Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

ÄNTLIGEN!!!!!

Av Heratorpets Vinja - 1 april 2012 22:01

Idag så var det åter dags för en tur till uppfödaren för att se hur det låg till. Attans pirrigt var det om det skulle bli ännu en flopp och bara åka hem   . Men idag så var det dagen med stort D   , blev äntligen att åka till hennes kavaljer för parning.


Var inge vidare väder när vi kom fram, det kom snöblandat regn så man blev fort blöt   . Och frös gjorde man också   . Som tur var så tog det inte så lång tid, dom sprang runt i några minuter och sen var det dags   . Blev en lyckad hängning på ca 18 minuter   .


Så det har blivit en attans lång dag idag, åkte hemifrån vid halv 10 taget i morse och var hemma igen vid halv 8 på kvällen. Men eftersom det äntligen blev parning så var det helt okej.


.

  

På väg till Örebro igen.


      

Vinjas kavaljer, Aspirant´s Dekov. Riktigt stilig gosse.


      

Lite bilder på hängningen.


.

Eftersom det var så attans dåligt väder så blev det inte så mycke kort idag. Vi ska tillbaka på tisdag igen och förhoppningsvis så är det bättre väder då så man kan få lite flera och bättre kort.


Blev som sagt en väldans lång dag idag så jag börjar känna mig rätt trött nu   . Är jobbar dags i morgon igen men som tur är så är det em-skift som gäller.


Hoppas att ni haft en bra helg ni alla. Sköt om er så hörs vi i morgon igen, för nu ska jag försöka komma i säng snart   .

 
 
Kicki

Kicki

1 april 2012 22:21

Grattis...då hoppas vi de blir nått nu!!...Annie och Diesel satt ihop i 50 min i regn, blåst å kyla...brrr...så genomfrusen har jag nog aldrig varit!!*L*

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

1 april 2012 22:34

Vilken stilig kille han är.

 
Ingen bild

Laila, Kenzo & Izac

1 april 2012 22:44

Wow... Va kul.. hoppas det tar sig direkt =)) Snygg va han den gossen.. blir nog finfina valpisar =)
Kram från oss

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

1 april 2012 22:48

Äntligen!!! Vilken snygg kille! Verkligen!
Jaa, vad är det som händer på väderfronten? Är det här som kallas April-väder ;-)
Ska bli sååå spännande att följa Vinja nu :-)))
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

1 april 2012 22:51

GRATTIS!! Så roligt!! :-) Nu hoppas vi på många fina valpar :-D
Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

1 april 2012 22:55

Nu blev det visst en krock igen ;-)
Hill´s I/D, fodret alltså. Har använt det tidigare, men det är inget som dom blivit bättre i magen av :-( Nu gör jag väl på "mitt sätt"
Kram igen

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Jessica Gnista Glimma

Jessica Gnista Glimma

2 april 2012 01:53

ÄNTLIGEN.... håller tummarna för bra parning även på tisdag!

http://www.skeppartorps.se

 
Monica

Monica

2 april 2012 06:42

Härligt nu är det bara att hålla tummarna;-)
Ha det bra/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Rudi o matten

Rudi o matten

2 april 2012 07:23

Grattis! Äntligen! Nu blir det spännande dagar framöver!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
sara

sara

2 april 2012 08:30

Åhhh fina dekov, kommer bli kanon valpar om det tar sig :) Håller tummarna! Kram

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

 
Anna med flock

Anna med flock

2 april 2012 19:46

Vad härligt att det gick så bra. Vilken SNYGG hane det var! Älskar när dom är så där mörka och "maskulina". Håller tummarna för att allt går vägen så hon får fina valpisar sen :)

http://timsevimse.wordpress.com

 
Malin

Malin

2 april 2012 20:43

Grattis =) Va kul! :)
Fina bilder, tråkigt med snöblask dock ><
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Brita, Siri och Smilla

2 april 2012 21:28

Då håller vi tummarna för att det blir lagom många valpar!

 
Ingen bild

Jenny o Brio

3 april 2012 13:47

GRATTIS och så spännande!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards