Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Heratorpets Vinja - 3 maj 2012 18:00

Jag antar att ni är lite nyfikna på hur det gick med ultraljudet idag på Vinja. Japp, Vinja är dräktig   , man ser ju inte alltid alla valpar när man gör ultraljud och jag ville inte ha henne rakad på magen så då såg man ju lite mindre av vad som finns där. Men 4 st fosterblåsor såg veterinären så då finns det garanterat några till   .


Så i slutet på maj eller början av juni så kommer ett gäng söta Vinja valpar se dagens ljus   .


När vi kom hem så blev det en liten promenad. Har även idag varit rätt varmt ute med en stor härlig sol som lyste   . Blev en tur ut mot udden och sen förbi båtslipen o en bit bort på vägen mot Kolsta, men idag gick vi in i skogen för Vinja tyckte det var lite jobbigt i solen   .


Dagens promenad blev ca 6 km.


Blev tyvärr inga bilder hos veterinären eftersom jag var tvungen att hålla henne när veterinären kollade henne. Men några på promenaden blev det i alla fall   .


.

  

Mattes pärla, 32 dygn in i sin dräktighet.


  

Utsikt från slussen.


  

Härligt blå himmel var det.


  

Ett helt snår fullt med vackra vita blommor på en buske ja inte har nån aning om vad det är. Men fint var det.


  

Verkar som om liljekonvaljerna är på gång också.


  

En hel backe fullt med fina vitsippor.


  

Lite poserande på en mossig sten.


  

Mattes sötnos.


  

En något mörk porträttbild. Kameran och jag var inte överäns med inställningen   .


  

Vattenpaus måste man ha när det är varmt ute.


  

Mattes fina tjej.


.

Blev tyvärr inte så mycke sovmorgon idag då klockan ringde 7,00. Får sova i alla fall en timme längre i morgon. Är inte säkert det hinns med nån promenad i morgon, ska nämligen till sonens skola på möte kl 10,30 och jag antar det inte blir så mycke tid kvar efter. Och gå upp supertidigt för att gå innan orkar jag inte   .


Men förhoppningsvis hinner jag ta några kort när vi är ute i morgon så det i alla fall kan bli ett litet inlägg.


Blev ett något tidigare inlägg idag för att ni ska slippa vara nyfikna så länge   .






Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards