Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

Varit På Promenad I Kjulaskogen

Av Heratorpets Vinja - 21 oktober 2012 22:30

Idag så åkte vi till Kjula en sväng för att gå en promenad  . Har ju sett att dom markerat upp en ny slinga och följde den för ett tag sen men då slutade den mitt ute i skogen  .


Så idag tänkte jag testa om dom fixat till alla markeringar och det hade dom  . Den extra svängen som gör att hela svängen blir 7,5 km skulle alltså då vara ca 2,5 km. Men det blev något längre än så....Det var ca 600 m upp till där det delade sig och alltså lika på tillbaka vägen. Men den extra biten var dryg 3 km istället för 2,5 som jag trodde.


Så hela promenaden blev 4,4 km enligt Runkeeper.


Nån sol fanns ju självklart inte, men vi klarade oss från regn förutom sista biten då det började att dugga lite  .


Är ju tyvärr inte så ljust ute nu när det är mulet ute så det är inte så kul att fota  . Men självklart så blev det en massa en då, ni känner väl mig vid det här laget  . Har även försökt fota lite med egen inställning med lite blandat resultat.


 

Ja, ja fota så vi kan gå sen då....


 

Håller lite koll på dottern.


 

Vi följde som sagt blå markering idag.


 

Idag var en dag med stånd öron   .


 

Min lilla Vinja.


 

Bozza på språng. Vet att den är suddig men jag tyckte den blev läcker.


 

Vinja vet hur man ska posera men dottern har hittat nått annat kul....


 

Bozza smyger på morsan.


 

Vinja vet hur man poserar.


 


 

Mina fina flickor   . Blev så nöjd med dom här två korten.


 

Härliga stigar i Kjula.


 

Lite bus.


 

Både mor och dotter har kul i vattenpölarna.


 

Ser ni att det rinner en massa vatten ur munnen på Bozza.


 

Lillgrisen.


 

Helt ny promenadväg, här har vi aldrig gått förut.


 

Fortfarande bägge öronen uppe   .


 

Fina Vinja.


 

Fina tjejer.


 

Kanon väg att gå på.


 

Spanar efter nått.


 

Kolla in Bozza som tycker hon vill ha Vinjas pinne.


 

Hallå morsan, tänker du inte dela med dig....


 

Blötdjur.


 

Tjoohoo vad kul.


 

Smyger på morsan.


 

Och här hamnar hon rätt i plurret lilla Bozza när Vinja knuffar omkull henne.


 

Alldeles dyngsur liten flicka.


 

Du den där pinnen du har....Tänker du fortfarande inte dela med dig av den....


Det är vad som hänt här idag, var en väldans trevlig sväng som vi kommer helt klart att gå igen.


I morgon så ska vi åka till Örebro och träffa Bozzas bror Bärra och matte Lena. Det ska bli super kul   . Ska bli kul att se den lille gossen igen och se hur mycke han vuxit. Får bara hoppas att vi klarar oss från regnet så man kan ta en massa kort.


Måste nog även försöka komma i säng något tidigare än 2 halv 3 i natt   . Är kanske något sent om vi ska vara i Örebro vid halv 10-taget.


Hoppas att ni alla haft en någorlunda torr dag.





 
 
Eva H

Eva H

21 oktober 2012 23:08

Förstår att du gärna återvänder! Jättefin väg! Och tjejer givetvis:)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

22 oktober 2012 05:21

Vad märkligt att vägen plötsligt bara slutade! :/

http://www.henrikolsson.eu

 
mollesnutten

mollesnutten

22 oktober 2012 05:54

Vilken fin promenad,synd att den låg så långt bort från oss.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

22 oktober 2012 08:42

Vilken härlig runda :)! Å fina bilder på brudarna oxå så klart. Lite avis blir man allt när man förstår vilka fina skogar ni har i närheten. Bor man i Malmötrakten får man köra en bit lixom :). //kramkram

http://www.palmstrand.se

 
Lindha

Lindha

22 oktober 2012 09:18

Fina foton som alltid! :) Och vilket härligt område!!
Sv. Jo jag håller med om FS, tyvärr börjar det bli allt vanligare att dom separerar sträckorna, enligt folket jag träffa i Nyköping, så det är väl bara att träna på det oxå, om man vill ha hyffsade poäng....
Kram

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Emma och malte

Emma och malte

22 oktober 2012 10:44

Vilken bra runda :-) Ser jätte mysig ut (trots alla vattenpölar som Malte gärna hade badat i ;-))
Tycker alltid dina bilder är fina! Och den bilden på mamma o dotter är ju hur fin som helst!
Kram

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards