Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Heratorpets Vinja - 28 april 2012 20:30

Måste väl börja med att förklara varför jag inte bloggade igår. Jo det var så att vi hade varken telefon, Tv eller internet på hela kvällen igår   . Bredbandsbolaget hade fått strömavbrott i Eskilstuna och fick inte fart på nått efter det   . Det kom igång strax innan midnatt men då orkade jag inte att blogga.


Idag så har vi haft ett kanon väder med både värme och sol   . Vid 11-taget så träffade vi Janne i Kjula för att spåra lite, eller det var mera att vi skulle göra en massa tester.


Janne ville igen testa det där om vi gick ut bägge i samma spår och sen vinklade åt varsitt håll vilket spår hon skulle ta. Vi gjorde fyra spår idag, vi testade även att lägga en apport en bit innan vinkeln där vi varierade vem som hållit i apporten om det skulle avgöra vilket spår hon skulle ta.


Första spåret gick Janne först och hade även lilla apporten, Janne vinklade vänster och jag höger.


Andra spåret gick även det Janne först men jag höll i lilla apporten, vi vinklade lika som första spåret.


Tredje spåret gick jag först, Janne höll apporten och nu vinklade jag vänster och Janne höger.


Fjärde spåret även det jag först men jag höll apporten och jag vinklade vänster och Janne höger.


Och hur tror ni det gick då??? Hade det nån betydelse vem av oss som gick först eller sist och vem som höll apporten. Nej det hade absolut ingen betydelse, Vinja valde mitt spår ALLA fyra gånger   . Lite häftigt var det eftersom det är Janne som alltid lägger våra spår så jag trodde verkligen att hon skulle välja hans spår eftersom det är det hon är van att spåra, men så var det tydligen inte.


Janne filmade allt och så småningom så ska jag få kolla på den. Kommer nog att dröja för han har flera saker som han vill testa. Måste ju även berätta att hon är verkligen en pärla i skogen min Vinja   . Janne sprang ju lite överallt utmed spåret för att kunna filma och hon brydde sig inte om honom alls   . Inte ens när han bara var ca 5 m från där hon spåra så brydde hon sig. Vi till o med fick stanna mitt i spåret en gång för att Janne skulle komma i en bättre position att filma och hon brydde sig inte ett dugg då heller.

Ni förstår att jag är attans nöjd med min fina tjej   .


Hade även lilla kameran med idag för att fota lite i spåret, blev bara en gång för jag ville inte förstöra för Janne när han filma. Men ett kort där hon hittade sin apport blev det i alla fall   .


.

  

Här låg ett av dom fyra spåren idag.


  

Vinja med ett av dom fyra spårsluten.


  

Man blir lite trött att vara filmskådis   .


  

Janne och Berra på väg att plocka ner lite snitslar.


  

Vinja på språng.


    

Mattes pärla i solen.


  

Världens vackraste   .


.

Sen åkte vi hem och åt lite lunch jag och Vinja o passade även på att vila lite. Mot kvällen så blev det en liten kortis runt Torsharg på ca 3 km, orkade inte så mycke mera efter att traskat runt i skogen en hel del. Kollade stegräknaren och den visade att vi sammanlagt gått drygt 6 km med att först lägga spåren och sen spåra dom.


Så jag är rätt välmotionerad idag i alla fall   . Förhoppningsvis så blir det en bättre promenad i morgon.


Blev självklart lite fotande på promenaden och dom kommer här.


.

  

Oj vad det blivit grönt ute fort.


  

Vinja hittade sig en bra pinne.


  

Ser ni den ordentligt nu....


  

En liten ekorre sprang på marken. Var attans svårt att få bra bild på den.


  

Mattes pärla.


  

Kollar lite nyheter.


  

Härligt med alla blommor som börja komma.


  

Nog börjar det bli grönt ute på vissa ställen.


  

Hänger du med här då morsan....


  

Här tyckte Vinja vi skulle gå ut mot Viggeby men matten orkade inte   .


.

Ja så har våran dag sett ut, idag så funkar ju internet så nu kan jag ju kolla vad ni gjort också idag   .


Ha en fortsatt skön lördagskväll så hörs vi i morgon igen   



Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards