Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Heratorpets Vinja - 17 april 2012 20:15

Ja då var en natt av fyra avklarad då   . Var inte så kul väder när jag vaknade vid halv 1 taget. Gick ut och rastade Vinja, gav henne lunch och satte mig vid Tv:n för att vakna till lite och även äta lite frukost.


Var lite segstartad idag så vid 3-taget kom vi ut.


Började att gå vägen ut mot udden, och hade inte en susning var vi skulle gå idag   . Blev till slut efter lite överläggning med mig själv   , att vi gick ut mot Kolsta och sen genom skogen och hem.


.

  

På väg ut på promenad.


  

Vinja roade sig med lite gräsrullning.


  

Lite poserande på stubben. Egen inställning   .


  

Mattes pärla, även den egen.


  

Självklart så är inte pärlan till salu.


  

Skönt när naturen fixar lite viloplats.


  

Hade tur med vädret idag, för på fm så säger dom att det snöade. Själv har jag ingen aning för då sov jag.


  

Rabarberna har växt massor, undrar om man kanske skulle fråga om man får ta några sen när dom kommit upp lite till.


  

Söt schäferrumpa på promenad.


.

När vi kom in i skogen så hittade jag ett bra ställa att valla en korridor och göra ett uppletande. Fick räcka med det för att valla en hel ruta själv är inte kul alls   .


Blev i alla fall en korridor med 4 föremål i för stumpan, och hon skötte sig kanon   . Hittade alla sina saker som matten lagt i skogen   .


.

  

Vinja sitter snällt och väntar medans matten vallar rutan.


  

Här inne var vi och letade.


  

Vinja redo för att ut och leta.


  

Full fart iväg.


  

Hon letar...


  

Och letar ännu mera....


  

Hallå, skojar du med mig matte. Ligger det verkligen nått här.....


  

Duktiga tjejen hittade alla sina saker   .


  

Nöjd Vinja efter dagens uppletande.


  

Glad Vinja med sin boll.


  

En massa fina blåsippor hittade vi också.


.

Sen när vi nästan var hemma och jag skulle koppla Vinja så undrade jag var faan har jag gjort av kopplet   . Så slog det mig att kopplet satt kvar i trädet som Vinja satt fast medans jag vallade rutan   .


Så det var bara traska tillbaka för att hämta det, var inte glad just då   . Skulle ju snabbt hem för att fixa maten för att sen sova lite innan jag skulle ut och jobba. Så inte blev det mycke sömn idag innan jag skulle till jobbet   .


.

  

Kolla, här ligger kopplet precis där jag lämnade hmm glömde det. Tur i alla fall att det låg kvar.


.

Så idag så har både jag och Vinja blivit väl motionerade. Kollade stegräknaren när vi kom hem och vi hade fått ihop drygt 10 km idag. Kanon med en ordentlig promenad, men kanske inte när man är stressad.


Nu måste jag strax susa till jobbet, håll tummarna att jag orkar hålla mig vaken hela natten. Just nu känns det som jag skulle kunna somna när som helst   .


Får som vanligt besöka er under natten för nu hinner jag inte.


Bye, Bye   


Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards