Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Bozza På Valpkurs & 14 Veckor Idag

Av Heratorpets Vinja - 9 september 2012 19:43

Det blev valpkurs för Bozza idag   , men matten var tyvärr inte så jätte pigg   .


Först gick vi en sväng i skogen och gjorde några spårövningar och sen ner på plan för lite kontakt träning och lite bus med hund och förare. Kontaktövningar har vi tyvärr inte tränat så mycke på   , det får nog bli lite ändring där   .


Annars tyckte jag det gick bra, ja så bra det kan gå med en valp på 14 veckor   .


Tycker att hon för det mesta är duktig att komma tillbaka till mig med kampdutten, måste självklart agera en massa men det är väl så man gör i den här åldern....


Blev självklart inga bilder från kursen men jag fotade lite efteråt.


 

Lilltjejen som blir 14 veckor idag.


 

Ropade du matte....Tjoohoo, nu kommer jag....


 

Hmm, den ska vara här nånstans...


 

Jo men här är den nog....


 

Du morsan jag hittade den....Vad ska jag göra nu då....


 

Okej, jag kommer väl med den då om du så gärna vill....


 

Lillpluttan.


 

Lite från sidan.


 

Och så fram i från.


 

Ja ja, jag sitter väl stilla då.


 


 

Liten högfärdig dam med näsan i vädret.


Blev även några bilder när Bozza busade lite med Vinja på gräsmattan hemma.


 

Nerbrottad av morsan.


 

Akta dig morsan nu tar jag dig.


 

Nej du lilltösen....


 


 


 

Kolla in den söta valpen   .


 

Men hon blir nerbrottad igen.


 

Kaxig lite tjej är hon lilla Bozza.


.


Ja resten av dagen har bara gått i slappandes tecken. Får gå ner till Vårdcentralen i morgon igen och se om nån kan hjälpa mig då. Är inte kul att gå och må illa hela tiden   .


Hoppas att ni alla haft en bra helg   .





 
 
Eva H

Eva H

9 september 2012 21:49

Du får ursäkta fröken, men jag fnissade mig igenom detta! Öronen på schäfervalpar alltså!! Bra häftiga innan de "fås ordning på":)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

9 september 2012 22:37

Men vad är det frågan om??? Vad gjorde du i Kolmårdskogarna egentligen?? Vi åt ju samma mat, så det kan ju inte varit den, eller? Hoppas du kan få någon hjälp i morgon.
Vad kul att kursen blev av ;-)
Gulliga busbilder!!
Kramar

http://quilaoronja.blogspot.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

10 september 2012 05:24

Valpkurs är ju kanon - och som lilla Bozza växer :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Mia och Greta

Mia och Greta

10 september 2012 06:45

MEn usch mår du fortfarande illa? :-( Hoppas dom hittar något.
Kram

http://www.razzeltrazzel.se

 
Monica

Monica

10 september 2012 07:41

Oj vad hon växer;-)haha hon surnar till riktigt på mamma;-)
Hoppas du får ordning på illamåendet, har själv mått illa till och från någon vecka.
Ha det bra/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards