Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

Bozza Varit På Valpträff Med Enduros F-Kull

Av Heratorpets Vinja - 20 oktober 2012 23:20

Idag kl 11 så kom vi till Ingrid som har Enduros kennel för att vara med på F-kullens valpträff   . Kan väll direkt säga att vädret var verkligen ingen höjdare   , det regnade mer eller mindre hela tiden   .


Dom som var med på dagens valpträff förutom jag och Bozza var Marianne - Fix It, Morten - Falco och Mia - Fnittra


Dagen började med att vi gick upp i skogen och gjorde lite lek och inkallningsövningar. Efter det blev det lite budföring och uppletande.


Bozza skötte sig utmärkt på alla sakerna vi gjorde   . Fast vi inte tränat speciellt mycke   .


Har blivit en hel del kort men tyvärr är många väldigt dåliga   . Är inte lätt att fota när det är mulet och regn. Sen var jag ju även tvungen hålla koll på lillskruttan, men hon skötte sig skapligt tycker jag   . Inte lätt att ha en matte som är paparazzi   .


Börjar med lite kort från när vi hade dom första övningarna. Tyvärr är inte alla med lika mycke utan jag har fått välja efter hur korten såg ut.


 

Mia och Fnittra kampar.


 

Full fart på Fnittra.


 

Söta Fnittra.


 

Mia och Fnittra.


Är inte så förtjust i att själv vara med på kort, men Ingrid tog några på mig och Bozza så här kommer några av dom.


 


 

Kampar lite.


 

Har kastat iväg kampdutten.


 

Full fart iväg efter den.


 

Duktig flicka som kommer tillbaka med den också   .


 

Morten och Falco


 

Bozza sitter snällt och väntar medans matten fotar.


 

Marianne och Fix It.


 

Duktig lite Fix It.


 

Vad ska vi göra nu då matte....


 

Söta Fix It.


 

Fnittra gör budföring. Tyvärr suddig bild.


 

Fnittra full fart mot Kennelmamman.


 

Ingrid, Falco och Morten.


 

Falco springer full fart till Kennelmamman.


 

Full fart till husse också.Även den suddig tyvärr....


 

Fix It redo för lite budföring.


 

Även han sprang till sin Kennelmamma.


 

Okej morsan jag kommer så fort hon släpper mig....


 

Falco på väg att ut och leta.


 

Du husse var är den då.....


 

Blev mycke att vakta träd....


 

Du och jag matte   .


 

Taktiksnack innan uppletandet.


 

Fix It väntar på att få ut och leta.


 


 

Mia och Fnittra.


 

Min söta Bozza.


 

Morten, Falco och ev valpköpare till framtida kull.


Sen blev det lunch innan vi åkte iväg till Kjula för lite spår.


Bozza fick ett något längre spår än vi brukar med en lite böj på. Hon var jätte duktig med hade lite strul på slutet, men hittade sin leksak. Är så nöjd med min lilla tjej   .


Det började regna mera när vi kom till Kjula så det blev sparsamt med kort där. Blev tyvärr inte på alla när dom spårade men dom som lyckades komma med på bild kommer här.


 

Söta gossen Falco.


 

Falco redo för lite spår.


 

Blev bara en suddig bild då han spårade.


 

Mia och Fnittra gör sig redo för sitt spår.


 

Hittat en av sina apporter.


 

När man är duktig så får man mjukost.


 


 

Söta Fnittra.


Vi vallade även av en ruta så Vinja, Allti och Bolt fick komma ut och göra nått också.


Var jätte länge sen Vinja gjorde uppletande men hon skötte sig bra   . Det gick även bra för Allti och Bolt.


Här kommer lite bilder när Ingrid och Allti körde uppletande.


 

Allti reda för att ut och leta.


 

Full fart ut.


 


 

Lite kamp med matte när man är duktig.


 

Får inte släppa föräns matte säger till.


 

Hela gänget i regnet.


Har varit en jätte trevlig dag idag och det var så roligt att träffa alla valparna med deras hussar och mattar igen   . Det ända negativa med dagen var att det regnade nästan hela tiden   .


Så nu ser jag fram emot nästa valpträff   .


Glömde varna i början att det var en väldans massa kort idag, men jag antog att ni förstod det   .





 
 
Ingen bild

Iréne Södergren

21 oktober 2012 05:12

Bara ett litet tips ang fotandet, höj ISO-talet när det är mulet och kolla exponeringstalet, lägg det gärna på plussidan. För övrigt gillar jag verkligen dina bilder! / mvh Iréne

 
Ingen bild

Eva & Elda

21 oktober 2012 10:38

härliga foto på snygga hundar

 
Kicki

Kicki

21 oktober 2012 11:36

Härligt med engagerade uppfödare!!...de e inget man e van med här iaf!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 oktober 2012 13:20

Härligt med sådana träffar :) Vi får se hur det blir för mig sen :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Lindha

Lindha

21 oktober 2012 17:53

Men oj vad stor Fnittra blivit på bara en knapp månad, wow! :)
Massa fina foton som vanligt på underbara schäfern!
Och din Bozza blir ju bara sötare och sötare!

Ha en fin vecka! Kram

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

21 oktober 2012 19:59

Vad kul med en valpträff!!! Så typiskt att det ska regna dock.
Tycker korten blev bra trots vädret :-)
Massor av söta vovvar!
Kram

http://quilaoronja.blogspot.se

 
Ingen bild

Mia o Fnittra

24 oktober 2012 16:29

Åhh, vilka fina bilder - trots regnet!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards