Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 13 september 2012

Lufsat Runt Lite I Skogen

Av Heratorpets Vinja - 13 september 2012 22:31

Även idag så har jag och tjejerna varit uppe i Nyby skogen   . Blev först en liten egen tur med Bozza för att kunna "träna" lite. Men som vanligt så var det inte lätt att hinna gömma sig när hon inte var så långt bort   . Men några gånger så lyckades jag i alla fall   .


Efter den lilla svängen med Bozza själv så fick Vinja följa med ut och busa lite med Bozza. Skon som hon är himla bra men när hon springer och busar så får man rätta till den stup i kvarten. Men det funkar det också   .


Vi var ute nästan en timme i skogen så Bozza var lite trött när hon kom hem   .


Självklart så blev det en massa bilder som ni ska få se.


 

Någon har dekorerat i ett träd med lite "gubbar".


 

Håller lite koll var jag är.


 

Poserar i blåbärs riset.


 

Lillskruttan.


 

Men jösses då, blir hon aldrig klar nångång......


 

Finns mycke spännande dofter i skogen.


 

Du mamma, visst är det kul här i skogen.


 

Riktigt härlig skog är det   .


 

Dom är så söta när dom busar.


 


 

Mattes fina flicka fick posera lite.


 

Undrar om nån ser mig här tro.....


 

Visst är dom söta   .


 

Ser lite full i fan ut bägge två.


 

Nu lyssnar du på vad jag säger.....


 

Fina flickan.


 

Spanar lite.


 

Härlig blå himmel hade vi idag.


 

Så här kan man ju också posera.


 

Vad då vänd dig om.....Jag sitter väl bra så här.


 

Sötnos.


 

Lite brottning.


 

Vinja poserar lite i solen.


 

Hon är så vacker min flicka   .


 

Man får vara snabb när Bozza poserar.


 

Han med en huvudbild också   .


 

Mor och dotter i blåbärs riset.


 

Världens vackraste Vinja   .




Får verkligen hoppas att väderprognosen inte stämmer för morgondagen, dom säger regn   och det vill vi inte ha   . För i morgon så ska vi nämligen åka och träffa Bozzas bror Bärra och det ska bli så kul   . Och jag vill ju fota en väldans massa och det funkar ju inte om det regnar   .


Så håll tummarna nu att vädergubbarna har fel.

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

13 september 2012 23:44

Vilken mysig skog!!
Skogslufsande är det bästa som finns.........
Perfekt väder för "lite" bilder ;-)
Hörde också det, om morgondagens väder :-( *ogilla*
Hoppas dom har fel!
Kram

http://quilaoronja.blogspot.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

14 september 2012 00:14

Vilken härlig dag ni har haft :) Hur är det med Vinjas tass?

Sv: Ja, och tur för kissen att den inte var kvar när vi kom ut :P

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

14 september 2012 00:27

Sv: Hoppas att det blir bra snabbt!

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

14 september 2012 00:35

Sv: Ja, i vanliga fall, men eftersom jag är förkyld så har dygnet vridits något.

Har mer eller mindre varit helt utslagen på dagarna, men nu känner jag mig lite piggare :)

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

14 september 2012 00:41

Sv: Ja, det är ganska segdraget ibland :S

http://www.henrikolsson.eu

 
Christina

Christina

14 september 2012 11:42

Mysigt att få växa upp tillsammans med sin mamma. De ser ut att trivas riktigt bra ihop!

http://socialahundar.blogspot.se

 
Annica

Annica

14 september 2012 12:15

Hoppas Vinja blir bra i sin trampdyna snarast då !
Men haha vad söt hon är Bozza med sina öron:) och vad stoor hon blivit!! Jättefina bilder på dom båda!
Ha en skön helg!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Rudi o matten

Rudi o matten

14 september 2012 14:09

Mysskog! Bus-tjejer! Hoppas ni slipper regnet i dag. Här har det hållit uppe men blåser som bara den!

http://www.bmwsfgotoblogg.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

14 september 2012 14:10

Många härliga bilder i skogen, ser ut som en riktigt mysig trollskog! Nu har jag läst ikapp lite sen jag kom hem, oj vad hon växer "lilla" Bozza!

Tack för tipset ang skon, ska kolla upp det... den Ina har nu funkar rätt bra men det är alltid svårt att få det och sitta ordentligt eftersom hon skadat en baktass och vinkeln blir svårare där när man ska fästa. Kolonialt silver har jag inte hört talas om, får kolla efter det ifall hon skadar sig nån mer gång, just nu har jag använt klorohexidinspray och tassalva och det har läkt förvånansvärt fint och fort. Nu gäller det bara att hon inte slår upp det igen innan det blivit tillräckligt tjock hud på trampdynan igen.

http://timsevimse.wordpress.com

 
ulf

ulf

14 september 2012 18:02

Härligt att se er i skogen. Så många fina bilder. Den med kommentaren "men jösses då... " är ju dessutom hur rolig som helst.
Hoppas att ni får en fin helg.
Ulf

http://bakomorden.blogspt.se

 
Monica

Monica

14 september 2012 19:39

Tyvärr har det regnat hela dagen här, ett par träd har också fått sätta livet till i blåsten.
Härlig skogspromenad och skönt för Vinja att få rusa runt lite igen, fina bilder på dom två vildarna;-)
Ha en skön fredagkväll/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Felix

Felix

17 september 2012 17:02

Nu har jag missat nåt igen, bara för min slöa sekreterare, har inte sett att Vinja gjort illa tassen, stackarn. Fast det brukar välan läka rätt så bra om man har en sko på, i alla fall säger matten det. Hoppsar att Vinja blir braer snart.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards