Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Ännu En Härlig Dag Vid Våtmarken

Av Heratorpets Vinja - 20 januari 2013 22:15

Är verkligen helt otroligt, det har varit ett kalas väder även idag med blå himmel och sol   . Idag var det ännu bättre än igår för idag hade vi bara -4 grader så det var helt underbart ute.


Börjar kanske bli lite tjatigt men vi var och gick vid Våtmarken idag också. Är ju kanon att gå där såna här soliga dagar   . Idag så hade vi även sällskap på promenaden av Laila, Izac och Cattla.


Izac blev storm förtjust i Bozza självklart eftersom hon löper och var rätt efterhängsen i början. Men efter en stund så busade dom bara, ja en liten koll då och då var ju Izac tvungen att göra   .


Så idag fick hon springa massor lilla Bozza   . Var lite osäker på hur det skulle gå med dom vuxna flickorna som är nästan lika gamla, men dom fick gå kopplade ett tag och sen funkade det kanon   . Det var kanon.


Dagens promenad blev ca 5,5 km och vi var ute i nästan 2 timmar. Tar lite tid med två fotoidioter till mattar   .


Så jag vill bara varna er redan nu att det kommer rätt mycke kort idag.


 

Full fart iväg.


 

Izac och Bozza.


 

Lite bus.


 

Bozza kommer farande.


 

Och Izac kommer strax efter.


 

Min fina Bozza.


 

Izac är lite kär   .


 


 

Fina Izac.


 

Mycke spring var det.


 

Bozza, Izac och Cattla.


 


 


 

Dom hade så kul tillsammans.


 

Bozza tar en kort paus.


 


 


 

Sen blev det full rulle igen.


 

Cattla kommer springande.


 

Om man går promenad med oss så är en gruppbild obligatorisk. Från vänster Cattla, Izac, Bozza och Vinja.


 

Cattla och Izac.


 

Bozza, Izac och Vinja.


 

Bozza och Vinja.


 


 

Mitt lilla hjärtegryn   .


 


 

Stolt Bozza med en pinne.


 


 

Cattla.


 


 

Min fina Vinja   .


 

Cattla och Vinja.


 

Izac med snö på nosen.


 

Hmm, finns det nått spännande här.


 

Vackra Izac.


 

Bozza och Cattla.


 

Fina lilltjejen.


 

Bozza och Izac.


 


 

Min kloka fina Vinja.


 

Mycke spring var det i gossen.


 

Spanar lite.


 

Min söta lilla Bozza.


Har haft en super härlig dag med trevligt sällskap och Bozza har haft tur som fått busa en massa.


När vi kom hem så blev det matlagning i drygt 3 timmar för jag gör 3 em nästa vecka och man måste ju ha lite mat.


Får se om vädergubbarna kan ha rätt även om i morgon för det står en stor sol på kartan   . Vore ju helt otroligt om vi fick det.

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

20 januari 2013 22:29

Kanon!!! Vädret, bilderna, hundarna, jaa, ALLT ;-)
Säger som du, man tror inte det är sant? Sol i flera dagar.
Men glad blir man!
Jaha, dax för eftermiddagar igen. Då får du i alla fall lite sovmorgon då ;-)
Ang. din fråga om hundarna fryser. Nej, dom är typiska uteliggare, i alla väder. Lite koll får man ju ha på Skorpan, som fortfarande har sin goa´ bebismage kvar, utan päls ;-)
Ha det gott min vän
Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.se

 
Ingen bild

Sonny

20 januari 2013 22:38

Ni verkar ha haft en fin-fin dag mängder av jättefina kort.

Heratorpets Vinja

20 januari 2013 23:15

Roligt du gillar korten.
Ja vi hade en kanon härlig promenad.

 
Jessica Gnista & Glimma

Jessica Gnista & Glimma

20 januari 2013 23:14

Jätte fina bilder, ser ut som ni haft en jätte trevlig promenad!

http://www.skeppartorps.se

Heratorpets Vinja

21 januari 2013 01:08

Vi hade kanon härlig promenad. Så skönt att solen lyste och det inte var så kallt idag.

 
Rudi o matten

Rudi o matten

20 januari 2013 23:29

Så skönt att ni kunde njuta av den fantastiskt fina dag vi haft idag. Själv jobbade jag ju, men Rudi och jag hann ut en stund innan och så blev det månskenspromenad i kväll. Det är heller inte dumt! Vilket härligt gäng ni var!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 januari 2013 05:49

Man är tacksam för varje solstråle man kan få!! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Emma och malte

Emma och malte

21 januari 2013 09:47

Vilken härlig promenad med strålande solsken :-) Verkligen jätte fina bilder på bushundarna :-)
Hoppas ni fått sol idag med! Här skiner den som bara den, så kameran åker nog fram här idag med :-)
Kram!

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 januari 2013 16:00

Sv: Jag fick "ordnat" smärtan lite idag, men när bedövningen släppt blev det tillfälligt mycket värre :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

21 januari 2013 23:07

Har det lyst någon sol på er i dag? Den var inte här i alla fall :-( I morgon!!!
Hoppas att du haft en skön fm innan jobb.
Sv. Det finns väl inga regler för hur långt dom kan gå, eller hur mycket dom kan springa. Sunt förnuft gäller, och dom är ju inte gjorda av glas. Är av den uppfattningen, att dom måste röra på sig, för att bygga upp kroppen ;-) Många säger att man ska vänta tills dom är upp mot ett år, vilket jag inte förstår? Att leka och springa med Ronja är ju ok, men jag skulle aldrig släppa Skorpan med Mammut t.ex En olycka händer så lätt med en stor hund.
Kramar från mig

http://quilaoronja.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards