Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Heratorpets Vinja - 6 juni 2012 22:00

Känns verkligen att man är trött i kroppen efter helgens valpvaka. Fast jag sov till strax efter kl 10,00 idag så har jag varit seg hela dagen   .


Pratade med Monika vid lunch och det är bra med både Vinja och dom små valpisarna   . Monika tycker även att Vinja verkar lugnare denna gången och det är ju bra   . Men usch vad jag saknar min lilla flicka   .


Igår var jag som sagt med på en ännu en valpning. Det var Enduros Aqila som fick lite valpar, det blev 3 hanar och tre tikar   . Så nu har Enduros F-kull kommit till världen. Höll på att skriva att dom sett dagens ljus, men det dröjer ju nästan 14 dagar innan dom gör det   .


Blev ju självklart lite kort tagna under gårdagens valpning också. Tyvärr så vet jag inte alltid vem som är vem eftersom dom inte hunnit blivit märkta. Men det spelar kanske ingen roll för ni för ji i alla fall se lite bilder på dom små liven.


.

  

Här är dom två första hanarna som kom, den svarta var nr 1 och den grå nr 2.


  

Förser sig lite i mjölkbaren.


  

Här har det även kommit 2 tikar, det är dom som inte är riktigt torra ännu.


  

Ena tiken blir lite tvättad av morsan och dom andra vilar lite.


  

Hane nr 2.


  

Tror en av tikarna.


  


  



  

Syskonmys.


  

Försöker kravla runt lite, letar nog efter morsan.


  

Den svarta hanen.


  

Ena tiken tror jag.


  

Tror detta också är en tik.


  

Fyra småttingar.


      

Sötnosar.


  

Svarta hanen vilar på morsans ben.


  

Aqila med alla småttingarna.


  

Hela gänget vid mjölkbaren.


.

Ja då var det slut med valpbilder för denna gång. Är nu dags att snabbt komma i säng för det är vändskift i morgon bitti så jag ska till jobbet igen tills kl 05,40   . Inte så lätt att somna direkt om man slutar kl 21,40 och sen ska upp så tidigt   .


Hoppas att allt är bra med er.

Sköt om er och Natti, Natti   .




 


 

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards