Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Snart Är Årets Första Dag Slut

Av Heratorpets Vinja - 1 januari 2013 23:50

Inte kan man tro att det är vinter när man tittar ut genom fönstret. Nästan hela gräsmattan är framme på våran gård, men tyvärr för blöt för att träna på.


Det har smält bort mycke mera av isen från igår mot idag när vi gick. Tog även idag turen som går mot Våtmarken och idag var det mera blött än isigt.


Tro det eller ej men solen visade sig här några minuter idag   , den hade gärna fått varit längre men man får väl vara glad för det lilla   .


Dagens runda blev ca 5 km, det var som sagt kanon fint förutom på ett ställe där det var något mycke vatten, så det blev ett lite fotbad så att säga   .


Självklart blev det en massa fotande idag också   . Tycker bilderna blivit delvis bättre, men jag är inte nöjd än   . Att det ska vara så förbannat svårt att lära sig kameran så det blir riktigt bra   . Men det är väl bara att testa vidare och hoppas det blir bra till slut.


 

En flygande Bozza.


 


 


 


 


 

En massa kul bus med morsan blev det.


 

En liten kort paus.


 


 

För att sen busa lite till.


 

Vinja med en pinne som var kul.


 


 


 

Vinja har en liten pratstund med dottern.


 

Fina Vinja med sin pinne, och lite sol var det också.


 

Liten Bozza.


 

Lycka är att dela en pinne.


 

Lillskruttan.


 


 


 

Att man kan ha så kul med en pinne.


 

Lite posering blev det självklart.


 

Tjoohoo, nu kommer vi   .


 

Lite nyfiken.


 

Finns bildbevis på att solen var framme en stund.


 

Mattes fina tjej   .


 


 

Hon är så söt min Vinja   .


 

Snart kan man köra intervaller här bara den sista isen smält.


 

Hmm, inte kan man tro detta är en bild mitt i vintern.


 

Kolla, lyckades fånga vattendropparna igen   .


 

Ser ut som Vinja skäller på Bozza så öronen knölar ihop sig   .


I morgon så börjas det jobbas igen   , hade gärna varit ledig lite till. Som tur är har vi em i morgon så det börjar med sovmorgon. Det tråkiga är att vi har vändskift så när jag kommer hem i morgon gäller det att lägga sig snabbt så man hinner sova nått   


Hoppas att eran första dag på år 2013 varit bra och att även fortsättningen blir det   

Om ni haft en usel dag så får ni se det så att det blir garanterat bättre i morgon   .

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

2 januari 2013 09:26

Jaha, slut på ledigheten 😒 skönt ändå, att börja med sovmorgon 😊
Jag tycker dina bilder är toppen!!! Vad är det du är missnöjd med?
Tråkigt med all snö som försvinner, men bra om vi slipper all is, som man kan slå ihjäl sig på.
Ang inställningar på kameran, så provar jag lite olika. Problemet är att jag inte kommer ihåg vilken inställning jag gjort, haha. Men, men, en dag kanske jag lyckas 😃
Ha en bra kväll på jobbet!!
Kram

http://quilaoronja.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

2 januari 2013 09:46

För min del duger bilderna alldeles alldeles utmärkt! (O jag är ändå dotter till en fotograf :D)
Jättehärligt verkar de haft!
Men du kan sätta in samma bilder i mars/april och vi kommer att tro dig om du hävdar de är tagna samma dag :)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Kerstin

Kerstin

2 januari 2013 12:58

Önskar er ett Gott Nytt spännande År...nu är det bara att blicka framåt :) Vi hoppas på någon träningstävling och våren så vi kan ut och jobba i skog och mark igen. Snön håller på att smälta även om vi ändå har massor kvar men det är mest isigt och allmänt jobbigt...
Solen var är du?????????
Må så gott// kram

http://sagaskillar.bloggplarsen.se

 
Rudi o matten

Rudi o matten

2 januari 2013 14:59

Härliga busbilder! Nu ser vi vekligen fram emot barmark och spår, bara att hålla med!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

2 januari 2013 17:58

Ja, all snö är verkligen borta nu :/

Lyckligtvis har det torkat upp ganska mycket här hemma, men å andra sidan fortsätter det att regna nästan varje dag! :/

Sv: Lilla Fjant blev plötsligt väldigt dålig i magen, men efter ett par dagar med grötris och morotspure samt Pro Kolin har han blivit bättre igen :)

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

2 januari 2013 18:11

Sv: Jag kommer faktiskt inte ihåg vad det var för foder han fick från uppfödaren, men dem är återförsäljare för något märke i alla fall.

Dessa dagar har han fått ett mildare foder, och så snart han varit stabil i magen några dagar ska jag försöka gå tillbaka till rätt foder igen :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Emma och malte

Emma och malte

2 januari 2013 21:58

Du är verkligen en riktig hajare på kameran!! Superfina bilder och så bra skärpa det är på alla :-)
Bilden med vattendropparna är ju jättebra!!
Kram

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

 
Malin

Malin

3 januari 2013 11:40

Så fina bilder du bjuder på :) Och vad skönt att snön nästan e borta vid er , här snöar det mer idag , och det gillas inte!
Kram kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards