Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

Promenad Ut Mot Kolsta

Av Heratorpets Vinja - 29 december 2012 23:00

Vädret verkar verkligen ha svårt för att bestämma sig hur det ska var.... I morse när jag gick upp så snöade det massor, när vi sen gått halva promenaden så började det dugga. Och nu på kvällen är det plus grader och snorhalt ute   .


Dagens promenad blev ut mot Kolsta, först hade jag tänkt ta svängen genom skogen och hem, men eftersom det inte verkar gå så många där så orkade jag inte pulsa i snön idag igen.


Så vi höll oss på den plogade vägen istället, både Vinja och Bozza for omkring i snön så dom fick jobba lite i alla fall. Enligt Runkeepern så gick vi 5,7 km.


Försökte mig på lite egna inställningar idag efter lite hjälp av Annelie igår. Resultatet blev väl inte riktigt som jag tänkt mig   , men iaf bättre än förut   . Så med lite tur så lär jag mig kameran nån gång kanske   .


 

Vinja roar sig med lite snörullning och Bozza undrar vad hon gör....


 

Min fina Bozza.


 

Vinja älskar snörullning.


 

Min fina Vinja.


 

Lillskruttan.


 

Bozza vill ha morsans pinne.


 

Men det tycker inte Vinja, kolla in minen.


 

Hon är så söt lilltjejen.


 

  .


 

Bozza kommer farande.


 

Full fart ut i snön efter bollen.


 

Vinja han först.


 

Våga bara ta den....


 


 

Kolla in Bozzas galna blick.


 


 

Inte lätt att hinna ikapp morsan.


 

Hmm, hon ser ju ut som en liten mask lillskruttan   .


 

Men jösses är hon inte klar snart då eller....


 

Om jag verkar ointresserad så slutar hon kanske.


 

Två fina flickor   .


 

Nu tar jag bollen morsan.


 

Dragkamp är kul.


 

Typiskt Bozza att använda sina tassar.


Så har våran dag sett ut. Tyvärr är det plusgrader här så det blir spännande se hur det ser ut ute när man vaknar i morgan. Attans halt är det i alla fall har jag märkt.


Kan det inte helt enkelt få vara snö tills den ska bort helt i stället för att hålla på och vela så här   . Tyvärr så kan man ju klaga hur mycke som helst för vädret gör ju som det vill i alla fall   .



 
 
Jessica Gnista Glimma

Jessica Gnista Glimma

29 december 2012 23:07

Jodå jag pulsar i skogen varje dag och har gjort den sen snön kom. MEN jag går kanske inte precis den rundan du brukar gå. Går ju direkt in i skogen från vår tomt... :) Kram

http://skeppartorps.wordpress.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

30 december 2012 00:47

Vintern får ta och bestämma sig!!

http://www.henrikolsson.eu

 
Ingen bild

Helena Hagström

30 december 2012 10:41

Härliga bilder , tyvärr är man inte mkt på hemsidor när man har fb så är det så mkt enklare. Det är så kul att få följa er på fb o alla tokiga äventyr med vild bozza !
Har du tagit bort hemsidan o har nu blogg ?

 
Emma och malte

Emma och malte

30 december 2012 19:30

Här är det inte heller något vidare roligt väder,just nu bara regnar det :-( Inte alls roligt att vara ute då!
Hoppas iaf att ni får riktigt fint väder imorgon! Gott nytt år!
Kram

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

30 december 2012 19:34

Åh vad jag vill ha lite snö:)) Dom två veckors vinter vi haft är alldeles för lite.
Kul att du testar att fota manuellt, jag tycker man har stor nytta av det extra mycket i snö. Bara att prova på.

Önskar dig & dom fina fyrbenta ett riktigt gott nytt år:)

http://www.yrlabus.se/bloggen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards