Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2012

Bozza Och Vinja Har Spårat Idag

Av Heratorpets Vinja - 13 oktober 2012 22:45

Inte blev det så lång sovmorgon som jag tänkt mig   . Den lilla pirayan vaknade vid halv 7 så det var bara ut och rasta dom och ge maten och sen lägga sig igen   . Så det blev i alla fall en liten stund till som man fick sova   .


Vid lunch tiden så åkte vi ut till klubben. Vi skulle nämligen träffa Janne för att lägga lite spår åt tjejerna.


Idag så fick Bozza ett direkt påsläpp och hon är verkligen en pärla min lilla tjej, hon var jätte duktig   .


Vinja fick nog ett fullspår idag och hittade alla apporter och spårade riktigt bra idag   . Så idag så hade hon näsan med sig   . Även upptaget gick bra, rätt ut och kollade åt fel håll och sen på åt rätt håll   .


Är så stolt över Vinja för jag vet faktiskt inte när hon tog bakspår sist och det känns verkligen super härligt   . Bara hoppas det går lika bra den dagen det är tävling också   .


Vi har även varit på mobil jakt i skogen för Janne tappade den när han gick Vinjas spår. Trodde först att Vinja skulle hitta den men det gjorde hon inte   . Gick sen tillbaka när hon spårat klart för att leta men den fanns ingen stans. Då gick vi tillbaka och hämtade Berra och Bozza för att se om vi skulle ha bättre tur då.


Eftersom den var på ljudlös så hörde vi ju inte heller var den kunde vara. Fast det spelade ingen roll för det var ingen teckning där den låg. Till slut så hittade Janne den i en grop med en massa ris, så det var ju tur   .


Tyvärr så blev det inget fotande i skogen och på spåret   . Men jag fotade lite när vi kom hem för det inte skulle bli en helt tom blogg på kort, för det är ju inge kul   .


Så här kommer lite kort när dom busade på vägen hem från bilen.


 

Liten Bozza ser fundersam ut.


 


 


 

Busa med morsan är alltid kul.


 

Söta flickor.


 

Men sitt för fan still unge så vi slipper sitta här så länge....


 

Okej morsan, blir det bra så här....Kanon min dotter   .


Var hemma vid 5-taget och resten av em/kvällen så har vi bara slappat. Hinner ju inte så mycke mera för strax efter kl 5 är det ju nästan mörkt   .


Hoppas att ni alla haft en bra dag. Ha det så bra så hörs vi i morgon igen   

 
 
Emma och malte

Emma och malte

13 oktober 2012 23:17

Busiga familjen ;-) Ser ut som Bozza räcker ut tungan åt morsan!
kram

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

14 oktober 2012 00:11

Kanonfina bilder(som alltid) på dina vackra tjejer!!
Vov o kram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.se

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

14 oktober 2012 00:35

Dom är fina, och Bozzas öron ser så härligt "kalvaktiaga" ut. :D
(Att tappa sin mobil är inte roligt - tur att den hittades!)

http://beritelisabet.blogspot.se

 
Kicki

Kicki

14 oktober 2012 08:36

Härligt att båda tjejjerna spårar bra, alltid kul att komma igång...här får vi hålla oss lugna ett tag till...Har fått gått upp på full dos igen med kortisonet på Annie

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Monica

Monica

14 oktober 2012 09:56

Härligt att du är nöjd med tjejerna;-)
Hon ser verkligen ut att undra blir det bra så här på sista bilden Bozza
Ha en bra söndag/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Felix

Felix

14 oktober 2012 11:35

Härliga busbilder, sånt känner man igen men jag har aldrig träffat några schäfrar här är bara jakthundar, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

14 oktober 2012 16:17

Din Bozza är ju superfin!!!! <3 Härlig utstrålning! Kul att hon går i sin mammas fotspår & är en duktig spårhund! Ha en bra fortsättning på söndagen! Kram!

http://www.starsweepers.se

 
Ingen bild

siriosmilla

14 oktober 2012 19:40

Har inte läst bloggar på länge, men oj vad hon har vuxit!!! Ni verkar ju haft en härlig dag i skogen! Svar på din fråga på min blogg för länge sedan! Siri fick bara en valp! En inte allt för lyckad parning gjorde att vi inte trodde att det skulle bli någon alls men en liten goding blev det!

 
Anna med flock

Anna med flock

14 oktober 2012 20:38

Låter som en härlig dag! Superkul att spåren gick så bra och att hon inte visar tendenser att bakspåra, heja! Skönt att ni hittade mobilen också, inget kul när man tappar dom i skogen... jag tappade min förra året men då letade Tim upp den åt mig. Fina bilder på brudarna, hon börjar växa till sig nu Bozza, fina tösen!

http://timsevimse.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards