitter jägare på stenen

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Jessica Gnista Glimma

Jessica Gnista Glimma

21 mars 2012 21:50

Håller med Sigge Svamphunds matte, stegen har stått där i minst 20 år.

http://www.skeppartorps.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

21 mars 2012 22:18

Vilken skillnad, på inställningen du gjorde själv!!! Undrar hur du ställde in??????? Vore ju väldigt bra, om man kunde minnas, hahaha.
Så himla stor han blivit, Zäpo! Och snygg!!!
Skönt med "ordentlig" promenad.
Sv. När vi hade Gaston, träffade vi på väldigt många av just den blandningen. Tydligen stor efterfrågan?! Jaa, han var
speciell :-)
Vilket väder!!! I morgon har vi bytt till oss en simtid :-) Det ska bli så kul!
Kram, kram

http://quilaoronja.blogspot.comquilaoronja.

 
Ingen bild

Jenny o Brio

22 mars 2012 09:47

TUSSILAGO! Vilken lyx :) Jag längtar!!!
Härliga bilder på ett vårigt landskap med vackra hundar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards