Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Heratorpets Vinja - 19 maj 2012 22:45

Dagen började med en härlig sovmorgon till strax efter kl 9   . Ut och morgon rasta Vinja och ge henne frukost o sen hamnade jag en stund vid Tv:n.


Blev frukost samtidigt som vi lyssnade på melodikrysset. Efter det så blev det en tur in till stan för att hämta mina nya glasögon. Både jag och sonen har ju skaffat nya glasögon och det gick på den nätta summan av lite drygt 10.000 kr   . Som tur kunde man dela upp det och behöver inte betala allt på en gång   .


Dom känns lite konstiga glasögonen men det går väl över när man vant sig hoppas jag.


Blev sen en tur på stan när vi ändå var där och sen även en tur till Tuna Park. Min baklucka börjar bli lite "trött" och håller sig inte alltid uppe, så det blev en tur in på Mekonomen för att köpa nya. Hade även sån tur att dom följde med ut och bytte dom åt mig   . Så nu behöver jag inte vara rädd att få luckan i skallen längre   .


Vi har haft ett super kanon väder idag med en strålande sol   . Det blåste en del men det var nog rätt tur det för annars hade det varit olidligt hett ute   . Så det blev inte så lång sväng för lilla stumpan idag. Blev bara ut till udden och till Torsharg och hem. Den svängen blev ca 2,5 km.


Men även om vi inte gick så långt så blev det självklart ett väldans massa fotande   .


.

  

Utsikt från slussen.


  

Den dagliga gräsrullningen får man inte glömma.


  

Fina tjejen.


  

Härligt blå himmel har vi haft.


  

Mattes lilla söta tjockis.


  

Äppelträden blommade så vackert.


  

Även körsbärsblommorna var fina.


  

Vinja bland alla maskrosor.


  

Mattes sötnos.


  

  .


  

Vinja letar lite godis i gräset.


  

Jag känner att det ska finnas nån här.....


.

Sen gick vi hem och Vinja fick lunch och matten slappade lite i soffan. Lite senare på em följde jag och Vinja med när hussen skulle fiska lite och efter det så åkte vi och handlade lite pizza.


.

  

Tror Vinja var rätt badsugen.


  

Du husse får du nån fisk då....


  

Ingen fisk blev det, men en hel del grön gegga på kroken.


  

Det var fint här.


.

Sen blev det hem och käka lite pizza och kolla på lite film, blev The Girl With The Dragon Tattoo. Den var väl helt okej men nog var den svenska bra mycke bättre tycker jag, eller också beror det på att man såg dom först.


Nu börjar det snart bli natti natti här så man orkar med morgon dagen. Tyvärr så lär det nog dröja innan jag är i säng om jag känner mig rätt   .


Hoppas att eran dag varit lika härligt solig som vi har haft   .

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards