Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 30 juni 2012

Av Heratorpets Vinja - 30 juni 2012 23:45

Har som sagt varit hos Vinja och hennes småttingar på em idag   . Oj vad dom vuxit och blivit stora. Nu leker dom med varandra och är verkligen mycke stadigare på benen än sist   .


Vinja blev som vanligt super glad när jag kom   , så det kändes lite ledsamt att lämna henne efter några timmar   .


Det börjar ju som sagt hända en massa nu med dom små. Idag när jag var där så fick dom smaka på köttfärs (ja dom får det annars också) och jösses vad dom gillade det   . Tjejerna var helt vilda när dom kände lukten och smakade både på köttfärs och mina fingrar   .


När dom varit ute ett tag i köket och ätit köttfärs så blev dom alla trötta och fick komma tillbaka till valphagen och vila lite   . Lite senare på em när dom sovit och var pigga igen så fick dom komma ut för första gången. Det var spännande tyckte dom.


Blev även en lite mat ute och det var uppskattat för dom bara kastade sig i sin mat.


Som vanligt så har jag ju tagit en väldans massa bilder, så det blir att dela upp dom igen. När jag var på väg hem kom jag ju på att jag glömt filma dom när dom var ute, attans vad besviken och arg jag blev   .


Dom är ju som sagt inte så lätta att fota längre när det är full rulle på dom. Har fortfarande inte riktigt kommit på vilken inställning jag ska ha på kameran för att få dom riktigt bra.


.

 

Några av småttingarna vid mjölkbaren.


 

Några som är framme och smakar lite. Tror det är tjejerna, iaf den ena är det.


 

Så liten och söt.


 

En liten gosse tror jag.


 

Är ev en liten tjej.


 

Liten sötis.


   

Tror det är tjejen märkt nacke.


 

Myser lite.


   

Tiken märkt rygg.


 

Liten gosse har hela mjölkbaren för sig själv.


 

Mattes fina flicka.


 

Sover sött.


 

Tjejerna i mjölkbaren.


 

Efter att alla fått sig en liten smakbit av köttfärsen så spreds det ut lite på filten så dom fick äta lite till.


 

Lilla tjejen försöker äta av filten också.


 

Mumsigt med köttfärs.


 

Lilla tjejen igen.


 

Gossen hö fram och tik märkt nacke.


.

Ja det var dom korten som ni får se idag. Kommer mera i morgon eller nån annan dag för det finns en hel del till.


Nu börjar det bli dags att gå och sussa lite för jag börjar bli trött   .


Hoppas att eran dag varit lika solig och bra som den varit här   .

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards