Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Äntligen Ledig :)

Av Heratorpets Vinja - 16 november 2012 23:15

Ja då är äntligen natt veckan avklarad och det är några dagar ledigt   .


Vid halv 2 taget idag så träffade jag Jessica med Gnista & Glimma och Agge & Vera uppe på EHDK. Skulle försöka fota lite på Jessicas flickor, tyvärr så var inte vädret och solen på våran sida så bilderna blev inte så bra som man ville   .


Vinja fick sig också ett litet lydnadspass vilket var evigheter sen   . Märks det var länge sen för det var mycke trängningar i fria följet   . Men det blev faktiskt bättre efter vi traskat en stund   .


En rak lång inkallning blev det då lilla fröken börjat sakta in lite om det inte kommer nått kommando   . Lite kryp träning blev det också, eller rättare sagt inte krypa bara för att matten börjar att gå utan att vänta på kryp kommandot.


Efter en massa tjat så gick det rätt skapligt   , så nu vet jag vad vi ska träna på i vinter. Kryp utan att krypa   .


Här kommer dagens bilder, tyvärr så känns det lite nu i början som om korten ibland blir sämre än med den förra   , men det är väl för jag inte lärt mig vilken inställning man ska ha ännu på allt. Tar väl ett tag att testa lite.


 

Vackra Vera.


 

Jessicas mamma Agge och Vera.


 

Söta Gnista.


 

Jessica och Gnista.


 

Agnes och Gnista.


 

Jessica och Gnista.


 

Gnista apporterar, tyvärr lite suddig.


 

Fina Gnista med apportbocken.


 

Jessica och Glimma.


 


 

Glimma hoppar.


 

Vinja fick också hoppa lite.


 

Mattes fina flicka som blev så glad att få träna lite   .


 

Fina tjejen.


Blev tyvärr inga bilder på Bozza idag   . Hon far ju omkring som en liten mask den lilla tjejen i kopplet och tycker inte alls hon är sjuk   . Hur förklarar man för en 5,5 månaders valp som är full av bus att hålla sig stilla för du är "sjuk".


Förhoppningsvis är det bättre väder så jag kan få lite bilder på flickorna.


Ha det så bra och natti, natti på er   . I kväll får ju jag också sova som vanligt folk   .

 
 
Eva H

Eva H

17 november 2012 10:21

Jag lärde mig för länge sedan av ett hundfotograferingsproffs (kul ord DET blev) att särskilt svarta hundar BÖR fotograferas i mulet väder. Han var skitsur när han skulle fotografera vinnare på "Stora Sthlm" ute o solen sken:)
Jättefina bilder tycker jag! Söta svarta damer, och särskilt Gnista m matte är ju en perfekt illustration av "sådan matte sådan hund". Attans så lika:)) (Ber gärna om ursäkt om det behövs!)
Skönt det inte var värre med Bozza! Men jag avundas dig inte att försöka hålla henne lite i ro...

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
ulf

ulf

17 november 2012 18:22

Bilderna var väl fina. Men det är precis så det är. Det tar tid att lära sig den nya kameran. Den gamla satt ju som smäck i handen eller hur? Precis som jeans- de tycker man ju ofta bäst om precis innan man ska slänga dom!

http://bakomorden.blogspot.se

 
Malin

Malin

17 november 2012 19:51

Kul med ny kamera :) , Du kommer lära dig den fort tror jag :) Super fina bilder! Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

17 november 2012 22:32

Det tar tid att komma underfund med en ny kamera, men samtidigt är det ju så spännande.
Svårast är egentligen att fotografera i starkt solsken med starka kontraster.
Snart är ni bästisar, du och kameran!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards