Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Varit I Nyby Skogen Idag Också

Av Heratorpets Vinja - 26 september 2012 22:08

Idag så har vi haft riktigt skit väder här   , regnade i morse och hela dagen fram till lunch. Hade tur att det var uppehåll tills 6-taget så vi han ta en promenad   .


Blev även idag en tur i Nybyskogen, har hittat en lagom sväng för Bozza där på ca 3 km. Sen är det mjukt och bra för Vinjas tass i skogen   . Den har läkt nu men trampdynan har inte hunnit blivit så tjock som den var innan hon skadade sig så vi kommer hålla oss i skogen tills den gjort det.


Vi hade sällskap av Zäpo och hans matte idag, så kul med lite sällskap   .


Lite bilder från våran lilla sväng blir det även om många blev kastade. Inte så bra fotoväder när det var mulet och sen i skogen som alltid är svår.


 

Bozza, Vinja och Zäpo på språng.


 

Stiliga gossen Zäpo.


 


 

Bozza bråkar lite med morsan.


 

Zäpo med en pinne som han tyckte var bra.


 

Vinja, Bozza och Zäpo.


 

Mor och dotter.


 

Bozza som vänder "fina" sidan till och Zäpo.


 

Fina Vinja.


 

Lyckades till slut få en bra gruppbild på alla tre   .


Var sista fm idag så i morgon så får jag lite sovmorgon i alla fall   . Skönt slippa höra klockan skrälla vid halv 5 på morgonen   . Så med lite tur kan jag kanske få sova lite mera i natt än dom andra nätterna   .



 
 
Sofie

Sofie

26 september 2012 23:46

Bara älskar första bilden. Man ser riktigt hur hon tar i och hur det spritter i kroppen på Bozza :)funderar lite över hennes öron. Tejpar man schäfer öron eller ställer de sig tillslut ändå? Faraoöron börjar tejpas runt 3 månader ungefär om de inte står bra.

Jag tror inte att min valp kommer att få så mycket miljöträning men hon kommer att få lära sig att leva i en stor flock tillsammans med olika hundraser. Vilket jag också tycker är bra. Hon får lite hundvett hoppas jag på kuppen och mycket kärlek. Känns inte hårt att lämna henne kvar för jag tror att hon kommer att ha det toppen. Alla uppfödarens hundar är väldigt harmoniska så det känns bra. Men jag tror att hon kommer att vara hanterad en hel del och det känns bra.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Annica

Annica

27 september 2012 08:57

Meeen vilken underbar bild på alla tre :)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

27 september 2012 09:50

Fastnade också för första bilden! Alla är fina men den är så kul:) Det syns så tydligt att de äldre liksom bara tar sig framåt medans Bozza kutar som en tok för att hänga med. Lilla skruttan! Snart springer du om dem!!!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 september 2012 16:54

Jag tycker vädret den sista tiden inte varit annat än skit. Vissa solglimtar ibland, men övervägande grått och regnigt :/

Hundarna släpar in mängder av grus när jag inte är hemma, så nu har jag fått börja skärma av dem lite så att jag slipper få skinsoffan förstörd :P

Sv: Jag tror hon ska valpa om ca 4 veckor :)

Namnet har jag inte bestämt mig för men jag är lite sugen på att döpa vovven till "Attack" :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

27 september 2012 18:46

Härlig bild på mor och barn;-)
Argos var grå som liten sedan blev han tecknad men han var ju
50/50 B o U
Ha det bra/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Emma och malte

Emma och malte

27 september 2012 19:54

Vad härligt med en familjedag! :-) Sista bilden på alla tre är ju jätte bra :-) Kul med såna bilder!

Visst är det farligt med valpar, man hade ju gärna gömt dom i fickorna ;-) kramis!

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

 
ulf

ulf

27 september 2012 20:16

Ja, håller med. Den första bilden är helt underbar. Gruppbilden är så fin också. En härlig flock du har!!

http://bakomorden.blogspot.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

27 september 2012 23:38

Underbara bilder på mor och barn ;-)
Sittstilen på mor och son är ju bara för härlig!!!
Allt gott min vän
Kram

http://quilaoronja.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards