Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Härligt Promenadväder Har Vi Haft

Av Heratorpets Vinja - 4 april 2012 22:15

Blir en väldans snabb blogg idag för jag har vändskift igen. Slutade kl 21,40 och ska vara tillbaka igen i morgon bitti 05,40   .


Har varit härligt väder idag med sol   och inte blåste det så mycke heller   .


Dagens promenad blev ut mot Kolsta och sen in genom skogen och hem, ca 6,5 km blev den svängen.


Men vad jag är nöjd med mitt nya objektiv   , det är verkligen riktigt kanon   . Är verkligen så kanon att både kunna fota nära och på långt håll. Så det var verkligen ett kanon köp tycker jag   .


.

  

Så härligt väder var det idag.


  

Vinja läser lite nyheter.


  

Sitter och spanar lite.


  

Mattes hjärtegryn. 


  

Den här bilden är tagen utan zoom. Ser ni bänken mitt i bilden längst bort vid udden?


  

Denna bild är tagen från samma ställe med full zoom, attans skillnad blev det.


  

Var så skönt ute idag.


  

Vinja kommer springandes.


  

På väg förbi båtslipen.


  

Grusvägen på väg ut mot Kolsta.


  

Lite poserande på en sten.


  

Kommer ni ihåg rabarberna som jag fotade för ett tag sen. Så här stora har dom blivit.


  

Spanar efter nått intressant, kanske ett rådjur som har gått här.


  

Lite mera poserande på en sten.


  

Mattes fina tjej   .


  

Blev en helbild också på lilla pärlan.


.

Nu måste jag skynda mig i säng och sova   , för snart ringer väckarklockan   .


Natti, Natti på er alla.






 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

4 april 2012 23:35

Underbart väder idag!!! Man-blir-så-glad-väder ;-)
Förstår att du är riktigt nöjd med objektivet! Vill också ha ett nytt nu ;-) För man släpar ju inte med sig två olika i skogen, precis.
Nu hoppas vi på fint väder, även under helgen.........tveksamt dock.
På fredag ska vi spåra, då skulle det bli riktigt dåligt här, hörde jag. Men dom kan ha fel
Kram

http://quilaoronja.blogspot.comquilaoronja.

 
Ingen bild

Jenny o Brio

5 april 2012 06:18

Allravackraste Vinja :)
Grattis till en lyckad parning!

SV: Tack för tipsen! Jah måste nog börja om med burträningen fast jag är hemma, men han tjuter så infernaliskt så jag håller på att blí tokig. 45 minuter är ingenting för honom att sitta och gasta. Jag får stänga in honom någon dag när jag städar och kör dammsugaren och får passa på att dammsuga alla soffor mm ;-)

 
Madde

Madde

5 april 2012 07:10

Usch måste vara mycket tungt att köra så tätt mellan passen :-( Hoppas du inte är allt för trött idag!
Spännande med Puppisar på G, tror detta blir en ruskigt bra kull också :-)
Ha en trevlig påsk
*Kram*

http://schaferlyan.blogspot.se

 
sara

sara

5 april 2012 09:50

Otroligt vackra bilder! :)

Kram

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

5 april 2012 10:28

Ser att ni också har härligt vårväder som man bara längtar ut i. Sedan blev jag så klart nyfiken vad du har köpt för objektiv som passar både för långt och kort :)

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica,Älsa o Ästher

5 april 2012 12:26

Vad kul med ett nytt objektiv=)
Jäättefina bilder, och vad snygg Vinjas kavaljer är då!!

Vi har varit till strömsholm med Älsa, ett av felen hon har är förmaksflimmer=( känns inte alls nåt vidare just nu!

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

5 april 2012 13:22

Men jösses - hur ser ditt schema ut egentligen! :S

http://www.henrikolsson.eu

 
Emma och Malte

Emma och Malte

5 april 2012 18:04

Så bra att du är nöjd med objektivet :-) Det ser ju ut att bli riktigt bra bilder!! Och jag förstår att du vill ha ett allroundobjektiv så att du kan vara både nära och långt borta. Skulle också vilja ha ett liknande men har inte riktigt pengarna till det.
Hoppas det gick bra att jobba idag nu är det väl helg för dej? =)
Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

5 april 2012 21:09

kikar in å önskar er en trevlig påsk!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Jenny o Brio

5 april 2012 21:24

ÅH så härligt n iser uta tt ha det. Här kommer det ny snö så fort den gamla börjar tina undan... Riktigt aprilväder med andra ord ;)
Kul med ett riktigt bra objektiv! Snygga bilder blir det absolut :)
Ha en härlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards