Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 22 december 2012

Idag Så Har Vi Pulsat I Snön I Skogen

Av Heratorpets Vinja - 22 december 2012 23:00

Så skönt att få vara ledig lite flera dagar i sträck   . Bara vara ledig helgen går attans fort.


Idag så blev det en lite längre sväng för tjejerna och även lite jobbigare för oss alla tre   . Halva vägen var som tur på vägen så det var plogat, men andra halvan vår i skogen och ingen hade gått där innan så det var lite segt   . 


Hade Runkeepern på men den måste ha tappat mottagningen när vi gått lite drygt hälften   . Så våran promenad idag blev iaf minst 6 km, tror även lite längre. Vi var iaf ute nästan 3 timmar, det tar ju tid att fota en massa också   .


Har försökt med lite egna inställningar idag, fick lite tips av en kompis så jag fattade liiite mera hur jag skulle göra, men tyvärr så blev många dåliga så det är bara fortsätta att pröva sig fram. Till slut ska jag väl kanske kunna lära mig   .


Här är iaf dom korten som blev minst dåliga efter dagens trixande och fixande med kameran.


 

Bozza med en pinne. Blev tyvärr rätt suddig men ändå rätt häftig.


 

Bozza vill ha morsans pinne.


 

Kämpar med pinnen.


 

Fina Bozza.


 

Min fina Vinja.


 

Verkar se nått spännande.


 

Vinja i snö.


 


 

Bilder från våran promenadväg.


 

Ser lite fundersam ut.


 

Men jösses vad det ska fotas då.....


 

Utsikt över gärdena.


 

Mycke snö var det i skogen.


 

Mina fina flickor   .


 

Söta Bozza.


 

Söta Vinja.


Vi var alla rätt trötta efter dagens promenad, så det blev lite att äta för oss alla och sen hamnade vi i soffan och sov ett tag   , det var såå skönt.


Var meningen jag skulle fixat lite idag, men det hans inte med då jag var himla seg sen hela em och även nu på kvällen. Får hoppas vi hinner med det i morgon istället.


Ha det så bra alla nu inför julen och stressa inte ihjäl er för julen kommer i alla fall   .

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

23 december 2012 00:00

Låter som en tuff promenad! Längtar till att vi också kan ge oss ut igen.......men det lär dröja ett tag ;-) Att pulsa i djup snö, är inget för mig. Men ibland så måste man ju.
Fina bilder som vanligt. Kan inte fatta hur fort Bozza växt! Tycker inte det var länge sedan vi sågs, och hon var så liten.
Hoppas vi kan ses igen, med alla hundarna.
Du är väl ledig över jul???
Kramar

http://quilaoronja.blogspot.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

23 december 2012 01:47

Uppfriskande bilder! :)

Bilden på Bozza blev inte suddig - jag tror man kallar det för rörelseoskärpa, och det är något som skapar en mäktigare bild :)

Sv: Det är lite tidigt, men att börja med små doser skadar nog inte. Vi snackar ju om väldigt korta stunder. Kanske max en minut :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Ingen bild

Jenny o Brio

23 december 2012 13:30

GOD JUL!!!

 
Ingen bild

Annica,Älsa o Ästher

23 december 2012 18:25

Hoppas ni får en skön jul ledighet
God Jul...kram!

 
Rudi

Rudi

23 december 2012 20:19

Vi har pulsat en del också på sista tiden, och visst tar det tid! Värst är när skaren nästan bär och hunden kan segla fram på den , medan det brister vart tredje steg för klump-matten!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

23 december 2012 20:26

Önskar dig och de fyrbenta en riktigt mysig jul!

http://timsevimse.wordpress.com

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

23 december 2012 22:29

Här har det hänt saker.... Lilla Bozza är inte så liten längre ;-) Vill tillönska dig & dina fina damer En God Jul & Gott Nytt 2013! Julkramar från mig & 4-benta!

http://www.starsweepers.se

 
Kasper

Kasper

23 december 2012 23:59

Önskar er alla en riktigt God Jul!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards