Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Klarade Oss Från Regn På Dagens Promenad

Av Heratorpets Vinja - 11 april 2012 21:51

Så var sista fm avklarad   . Tyvärr så har det varit samma skit väder idag med mulet och regn   .


Direkt efter jobbet så var det att åka med sonen på utvecklingssamtal. Var fortfarande mulet när vi kom hem men jag packade ner regnponchon i ryggan och gav mig ut. I början av promenaden så kom det ner några vattendroppar, men vi hade en himla tur som klarade oss från regn på hela promenaden   .


Efter 2 dagars regn så var det tyvärr rätt kladdigt överallt   , så det blev duschen för Vinja när vi kom hem.


Dagens sväng gick ut mot Kolsta, genom skogen och elljusspåret och hem. Lite drygt 7 km fick vi ihop på dagens promenad.


.

   

Var kladdigt och blött ute.


   

Slussen från andra hållet.


  

Här hittade Vinja en pinne och den bar hon med sig på hela promenaden.


  

Vinja och pinnen poserar vid ån.


  

Mattes sötnos.


    

Lite bus på gärdet med pinnen.


  

Mera poserande, denna gången utan pinnen.


  

Usch vad tråkigt när det ser ut så här, nu vill vi ha lite färg i naturen.


.

Måste bara berätta att jag är attans stolt över Vinja idag   . Vinja kom ut före mig ut ur skogen och jag såg hon såg nått intressant....


.

  


.

Det hon såg var två rådjur som sprang iväg över åkern och hon stod bara och kollade när dom sprang iväg utan att jag sa nått alls eftersom jag inte ens sett dom utan upptäckte dom för Vinja kollade efter dom. Visst var hon duktig min lilla flicka   .


.

    

Rådjuren var tyvärr lite långt bort innan jag hunnit få fram kameran, men här är i alla fall bildbevis att dom var på åkern.


  

Hmm, vem kommer där borta då....


  

Okej, jag dricker väl då. Men jag håller nog allt ett litet öga på gubben som kommer. Ser ni att pinnen fortfarande är med.


.

Efter promenaden så gick vi hem och slappade en liten stund innan jag började med maten.


I morgon är det em-skift så då slipper man gå upp så tidigt   . Ev så kan det finnas chans för lite sol i morgon   , bara hoppas att den hinner komma fram när vi ska gå promenad och inte lagom man åker till jobbet.


Har föresten bokat tid för ultraljud för Vinja, har inte ro att vänta tills magen börjar bli stor. Så den 7 maj så ska vi åka och kolla om det finns några valpisar i magen.


Natti, Natti på er alla   




 

 
 
Kasper

Kasper

11 april 2012 23:36

Det är faktiskt ett himla skitväder varenda dag, nu! "Väldigt kort sommar vi fick", sa en granne uppe vid brevlådorna. Jag och matte höll med.
Men vem vet, den här nya vintern kanske också blir kort? Det var i alla fall en fin pinne du hittade, Vinja! :)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

12 april 2012 08:16

Hittar man den bästa pinnen i skogen, måste man ju vara rädd om den ;-) Va roliga dom är!!!
Skönt att slippa fm ett tag.
Ha en solig fm innan jobbet.......
Kram

http://quilaoronja.blogspot.comquilaoronja.

 
Sofie

Sofie

12 april 2012 08:27

Ja fy vilket äckligt väder det är ute just nu. Vi hade också regn hela dagen igår men idag så är det blå himmel och sol. Men det hinner nog gå över ;)

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

12 april 2012 09:48

Vi läste att förra året vid denna tiden så var det jättevarmt och sommar nästan :-( och nu känns det ju som en grå och trist höst!!
Så duktig hon är Vinja som stannade kvar, men det är klart, hon vill ju inte lämna sin bästa matte :-)
Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

12 april 2012 11:35

Spännande med ultraljud, då håller vi tummar å tassar för att de finns ett gäng i magen på henne!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

12 april 2012 12:59

Gud va fin hon är !
//Emma
Kolla gärna in min blogg
www.bloggenomzally.devote.se
www.emmaskoglund.devote.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

12 april 2012 16:00

Ja, det har verkligen regnat ordentligt de senaste dagarna, men idag fick vi också (peppar peppar) lite sol.

Värmen lyser dock fortfarande med sin frånvaro :S

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

12 april 2012 20:19

Visst är det härligt med viltrena hundar,duktig tjej;-)
Fina bilder trots solens frånvaro, här har det inte regnat så mycket som dom lovat och det gråter vi inte för:-)
Ha det bra;-)

http://ingemix-bloggplatsen.se

 
Mia och Greta

Mia och Greta

12 april 2012 22:05

Duktig Vinja! Det skulle varit Greta det .... tror jag i alla fall :-)

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards