Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Mera Bilder På Vinjas Söta Valpar

Av Heratorpets Vinja - 10 juni 2012 21:45

Idag så har det blivit en låång sovmorgon   , tror klockan var strax efter kl 10,00 när jag gick upp. Är väl lite efter trött för det är inte så lätt att få nån ordentlig sömn när man sover bredvid ett gäng valpar så låter väldans ofta. Så det var så skönt att få sova ut   .


Har ju som jag sa igår ett gäng bilder kvar att visa på Vinjas småttingar   . Så det här är dom sista för denna gång, kommer nya efter jag varit där nästa helg.


.

   

En gosse och två flickor vid mjölkbaren.


  

En liten gosse tror jag.


  

Tjejerna har all mat för sig själva.


  

Tik märkt nacke.


  

Mätta och nöjda.


  

Liten gosse helt utslagen.


  

En liten tjej igen.


  

Det äts nästan hela tiden.


  

Trött Vinja   .


  

Liten gosse förser sig med mat.


  

Man blir trött efter man ätit.


  

Söt gosse.


  

Tror detta är ena tiken.


  

Tik märkt rygg.


  

Kurar ihop sig.


  

Ena tjejen ensam vid mjölkbaren.


  

Sover sött vid mammas tass.


  

Nästan hela gänget.


  

Här är dom hela gänget, tikarna är dom märkta rygg o nacke.


  

Så söta dom är.


  

Liten gosse vilar hos mamma.


.

Ja det var alla bilder för denna gången, hoppas att arbetsveckan går fort så jag snart får åka och hälsa på Vinja och dom små igen   .


Har väl nästan bestämt vad den lilla tösen ska heta, men jag tänkte ändå höra om ni som läser här har nått bra tiknamn på B. Tänker inte avslöja än vad jag själv tänkt utan väntar lite om ni kanske har nått bra namn på lager   .


Har föresten varit en liten stund hemma hos Ingrid mitt på dagen. Passade självklart på att kolla lite på Aqilas valpar och fota lite. Men dom får ni se i morgon.


Nu ska jag fixa lite och sen försöka hitta sängen, är väl så illa tvungen försöka komma i säng lite skapligt när klockan ringer strax efter halv 5 i morgon bitti   .






 

 
 
Sofie

Sofie

10 juni 2012 22:05

Åhh vad det är fint och härligt med valpar. När jag ser på dina bilder så kommer jag så väl ihåg hur det lät för 5 år sedan när Astrid var liten.

Namn på B då tänkte jag genast på Beata :) Gillar de lite äldre namnen på hundar. Du ska inte ha en Gunnel då. Blitza kanske.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Mia och Greta

Mia och Greta

10 juni 2012 22:06

Åå vilka söta små runda magar :-)
Basta, Bästa, Bassie, Bissie, Bravo
Ja det var några i alla fall ;-)

http://www.razzeltrazzel.se

 
ulf

ulf

10 juni 2012 22:15

Hungrig och trött.Det är livet för en valp. För tiken också kan man tänka.Roligt att se bilderna.
Bossa hette en av våra hundar. Det var ett bra hundnamn. Det var en "svängig" hund och namnet var lätt att säga osv
Ulf

http://schferliv.blogspot.se

 
ulf

ulf

10 juni 2012 22:45

Så kul. Det blir säkert snyggt med z.

http://schferliv.blogspot.se

 
Monica

Monica

11 juni 2012 06:24

Härliga bilder bästa tiden när mamman tar hand om allt och man bara kan gå omkring och mysa.
Ha en bra dag/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

11 juni 2012 12:26

Lite roliga B namn:
- Bästa
- Busa
- Bita
- Brinna
- Bixxie
- Baxa
- Bira

http://schaferlyan.blogspot.se

 
Ingen bild

Laila & Izac

11 juni 2012 12:28

.... guuuu va fina valparna är!!!!!!

 
Kicki

Kicki

11 juni 2012 17:44

Hej där nu har jag hunnit läsa ikapp lite å sett alla fina foton på valparna, härligt fotoklipp med alla tuttande små!!...ja du namn e inte lätt svårt oxxå när man inte träffat den lilla!! Men kan ju försöka iaf
Bella, Bonnie, Blixtra, Bettan, Bessie, Billan, Beuty, Babs...några namn iaf kramiz å pussa på de små för mig oxxå!!*L*

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Felix

Felix

11 juni 2012 20:30

Jaha och jag som är så dålig på namn, hihi. Fast matten har nog något på lager, vad sägs om Benita, Beja, Beata, Bizzi, Bitzi, Bonita, Bojan.

Hoppsar att nåt ska passa, jättesöta valpisar som Vinja fått, de är så söööööta.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

12 juni 2012 19:19

Hej!!! Nu var det länge sedan jag kommenterade, men jag vet att du förstår varför. Har, så klart, varit inne hos er varje dag, men inte riktigt orkat skriva.
Vilka små godingar!!! Man blir så lycklig av att se dom :-))) Härligt att alla mår bra, inkl. Vinja.
Namn...........har ett namn som jag tycker är fint på en schäfer......"Bozza". Ska bli kul att höra vad din lilla tik får för namn ;-)
Kramar från mig

http://quilaoronja.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards